OBK II H6 - pyt. o LPG
OBK II H6 - pyt. o LPG
Witam,
mozecie sie wypowiedziec w nastepujacych kwestiach?:
1. Zestaw, ktory proponuja mi do H6 to:
Stag 300ISA lub Premium jesli skan pokaze, ze da sie go wpiac w OBD
reduktor ACR01 lub Zavoli Zeta S czy N?
wtryski HANA
lubryfikator
OK?
2. Jaki zbiornik zmiesci sie do bagaznika?
3. Czy czesc z Was, ktora ma OBK II z LPG montowala wlew paliwa w inne miejsce niz zderzak? Podzielcie sie pomyslami, uwagami - takie ladne auto... jakos troche szkoda mi robic dziure w zderzaku jak byle Fiacie
mozecie sie wypowiedziec w nastepujacych kwestiach?:
1. Zestaw, ktory proponuja mi do H6 to:
Stag 300ISA lub Premium jesli skan pokaze, ze da sie go wpiac w OBD
reduktor ACR01 lub Zavoli Zeta S czy N?
wtryski HANA
lubryfikator
OK?
2. Jaki zbiornik zmiesci sie do bagaznika?
3. Czy czesc z Was, ktora ma OBK II z LPG montowala wlew paliwa w inne miejsce niz zderzak? Podzielcie sie pomyslami, uwagami - takie ladne auto... jakos troche szkoda mi robic dziure w zderzaku jak byle Fiacie
Pozdrawiam,
galtom
galtom
Re: OBK II H6 - pyt. o LPG
galtom pisze: mozecie sie wypowiedziec w nastepujacych kwestiach?:
1. Zestaw, ktory proponuja mi do H6 to:
Stag 300ISA lub Premium jesli skan pokaze, ze da sie go wpiac w OBD
reduktor ACR01 lub Zavoli Zeta S czy N?
wtryski HANA
lubryfikator
OK?
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=24&t=7351
galtom pisze: 2. Jaki zbiornik zmiesci sie do bagaznika?
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... 47#p194947
galtom pisze: 3. Czy czesc z Was, ktora ma OBK II z LPG montowala wlew paliwa w inne miejsce niz zderzak? Podzielcie sie pomyslami, uwagami - takie ladne auto... jakos troche szkoda mi robic dziure w zderzaku jak byle Fiacie
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=24&t=7344
Ja mam wlew POD zderzakiem, obok haka do holowania.
Wszystko już było, wystarczy poszukać. Wstydź się, galtom
Re: OBK II H6 - pyt. o LPG
Wstdze sie... wierz mi
Na swoje usprawiedliwienie moge powiedziec tylko tyle, ze jestem w pracy gdzie glownie musze pracowac robie na raz 6 rzeczy a wprzerwach miedzy telefonami usiluje sie czegos dowiedziec o OBK i LPG. (tak, zeby nie naciagac pracodwacy na bezczynnosc)
Na swoje usprawiedliwienie moge powiedziec tylko tyle, ze jestem w pracy gdzie glownie musze pracowac robie na raz 6 rzeczy a wprzerwach miedzy telefonami usiluje sie czegos dowiedziec o OBK i LPG. (tak, zeby nie naciagac pracodwacy na bezczynnosc)
Pozdrawiam,
galtom
galtom
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: OBK II H6 - pyt. o LPG
galtom,
odpuść sobie w H6 LPG. Znam jedną (słownie : jedną !) osobę, która "starszym" OBK H6 porusza się na LPG z sukcesem. A przynajmniej nie meldowała o jakiś dramatycznych kłopotach. No ale osoba ta pracuje w jednym z ASO Subaru...
Koszty naprawy/regulacji głowic w H szóstce przy zasilania LPG są naprawdę niebotyczne. Inaczej rzecz ujmując - będziesz dokładał do interesu.
