Burusowe opinie na temat FAQ

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Burus
0 gwiazdek
Auto: subaru=6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Burusowe opinie na temat FAQ

Post 8 kwie 2010, o 11:19

Ten facet- jako chyba jedyny nie gledzi jakims slangiem..?? ale i tak niebardzo rozumie olejenie!

Otoz subaruchy silniki sa szczegolnie wrazliwe na oliwe!Wlasciwie jej czystosc!MNiej istotna jest jego lepkosc a zupelnie nie wazna syntetycznosc = lub nie!(w/g SAE) W

zobacz w internecie artykul FELPRO=czyli firmy japcowej,ktora produkuje uszczelki pod glowice = tez!
Tam jest wyjasnienie dlaczego uszczelki ( stalowe) sa przezerane przz kwasy i syfy w starym czarnym oleju!
Moja praktyka od 88r z subaruchami (6) do dzis-potwierdza to!
Oczywiscie WRX i STI juz maja ze stali nierdzewnej wiec zniszczy sie predzej silnik niz uszczelke!

ps. jako ,iz przez 9 lat robolilem w Goodyear jako Maintenance eng. wiec wiem wszystko o olejach - smarach ect!
kazdy olej jest pochodzenia mineralnego ( nawet sylikonowy)!Zatem molekuly - czyli mikroelementy smarujace - sa w tej samej ilosci w "mineralnym" jak i w "syntetic" dopoki ich nie zniszczy zanieczyszczenie- zestarzenie przegrzanie!Stad otrzymywany droga syntezy ze skladnikow wpierw oddzielanych droga destylacji- olej nie rozklada sie sie tak szybko jak destylowany= czyli "mineralny"!!he!he! I to jest cala zaleta 3-4x drozszego syntetic"!Skoro tak..?? to POkiego wydawac tyle forsy.. zamiast wymieniac czesciej niz 5K km? i miec zawsze czysty i swiezy olej a filter wymieniac co 2-x!
jak ja to wyczyniam ze wszystkimi samochodami w moim zyciu ( ponad sorok)!W Outback Impreza 2,2l z 94 r mamy juz 360K mile i dotad zadnych napraw!

Nie wiem o jakich panefkach tu sie gada..??
WRX mamy 1 za durne 24K$ z 2005r ale jest nowy z niewielkim przebiegiem autostradowym studenta VMI!POzostale 5 sztuk to wyposazenie rodzinne z dziecmi - dla bezpieczenstwa bo AWD I BEST TRZYMANIE SIE DROGI !: Outback legacy 2 z DOHC 2,5l= by ich cholera= jak tu wymienic swiece=?) 1-no zwykle St Wag 2,2l SOHC wszystkie z AT oprocz WRX - syna ( czego tez zaluje)!RESZTA DLA KURDUPLI- "c" OMPACTY sT wAG, ( W S EDANA BY NIKT NIE WLAZL)!
MOJA Z 2007 IMPREZA MA NIECO WIECEJ MIEJSCA NA PRZEDNICH ZA TO JEST 2 OSOBOWA.Ale ZA 18500$ NA PRZECENIE GDY ROK SIE KONCZYL 31LIPCA??? warto bylo!Zreszta to jedyny sposob by sie pozbyc Montero z 350 K mile z 91r!( dali mi 3500$) bo zarl paliwo 15mpg!!..???
Nigdy zaden nie nawalil!
w usa SUBARUCHA TO nR1 SAMOCHOD OD 15LAT - NA ROWNI z rownie niezawodna honda= ulubiona marka zony( MA suv ELEMENT Z 2003 =100k MILE I MIALA 2 AWARIE= BEZPIECZNIKI SPRYSKIWACZY SZYB!
I ma wyrabane tulejki tylniego drazka =stabilizatora!



Burus
0 gwiazdek
Auto: subaru=6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Najczęściej zadawane pytania na forum technicznym (FAQ).

Post 9 kwie 2010, o 21:08

P: Ile kosztuje subarowe nic?

O: Subarowe nic kosztuje pięćset złotych -- to takie żartobliwe powiedzenie odnoszące się do cen w ASO Subaru. Ale nie ukrywajmy, samochody Subaru nie są mistrzami w kategorii koszty utrzymania. Miej to zawsze na uwadze.

