Strona 1 z 1
Wypalanie się gniazd zaworowych przy zasilaniu LPG
: 16 paź 2009, o 08:07
autor: Bergen
ky pisze:
gniazda siadają we wszystkich
Dość odważne to stwierdzenie.
Moim zdaniem gniazda siadają we wszystkim, co ma zły skład mieszanki, bez względu na to czy jest to benzyna czy LPG. A że przy LPG trzeba na prawdę znać się na rzeczy, aby ustawić prawidłowy skład mieszkanki, to jest inna kwestia.
Tak btw - mój poczciwy Fiacior przejechał ze mną ponad 200.000 km na LPG regulowanym od czasu do czasu "śrubą" przy pomocy analizatora spalin.
Do regulacji zaworów zabrałem się raz, jak się okazało po wciśnięciu szczelinomierza - zupełnie niepotrzebnie. Kto wie - może jeździ do dziś?
Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]
: 16 paź 2009, o 08:17
autor: gregski
mmroczkiewicz, 3 litrowe nie lubi. na mocy traci niezauwazalnie.
opinia moich gazownikow: generalnie niezbyt udany silnik, problematyczny. nie gazujemy.
nie wiem tez o co cho z glowicami, ale moze material inny bo tez slyszalem o szybkim wypalaniu gniazd w tym modelu..
Bergen, ogoolnie sie z Toba zgadzam, na benzynie gniazda sie rowniez wypalaja...
i jak zawsze nawiecej wiedza Ci, ktorzy nigdy gazu w aucie nie mieli :D
Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]
: 16 paź 2009, o 12:12
autor: ky
Bergen pisze:
Moim zdaniem gniazda siadają we wszystkim, co ma zły skład mieszanki, bez względu na to czy jest to benzyna czy LPG. A że przy LPG trzeba na prawdę znać się na rzeczy, aby ustawić prawidłowy skład mieszkanki, to jest inna kwestia.
Zastanawiam się, czy sole litu, które są dodawane do paliw jako dodatki antystukowe, nie poprawiają warunków pracy gniazd, tak jak to robił ołów. A w LPG raczej soli litu nie spotkasz, prawda?
r.
Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]
: 16 paź 2009, o 13:05
autor: Bergen
ky pisze:
Zastanawiam się, czy sole litu, które są dodawane do paliw jako dodatki antystukowe, nie poprawiają warunków pracy gniazd, tak jak to robił ołów. A w LPG raczej soli litu nie spotkasz, prawda?
Z drugiej strony zauważ, że od momentu gdy nastały benzyny bezołowiowe, zaczęto produkować gniazda zaworowe ze stopów znacznie bardziej odpornych na wyższe temperatury spalania tychże paliw. Pamiętasz słynny "dodatek ołowiowy" (który chyba wcale ołowiowy nie był) do starszych samochodów?
Gdyby sole litu spełniały analogiczną funkcję co ołów, ów "dodatek" nie byłby potrzebny.
Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]
: 16 paź 2009, o 13:19
autor: Azrael
Bergen pisze:
Z drugiej strony zauważ, że od momentu gdy nastały benzyny bezołowiowe, zaczęto produkować gniazda zaworowe ze stopów znacznie bardziej odpornych na wyższe temperatury spalania tychże paliw.
To może one jednak mają różną odporność w rożnych silnikach i nie koniecznie uwzględniają LPG? ZTCP to Subaru z fabrycznym LPG ma reglacje zaworów co 25kk?
Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]
: 16 paź 2009, o 13:30
autor: ky
Bergen pisze:
Pamiętasz słynny "dodatek ołowiowy" (który chyba wcale ołowiowy nie był) do starszych samochodów?
Tam był potas, z tej samej grupy co lit.
Bergen pisze:
Gdyby sole litu spełniały analogiczną funkcję co ołów, ów "dodatek" nie byłby potrzebny.
Mogą się różnić ,,siłą'' działania.
r.
Re: LPG w SUBARU,za i przeciw..porady i ciosy ;]
: 20 paź 2009, o 16:31
autor: ky
maf1 pisze:
ma wpływu na zwiększone zużycie gniazd zaworowych. Wszak LPG ma wartość oktanową zbliżoną do 100.
Sęk w tym, że LO ma się do gniazd, jak pięść do nosa. Natomiast dodatki litowców, które są w benzynie, a w LPG nie, mogą mieć.
r.