Pozdrawiam
Grzegorz
odpuść sobie w H6 LPG. Znam jedną (słownie : jedną !) osobę, która "starszym" OBK H6 porusza się na LPG z sukcesem. A przynajmniej nie meldowała o jakiś dramatycznych kłopotach. No ale osoba ta pracuje w jednym z ASO Subaru...
Koszty naprawy/regulacji głowic w H szóstce przy zasilania LPG są naprawdę niebotyczne. Inaczej rzecz ujmując - będziesz dokładał do interesu.
Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
Re: OBK II H6 - pyt. o LPG
Grzesiek... (dzieki za Twoja dobra rade, naprawde!!!)... ale mysle, ze troszke przesadzasz.
Szczegolnie jesli chodzi o to straszenie kosztami regulacji zaworo, wyciaganiem silnik, itd...
Nawt SIP przyznal sie, ze wcale silnika wyciagac nie trzeba (choc jest to metoda przy regulacji przez nich preferowana - bo przeciez nie wyciagaja za darmo) - im wiecej klint w serwisie zostawi tym lepiej.
Jednek z kolegow podawal cene szklanek do tego silnika - fakt drogie, ale przy regulacji (nie naprawie) ten koszt nie ma znaczenia bo sie szklanek nie rusza.
Jako dodatkowe info to Ci powiem, ze zaklad w od Subaru w Katowicach (tu na forum mi polecony) wycenia regulacje zaworow w H6 na niecale 700 zl i to juz z kosztem uszczelek.
Mysle, ze tych aut jest faktycznie nie wiele i troche mitow naroslo przy okazji tematu... na razie nadal zbieram info i Staram sie uderzac do faktycznych uzytkownikow H6 z LPG (moze ktos odpisze jak jest).
Szczegolnie jesli chodzi o to straszenie kosztami regulacji zaworo, wyciaganiem silnik, itd...
Nawt SIP przyznal sie, ze wcale silnika wyciagac nie trzeba (choc jest to metoda przy regulacji przez nich preferowana - bo przeciez nie wyciagaja za darmo) - im wiecej klint w serwisie zostawi tym lepiej.
Jednek z kolegow podawal cene szklanek do tego silnika - fakt drogie, ale przy regulacji (nie naprawie) ten koszt nie ma znaczenia bo sie szklanek nie rusza.
Jako dodatkowe info to Ci powiem, ze zaklad w od Subaru w Katowicach (tu na forum mi polecony) wycenia regulacje zaworow w H6 na niecale 700 zl i to juz z kosztem uszczelek.
Mysle, ze tych aut jest faktycznie nie wiele i troche mitow naroslo przy okazji tematu... na razie nadal zbieram info i Staram sie uderzac do faktycznych uzytkownikow H6 z LPG (moze ktos odpisze jak jest).
Pozdrawiam,
galtom
galtom
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: OBK II H6 - pyt. o LPG
galtom,
to są jedynie wybrane cytaty, z wypowiedzi Kuby :
Pozdrawiam
Grzegorz
to są jedynie wybrane cytaty, z wypowiedzi Kuby :
Np. system zaworów ze zmiennym wzniosem ma dwie płytki regulacyjne na zawór, obie bardzo drogie x24 zawory.
Dodaj, pomnóż, wyciągnij średnią (ani totalny pechowiec, ani totalny farciarz) i będziesz miał obraz sprawy i te swoje legendarne 700 PLN. Chyba na wacikiDla H6 mamy tak (sprawdziłem ceny na szybko z pamieci Szocia): 12 "dużych" szklanek po 465PLN i 12 "małych"
szklanek po 89PLN i 12 sznkanek na "kalsycznym" wałku (pdobna cena jak w 2.0), brak używek bo 90% firm
specjalizujących się w Subaru nie robiła regulacji zaworów w takim silniku albo nie robiła więcej niż 1-2 razy.
Dodajmy sobie uszczelki pod dekle, olej którego jest duuużo i koszt serwisu wychodzi...spory.
Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
Re: OBK II H6 - pyt. o LPG
Ale ta sa ceny cennikowe - a nie wypoeidz kogos kto u siebie wymienial...
Na tej zasadzie mozna podac cene dowolnej czesci OBk czy Imprezy i odradzac bo to drogie...
Np. ile kosztuje podsufitka? Pewnie nie malo - pytanie kto ja wymianial....
Szklanki dorig - fakt ale powtarzam (akurat w moim aucie obecnym regulacji dokonuje sie w identyczny sposob, silnik tez lezy na boku, chociaz nie bokser i dostep do iego jest zaden), przy samej regulacji nie wymienia sie szklanek. A nie wynika z inf. wyzej ile kosztuje sma podkladka regulacyjna.
Ja na takie wydalem do tej pory 70 zl (na 7 szt.) bo do Prevki i ktoregos duzego BMW sa identyczne... stad chcialbym znac srednice tych z OBK ale nikt nie wie...
Ja widziales podalem Ci koszt z uszczelkami...a regulacje zaworow mozna przeciez polaczyc z wymiana oleju co i tak trzeba robic co jakis czas.
Co wcale nie oznacza, ze w zaniedbanym motorze bedzie tyle samo... ciekawe ilu uzytkonikow H6 bez LPG dokonywalo regulacji przy przebiegu 100 tys km???
Przy okazji ciekawostka - Subaru w USA zaleca regulacje w tym aucie tez co 100.000 ale mil - jakby nie patrzec drobna roznica....
Na tej zasadzie mozna podac cene dowolnej czesci OBk czy Imprezy i odradzac bo to drogie...
Np. ile kosztuje podsufitka? Pewnie nie malo - pytanie kto ja wymianial....
Szklanki dorig - fakt ale powtarzam (akurat w moim aucie obecnym regulacji dokonuje sie w identyczny sposob, silnik tez lezy na boku, chociaz nie bokser i dostep do iego jest zaden), przy samej regulacji nie wymienia sie szklanek. A nie wynika z inf. wyzej ile kosztuje sma podkladka regulacyjna.
Ja na takie wydalem do tej pory 70 zl (na 7 szt.) bo do Prevki i ktoregos duzego BMW sa identyczne... stad chcialbym znac srednice tych z OBK ale nikt nie wie...
Ja widziales podalem Ci koszt z uszczelkami...a regulacje zaworow mozna przeciez polaczyc z wymiana oleju co i tak trzeba robic co jakis czas.
Co wcale nie oznacza, ze w zaniedbanym motorze bedzie tyle samo... ciekawe ilu uzytkonikow H6 bez LPG dokonywalo regulacji przy przebiegu 100 tys km???
Przy okazji ciekawostka - Subaru w USA zaleca regulacje w tym aucie tez co 100.000 ale mil - jakby nie patrzec drobna roznica....
Pozdrawiam,
galtom
galtom
Re: OBK II H6 - pyt. o LPG
coś czuję że Ty się nie zreformujesz
Uwierz - koszt samych uszczelek to prawie 1000 zł. A co zrobisz jak trzeba bedzie szklanki wymieniac? Mam H6 w gazie, regulacja robiona - koszt ok 2 tys. (+ parę drobnostek do zrobienia i koszt wyszedł 3,5 klocka z wymianami oleju w dyfrach, skrzyni itp) W tym roku będę robił ponownie, ale możliwe że szklanki będą do wymiany, a wtedy koszty niezłe. Do tego dolicz koszty regulacji instalacji lpg
Przy okazji regulacji i wyjmowania silnika, warto machnąć rozrząd...
To wszystko co zaoszczędzisz na stacji oddajesz w regulacji, niestety.