============================bur=>

pare juz razy czytalem na roznych foprumciach,ze "subaru service jest drozsze niz innych marek"!

he!he! To kolejna propaganda szwanzowdupnych...

ja ktory robie w zasadzie prawie wszystko w samochodach( to ta satysfakcja i przyjemnosc wlasnie- gdy param sie NR 1 w swiecie =osobiscie czy telefonicznie z synami -i corka / wykonawcami)!wiem doskonale,ze SUBARU WYMAGA JESZCZE MNIEJSZEJ OBSLUGI NIZ JAKIKOLWIEK INNY poJAZD ze znanych mi i obslugiwanych marek!:honda,toyota,mitsubishi...

tak naprawde to niczym sie on nie rozni!Moze tylko trzeba jeszcze czesciej wymiac na zawsze czysty i swiezy olej- "mineralny" w silniku ale za to filter co drugi raz!
No a glupi olej to przeciez kady duren potrafi zmienic albo u speja pana Felka za 10zl +koszt 5l oleju)!

jakies wymiany zaczynaja sie dopiero od co 30-40 K mile,czy PO 3-4 latach gdy czas wymiac opony,paski zewnetrzne a po okolo 60K mile klocki ham i teleskopy!
.A wywazanie kol i sprawdzanie geometrii odbywa sie przeciez periodycznie w kazdym samochodzie i to w specjalnie wyposazonej stacji oponiarskiej co okolo 5K mile a geometria 1/rok)!
!Trzymajcie sie z dala od zlodziei Dealerow! Nigdy tam nie bywam z zadna firma- marka a tym bardziej subarucha!A mam na naszych 6 subaruchach najezdzone kilka miliopnow mil!na 1-nym ten czarny dziad swinior z 94 r jezdzi na Mazurach mo ja sisotrzenica!ten ma 360 K miles i..tez nic sie tam nie robi oprocz prostego service w PUMie!za 100-zl + jakis pierdolek obslugowy!: pasek ect!czasem szczotki do alternatora czy startera..? PO okolo 200K mile cycus!
One nawet nie zuzywaja duzo paliwa( tyle samo co FWD accord z 2,4l silnikiem i AT)! czyli srednio okolo 8-9l/100km- Bo maja cudownie elastyczne silniki,wiec mozna na 5-tcerkulac 50km/h
PO to przeciez kupujemy bezawaryjne japce- w tym subaruchi by nie miec zadnych problemow i minimum service!

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 247 razy
Polubione posty: 528 razy

Re: Najczęściej zadawane pytania na forum technicznym (FAQ).

Post 9 kwie 2010, o 21:16

Burus pisze: a po okolo 60K mile klocki ham i teleskopy!

Ale co gniją wtedy ? :mrgreen:
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Burus
0 gwiazdek
Auto: subaru=6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Najczęściej zadawane pytania na forum technicznym (FAQ).

Post 10 kwie 2010, o 03:29

te moje terminy i przebiegi wynikaja z kilkunastoletniej exploatacji 6-ciu subaruch i sa tylko dla orietacji- gdyz jasne,ze wszystko zalezy od modelu,specyfiki jazd,miasto wielkie jak Warwsiowa,Poznan,Krakow,Katowitz ect albo jakis Torun,Gdansk,czy Olsztyn +!
takze czy to dalsze wybiegi-czy wokol komina tylko!czy z AT = czy zwykly prymityw POsowiecki = M,
takze zalezy od kultury osobnika :,bo jak to jakis"chamulec blokowiskowy z powiatu- a POkomusi to jasne,ze tam nie tylko klocki ale i tarcze trzeba wymieniac co 60K nie mil a kilometrow a moze i tarcze..??
natomiast teleskopy na gazowe trzeba wymianiac jeszcze wczesniej - w zaleznosci od sredniej dziurawosci - a ta jest przyslowiowa zwlaszcza w Warszawioszczych wykopaliskach!Tylko modele turbo i WRX maja od nowego zainstalowane gazowe- wiec ich to nie dotyczy!

ODPOWIEDZ