Mam Imprezę WRX MY'01. Od jakiegoś czasu kontrolka Check Engine wywala mi błąd, który został w dwóch serwisach odczytany jako "nierówne spalanie na dwóch cylindrach - pierwszym i trzecim". Leję paliwo wysokiej jakości więc to nie ten problem.
W każdym razie jak błąd pojawił się znowu, wróciłem do serwisu, gdzie sprawdzono mi zawory - wszystko ok, są w miarę nowe, brak luzów na cylindrach, wymieniono uszczelki pod zaworami i powiedziano, że nic nie powinno się dziać, a jeśli błąd znowu się pojawi to że trzeba będzie rozbierać silnik żeby szukać głębiej za co skasują mnie 2000

Błąd wrócił

Przy tym wszystkim silnik pracuje, jakby był nowy - płynnie, trzyma równe obroty, nie szarpie oprócz sytuacji, kiedy go odpalam po bardzo mroźnej nocy
Wolałbym uniknąć rozbierania silnika jeśli przyczyna jest prosta a mechanik robi mnie w ch...
Moje pytanie jest takie - czy "nierówne spalanie na dwóch cylindrach" to spalanie stukowe? Czy przyczyną może być czujnik spalania stukowego a nie silnik?
Będę wdzięczny za pomoc