Uwierz - koszt samych uszczelek to prawie 1000 zł. A co zrobisz jak trzeba bedzie szklanki wymieniac? Mam H6 w gazie, regulacja robiona - koszt ok 2 tys. (+ parę drobnostek do zrobienia i koszt wyszedł 3,5 klocka z wymianami oleju w dyfrach, skrzyni itp) W tym roku będę robił ponownie, ale możliwe że szklanki będą do wymiany, a wtedy koszty niezłe. Do tego dolicz koszty regulacji instalacji lpg
Przy okazji regulacji i wyjmowania silnika, warto machnąć rozrząd...
To wszystko co zaoszczędzisz na stacji oddajesz w regulacji, niestety.
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
Re: OBK II H6 - pyt. o LPG
OBK... a może ktoś Cie robi w bambuko? Skoro facet podal koszt to chyba wie o czym mowi.
Sorry... ale nawet na subaru.org w temacie valve clearance nikt nie pisal, ze uszczelki pod dekiel kosztuja $300 - bez jaj!
Ok, robiles regulacje... super (nastepnym razem przyjedz do Katowic bo widac taniej)... ile szklanek wymieniles? Bo w jednym z watkow to sie podaje jako glowny koszt na nie nie.
Poza tym widze, ze troche bzdury piszesz!
Koszt regulacji LPG??? Chlopie to 20 zl u dobrego gazownika w porywie do 50 zl.... co wiecej przy dobrze dobranej instalacji (dobrze zamontowanej i raz zestrojonej) nie ma czegos takiego jak regulacja - sie podpina pod kompa, kompu pokazuje, ze jest OK i jezdziesz dalej. przynajmniej tak to wyglada w moim zestawie, w Previi i jak pytam mojego gazownika to macha reka, ze o czym tu gadac.
Na upartego (ale wole fachowca) moglbym to sam robic bo i soft (open source) jest w sieci i kableki do instalacji sa na allegro (przynajmniej tak jest ze Stagami) - tak czy siak, koszt regulacji (nawet gdyby facet mial sie z Toba przejechac autem to zadne pieniadze).
Jeszcze jedna mysl w kwestii regulacji 9tez nikt na to nie odpowiedzial). Chce zalozyc Staga Premium o ile sie da go wpiac (to wlasnie nie wiadoma) bo przy tej jednostce sterujacej regulacja wogule staje sie zbyteczna, z ukladu OBD komputer gazowy niagle pobiera dane i korekty sa dokonywane w czasie rzczywisty (jak przy bnzynie).
A co Ty chcesz machac w rozrzadzie??? Masz juz 500k?
Jedyny koszt i klopot, ktory faktycznie moze byc problemem to gdyby doszlo do uszkodzenia zaworow. Ale wtedy zawsze mozna sciagnac silnik z UK (wysylalem juz skrzynie do OBK wiec da sie to zrobic - koszt skrzyni do OBK I manualnej razem z przesylka wyszedl ok 300 funtow - a teraz firm worzacych rzeczy znacznie wiecej).
Kiedy planujesz regulacje bo jestem ciekaw co Ci wyjdzie w praniu oraz il;e zrobiles km na LPG?
Tak ze, z grubsza rozumiem Twoj punkt widzenia, szanuje ale nie moge zgodzic sie z argumentacja... co wiecej... skoro LPG jest w tym silniku takie zle - to po cholere katujesz swoj?
Ps. skoro regulowales zawory to nie masz jakichs starych plytek, moglbys zmierzyc srednice (przeciez chyba ich nie wyrzuciles???)
Sorry... ale nawet na subaru.org w temacie valve clearance nikt nie pisal, ze uszczelki pod dekiel kosztuja $300 - bez jaj!
Ok, robiles regulacje... super (nastepnym razem przyjedz do Katowic bo widac taniej)... ile szklanek wymieniles? Bo w jednym z watkow to sie podaje jako glowny koszt na nie nie.
Poza tym widze, ze troche bzdury piszesz!
