falowanie i brak mocy.

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Iskier
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: Type-R, Type RA VI, Type RA III, i niestety EVO 8
Polubił: 0
Polubione posty: 0

falowanie i brak mocy.

Post 24 wrz 2009, o 16:56

Witam,

subaru sti Type R z 2000r.

przy zakupie chodzilo ladnie i jezdzilo zajebiscie mimo iz po podlaczeniu czarnych kabelkow pod kierownica ECU pokazalo przeplywomierz, ale auto jezdzilo normalnie, dwa dni temu na torze jezdzilem bez paliwa i na zakretach przechylal sie i przygasal na chwile po czym ponownie jechal, na jednym z zakretow przygasl i zgasl calkiem, po odpaleniu pojawila sie kontrolka check engine i tak juz na stale zostala, znow ECU pokazuje przeplywomierz i auto faluje na wolnych obrotach i przy mocniejszym przyspieszaniu przerywa...


co to moze byc jesli nie przeplywomierz, zastanawiam sie czy uklad paliwowy mogl sie zapowietrzyc?



vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: falowanie i brak mocy.

Post 24 wrz 2009, o 17:01

Subaru mają taki problem, że nie powinno się jeździć z mała ilością paliwa, bo pompa może zassać powietrze.

Dlaczego zakładasz, że to nie przepływomierz, skoro
1) taki błąd pokazuje komputer,
2) objawy pasują?
:o


EDIT. Jeszcze jedno. Skoro to Type R to pytanie, czy jeździsz na 100 oktanowym paliwie, czy przemapowałeś go na "nasze" paliwo?
czarne jest piękne...

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: falowanie i brak mocy.

Post 24 wrz 2009, o 17:06

Przepływka jest bardzo prawdopodobna.

Układ się nie może "zapowietrzyć", ale to przerywanie na zakrętach to zasysanie powietrza, może uszkodzić silnik w ekstremalnej sytuacji, ale dużo bardziej ryzykujesz uszkodzeniem pompy paliwa.

Iskier
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: Type-R, Type RA VI, Type RA III, i niestety EVO 8
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: falowanie i brak mocy.

Post 24 wrz 2009, o 17:37

no wlasnie czy to nie pompa paliwa padla?, dlaczego watpie ze to przeplywka?, bo dlaczego akurat padla w takich warunkach jak opisalem?, bardziej pasuje mi to na pompe paliwa, tylko czy ECU podaje blad jesli ona jest uszkodzona?, ale z drugiej strony jesli przyspieszam powoli to jedzie plynnie, ile kosztuje przeplywka i czy to taka sama jak do GT czy WRX?

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: falowanie i brak mocy.

Post 24 wrz 2009, o 17:47

Przeplywka do tego rocznika jest stosunkowo tania - cos ok. 550-600zl o ile mnie pamiec nie myli w 4turbo dla przykladu.

Falowanie obrotow jednak bardziej chyba na przeplywke wskazuje. Z braku paliwa oczywiscie mialbys dlawienie, ale wydaje mi sie, ze troche inaczej odczuwalne.
A ze w takich warunkach - zbieg okolicznosci?
Najlepiej pewnie byloby podlaczyc inna przeplywke na probe i po sprawie.
Gdybys jednak potrzebowal pompe paliwa - to daj znac - postawisz browara i masz pompe :)

EDIT: aa i ecu raczej nic o pompie paliwa nie wie, wiec bledu wywalic nie moze
Jacek "AMI" Rudowski

Iskier
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: Type-R, Type RA VI, Type RA III, i niestety EVO 8
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: falowanie i brak mocy.

Post 31 paź 2009, o 16:30

wiec w tym temacie gdyby ktos kiedys szukal podobnych objawow,

operacja pacjenta zakonczyla sie wymiana przeplywomierza i wszystko jest jak powinno byc, a moze nawet lepiej niz wczesniej, i teraz jestem ciekaw czy przeplywomierz moze sie powoli zuzywac czy dziala az calkiem padnie i zaswieci sie 'check engine'

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: falowanie i brak mocy.

Post 31 paź 2009, o 17:29

Twoj i moj rocznik slynie z wielu problemow z przeplywka - i do tego wlasnie czesto nie pada na amen od razu ,tylko zaczyna falszowac ponoc odczyty, bez wywalania CEL, mogac doprowadzic nawet do uszkodzenia silnika.
NIektorzy profilaktycznie co roku wymieniaja przeplywki :)
A najlepsze rozwiazanie zdaniem niektorych, to remap na jakims komputerze uzywajacym tylko MAP-sensora.
Jacek "AMI" Rudowski

ODPOWIEDZ