Koszt regulacji LPG??? Chlopie to 20 zl u dobrego gazownika w porywie do 50 zl.... co wiecej przy dobrze dobranej instalacji (dobrze zamontowanej i raz zestrojonej) nie ma czegos takiego jak regulacja - sie podpina pod kompa, kompu pokazuje, ze jest OK i jezdziesz dalej. przynajmniej tak to wyglada w moim zestawie, w Previi i jak pytam mojego gazownika to macha reka, ze o czym tu gadac.
Na upartego (ale wole fachowca) moglbym to sam robic bo i soft (open source) jest w sieci i kableki do instalacji sa na allegro (przynajmniej tak jest ze Stagami) - tak czy siak, koszt regulacji (nawet gdyby facet mial sie z Toba przejechac autem to zadne pieniadze).
Jeszcze jedna mysl w kwestii regulacji 9tez nikt na to nie odpowiedzial). Chce zalozyc Staga Premium o ile sie da go wpiac (to wlasnie nie wiadoma) bo przy tej jednostce sterujacej regulacja wogule staje sie zbyteczna, z ukladu OBD komputer gazowy niagle pobiera dane i korekty sa dokonywane w czasie rzczywisty (jak przy bnzynie).
A co Ty chcesz machac w rozrzadzie??? Masz juz 500k?
Jedyny koszt i klopot, ktory faktycznie moze byc problemem to gdyby doszlo do uszkodzenia zaworow. Ale wtedy zawsze mozna sciagnac silnik z UK (wysylalem juz skrzynie do OBK wiec da sie to zrobic - koszt skrzyni do OBK I manualnej razem z przesylka wyszedl ok 300 funtow - a teraz firm worzacych rzeczy znacznie wiecej).
Kiedy planujesz regulacje bo jestem ciekaw co Ci wyjdzie w praniu oraz il;e zrobiles km na LPG?
Tak ze, z grubsza rozumiem Twoj punkt widzenia, szanuje ale nie moge zgodzic sie z argumentacja... co wiecej... skoro LPG jest w tym silniku takie zle - to po cholere katujesz swoj?
Ps. skoro regulowales zawory to nie masz jakichs starych plytek, moglbys zmierzyc srednice (przeciez chyba ich nie wyrzuciles???)
Pozdrawiam,
galtom
galtom
Re: OBK II H6 - pyt. o LPG
galtom, czytam Twoje "oczekiwania" z wielkim zainteresowaniem,
i czekam az wkońcu zainstalujesz ten gaz do swojego H6 bo przyznam że głównym powodem dla którego odpuściłem sobie speca b było wysokie spalanie oraz "kontrowersje" wokół sensowności finansowej montowania instalacji gazowej do tego silnika,
teraz nie pozostaje mi nic innego jak czekac na relacje z "pierwszej ręki" od zadowolonego gazownika H6 ,
żałuję tylko że miarodajne info dopiero po 100kkm będzie
tak czy siak powodzenia
OBK II H6 ma od dłuższego już czasu forumowicz wil3, dawno go tu nie było ale widuje jego auto czyli jeździ jeszcze , mozliwe że też myslał o gazowaniu, napisz, pytaj
i czekam az wkońcu zainstalujesz ten gaz do swojego H6 bo przyznam że głównym powodem dla którego odpuściłem sobie speca b było wysokie spalanie oraz "kontrowersje" wokół sensowności finansowej montowania instalacji gazowej do tego silnika,
teraz nie pozostaje mi nic innego jak czekac na relacje z "pierwszej ręki" od zadowolonego gazownika H6 ,
żałuję tylko że miarodajne info dopiero po 100kkm będzie
tak czy siak powodzenia
OBK II H6 ma od dłuższego już czasu forumowicz wil3, dawno go tu nie było ale widuje jego auto czyli jeździ jeszcze , mozliwe że też myslał o gazowaniu, napisz, pytaj
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: OBK II H6 - pyt. o LPG
OBK H6,
odpuść. Nie ma sensu. galtom, zapewne w ogóle nie nabędzie OBK H6 a co dopiero zrobi sobie krzywdę LPG. Tak będzie
Nie pisz tak brzydko bo skończy się okres ochronny i zrobi się mniej miło...
odpuść. Nie ma sensu. galtom, zapewne w ogóle nie nabędzie OBK H6 a co dopiero zrobi sobie krzywdę LPG. Tak będzie
galtom pisze: Poza tym widze, ze troche bzdury piszesz!
Nie pisz tak brzydko bo skończy się okres ochronny i zrobi się mniej miło...
Brak podpisu.
Re: OBK II H6 - pyt. o LPG
Grzesiek_67 pisze: Nie pisz tak brzydko bo skończy się okres ochronny i zrobi się mniej miło...
uuu Grzesiek_67 w dobrej formie
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: OBK II H6 - pyt. o LPG
esilon pisze: uuu Grzesiek_67 w dobrej formie
Źle nie jest ale do szczytu wciąż sporo brakuje. No i wciąż mam w pamięci :
Serce ma wiele osób tutaj , fakt że nie wszyscy ale wielu
Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
Re: OBK II H6 - pyt. o LPG
ja teżGrzesiek_67 pisze: No i wciąż mam w pamięci :
a wogóle to jest jakis wątek o LPG w 2,5 T, podobno sporo foresterów na LPG jeździ.....................
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: OBK II H6 - pyt. o LPG
esilon pisze: a wogóle to jest jakis wątek o LPG w 2,5 T, podobno sporo foresterów na LPG jeździ
W H4 nie ma problemu, czy to doładowanej, czy też tym bardziej wolnossącej. Tzn. problem jest ale zdecydowanie tańszy w naprawach. W H6 LPG oznacza finansowe harakiry. Trzeba być męczennikiem z zamiłowania i/lub urodzenia
Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
Re: OBK II H6 - pyt. o LPG
Grzesiek_67 pisze: H4 nie ma problemu, czy to doładowanej
podobno do doładowanej H4 5kpln trzeba wysupłać a do wolnossącego tylko 3, dlaczemu ?
Re: OBK II H6 - pyt. o LPG
Koledzy... z całym szacunkiem ale jak mozna pisac nie zakladaj instalacji LPG bo zjedza Cie koszty regulacji tej instalacji.
To po prostu nie jest prawda. Podpina sie to to pod komputer raz na 10k i tyle... jesli ktos kogos kasuje za drobne korekty (jesli sa potrzebne) jakies niebotyczne pieniadze to wg mnie postawa taka jest conajmniej dyskusyjna.
Po drugie sam OBK narazie z LPG klopot nie mial i nie narzeka - a jesli narzeka... to nie bardzo rozumiem dlaczego jezdzi na LPG?
Wszedzei gdzie patrzylem, a zapewne domyslacie sie, ze rozgladam sie i w PL i na forach w USA (stad instrukcja "step by step" jak dokonać magicznej regulacji bez demontażu silnika - potwierdzonej dodatkowo przez SIP) i UK, wszedzie pisze, ze akurat w tym silnik o rozrzadzie mozna calkiem zapomniec. To sie zastanawiam... jak duzy przebieg ma OBK i co chce robic?
A czy kupie OBK H6 czy nie... coz to sie okaze. Mam nadzieje, ze tak bo w aucie jestem zakochany, pomimo ciasnoty w srodku a wrecz klaustrofobii Tak to jest jak sie z Previi wsiada do innych aut . Zobaczymy... obecnej fury tez szukalem prawie 7 miesiecy... nie spieszy sie bo to nie zakup na tydzien.
Ja nie mowie, ze nie macie racji... ale z osob tu obecnychH6 z LPG ma "OBK H6" i jak narazie niby narzeka...ale LPG tankuje, wiec cos jest nie tak.
Jesli gdzies umknal mi watek kogos z padnieta glowica czy wlasnie rozypanymi zaworami to mnie skierujcie na wlasciwie tory.
Na koniec... rozumie, ze w przypadku wersji 2.5l nie macie zadnych zastrzeżeń co do LPG? (w kwestii formalnej - 2.5l w tej budzie ma 156 czy 165Km bo róznie w sieci podają?)
To po prostu nie jest prawda. Podpina sie to to pod komputer raz na 10k i tyle... jesli ktos kogos kasuje za drobne korekty (jesli sa potrzebne) jakies niebotyczne pieniadze to wg mnie postawa taka jest conajmniej dyskusyjna.
Po drugie sam OBK narazie z LPG klopot nie mial i nie narzeka - a jesli narzeka... to nie bardzo rozumiem dlaczego jezdzi na LPG?
Wszedzei gdzie patrzylem, a zapewne domyslacie sie, ze rozgladam sie i w PL i na forach w USA (stad instrukcja "step by step" jak dokonać magicznej regulacji bez demontażu silnika - potwierdzonej dodatkowo przez SIP) i UK, wszedzie pisze, ze akurat w tym silnik o rozrzadzie mozna calkiem zapomniec. To sie zastanawiam... jak duzy przebieg ma OBK i co chce robic?
A czy kupie OBK H6 czy nie... coz to sie okaze. Mam nadzieje, ze tak bo w aucie jestem zakochany, pomimo ciasnoty w srodku a wrecz klaustrofobii Tak to jest jak sie z Previi wsiada do innych aut . Zobaczymy... obecnej fury tez szukalem prawie 7 miesiecy... nie spieszy sie bo to nie zakup na tydzien.
Ja nie mowie, ze nie macie racji... ale z osob tu obecnychH6 z LPG ma "OBK H6" i jak narazie niby narzeka...ale LPG tankuje, wiec cos jest nie tak.
Jesli gdzies umknal mi watek kogos z padnieta glowica czy wlasnie rozypanymi zaworami to mnie skierujcie na wlasciwie tory.
Na koniec... rozumie, ze w przypadku wersji 2.5l nie macie zadnych zastrzeżeń co do LPG? (w kwestii formalnej - 2.5l w tej budzie ma 156 czy 165Km bo róznie w sieci podają?)
Pozdrawiam,
galtom
galtom
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: OBK II H6 - pyt. o LPG
esilon,
- kompletnie inne wytryski, nie tylko o większym wydatku ale również bardziej precyzyjne (czytaj zdecydowanie krótszych czasach otwarcie bez przechodzenia w tzw. lanie wtrysku) ,
- sterownik LPG zapewniający nieliniowe a wykładnicze obsłużenie zasilania gazowego ,
- mocny, wydajny reduktor, ja osobiście znam jeden, który spełnia wymagania mocowe mojego silnika, tj. BIGAS Doublo R21/23. Starcza do 380 KM
Co do cen - tak, przyzwoita instalacja, poprawnie zamontowana i właściwie skonfigurowana to koszt ok. 5 PLN - dla turbawki. Dorzuciłbym jeszcze albo przyzwoity budzik EGT albo (lepiej) szerokopasmowy pomiar AFR. Ten drugi ma ten minus, że nawet markowe sondy szerokopasmowe lubią się wypalać przy codziennej eksploatacji. Tak czy siak te dwa zegary - tzn. jeden albo drugi - (oczywiście z dobrymi probe) zapewnią jakąś ochronę w sytuacji niespodziewanych problemów z LPG.
Pozdrawiam
Grzegorz
- kompletnie inne wytryski, nie tylko o większym wydatku ale również bardziej precyzyjne (czytaj zdecydowanie krótszych czasach otwarcie bez przechodzenia w tzw. lanie wtrysku) ,
- sterownik LPG zapewniający nieliniowe a wykładnicze obsłużenie zasilania gazowego ,
- mocny, wydajny reduktor, ja osobiście znam jeden, który spełnia wymagania mocowe mojego silnika, tj. BIGAS Doublo R21/23. Starcza do 380 KM
Co do cen - tak, przyzwoita instalacja, poprawnie zamontowana i właściwie skonfigurowana to koszt ok. 5 PLN - dla turbawki. Dorzuciłbym jeszcze albo przyzwoity budzik EGT albo (lepiej) szerokopasmowy pomiar AFR. Ten drugi ma ten minus, że nawet markowe sondy szerokopasmowe lubią się wypalać przy codziennej eksploatacji. Tak czy siak te dwa zegary - tzn. jeden albo drugi - (oczywiście z dobrymi probe) zapewnią jakąś ochronę w sytuacji niespodziewanych problemów z LPG.
Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
Re: OBK II H6 - pyt. o LPG
Grześ - jest luz - a to już dobrze
galtom
masz toyotke i myslisz że plejady to to samo?
po pierwsze primo - skoro piszę bzdury - to po co walisz mi litanię z odpowiedzią? jak wiesz wszystko to po cholerę tu piszesz?
po drugie primo - kupiłem auto już z gazem, bo 4 lata temu byłem tak samo głupio-mądry jak Ty
po trzecie primo - auto z włoch - a tam się o auta nie dba, tylko nimi jeździ, więc zajęło mi dwa lata doprowadzenie go do stanu takiego, że nie bałbym się wsiąść nawet zaraz i pojechać nim do Hiszpanii i spowrotem
po czwarte primo - jak Jako przeprowadzi się do katowic to przyjadę tam, ale że mieszka w Wawie, to pozwól że regulację mojej instalacji gazowej pozostawię jedynemu fachowcowi tu (jak masz dobrego gazownika za 20 zł - to chyba takiego co za 20 zł kupuje 4 wina i gazuje pod bramą)
... a dalej to nie chce mi się juz pisać...
PS
gościu, znajdź najpierw auto co?
galtom
masz toyotke i myslisz że plejady to to samo?
po pierwsze primo - skoro piszę bzdury - to po co walisz mi litanię z odpowiedzią? jak wiesz wszystko to po cholerę tu piszesz?
po drugie primo - kupiłem auto już z gazem, bo 4 lata temu byłem tak samo głupio-mądry jak Ty
po trzecie primo - auto z włoch - a tam się o auta nie dba, tylko nimi jeździ, więc zajęło mi dwa lata doprowadzenie go do stanu takiego, że nie bałbym się wsiąść nawet zaraz i pojechać nim do Hiszpanii i spowrotem
po czwarte primo - jak Jako przeprowadzi się do katowic to przyjadę tam, ale że mieszka w Wawie, to pozwól że regulację mojej instalacji gazowej pozostawię jedynemu fachowcowi tu (jak masz dobrego gazownika za 20 zł - to chyba takiego co za 20 zł kupuje 4 wina i gazuje pod bramą)
... a dalej to nie chce mi się juz pisać...
PS
gościu, znajdź najpierw auto co?
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
Re: OBK II H6 - pyt. o LPG
co do rozrządu = łańcuch jest super... ale napinacz wytrzymuje 250 kkm
to tak info dla wszechwiedzącego
to tak info dla wszechwiedzącego
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: OBK II H6 - pyt. o LPG
Walentynki a dziewczyny tak się ciągają za warkocze Pora na piwo i czipsy
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: OBK II H6 - pyt. o LPG
OBK H6 pisze: 4 lata temu byłem tak samo głupio-mądry jak Ty
Grzesiek_67, dziękuję za wyjasnienie, to ca. 5kpln to u jako czyli chyba w dobrym miejscu na "psucie" silnika
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: OBK II H6 - pyt. o LPG
Chloru,
za warkocze można
Pora na sen kochany, sen
Dobranocz
Grzegorz
za warkocze można
Pora na sen kochany, sen
Dobranocz
Grzegorz
Brak podpisu.