powitanie i pytanie - Wasze pomysły na nasze bolączki

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
zoli
0 gwiazdek
Auto: subaru forester 2.0X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

powitanie i pytanie - Wasze pomysły na nasze bolączki

Post 13 cze 2010, o 15:20

Chcąc Się przywitać, powiedzieć coś o sobie a jednocześnie zadać kilka pytań o naszych bolączkach pozwoliłem sobie na formę opisową mojego wątku. Tych ze słabymi nerwami – przepraszam :-)
Witam bardzo serdecznie wszystkich sympatyków SUBARU. Na forum mój login pojawił się jak tylko nabyłem Forestera z 2003r. motorem 2.0 z manualną skrzynką, a mija już rok. Jak do tej pory nie napisałem u was nic, trochę z lenistwa trochę z zapracowania. Forkiem jeździ mi się dość wygodnie,a mojej pasji jakim jest wędkowanie, to auto dało nowe możliwości. Z żyliśmy się ze sobą i jest nam dobrze aż tu na pierwsze urodziny pobytu ze mną rano na drugim skrzyżowaniu wskazówka obrotów leci łeb na szyję, auta gaśnie jeszcze na benzynie. Tak mój forek od roku jeździ na LPG. Przez ten rok 30000 przebiegu. Wiem są zwolennicy i przeciwnicy. Ja wybrałem ten motor słysząc, że właściwie z gazem nie ma problemów. Właściwie udaje się zapalić bez problemów, nawet nikt na skrzyżowaniu nie zauważył. Odjeżdżam  Dalej OK. Pomyślałem, że czas na zmianę świec tym bardziej, że wcześniej przy sprawdzeniu błędów dowiedziałem się: wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach. Świece wymieniłem, ale objaw gaśnięcia pozostał . Mieszkam w okolicach Łodzi i wcześniej nie słyszałem o jakimś polecanym dla Subaru warsztacie. Serwis nie cieszy się uznaniem a do tego kiedyś na początku chciałem umówić się na zbieżność – nie mieli jak powiedzieli odpowiedniego stanowiska? Zaproponowali że zadzwonią kiedy będą gotowi – nigdy nie zadzwonili. Szukam kogoś kto mi pomoże tym bardziej, że zrobiło się gorąco niestety nie tylko mnie. Ostatnio wyskoczyłem na gierkówkę 150 na zegarze, bez szaleństw i widzę niewielki ruch wskaźnika temp. Zwolniłem 90 – temp opada – 150 lekko rośnie, nie chcąc przegrzać ostatnio nie przekraczam 3000 obr/min właściwie powyższy objaw jest nie zauważalny. Wiatrak chłodnicy dość długo pracuje, ale cały czas obserwuję temp.
Na początek napiszę co chciałem zrobić aby odpowiedzieć na pytanie co się stało mojemu forkowi.
Chciałem zrobić test CO2 układu chłodzącego – niestety nie mam pojęcia gdzie w moich okolicach coś jak pisaliście tak prostego można wykonać. Myślę że w przypadku testu negatywnego – uszczelki pod głowicami OK. dalej trzeba – szukać. Objawy dość typowe ale jakoś jeszcze wierze że 30000 na gazie w aucie z przebiegiem przed 100 nie zrobiło takiej niespodzianki.
PROSZĘ napiszcie wasze sugestie co mam sprawdzić, gdzie jechać tym bardziej że mamy lato – czas dość aktywny i dla mnie i dla samochodu
Dodatkowe informację:
Płyn w zbiorniczku wyrównawczym – stan na zimnym silniku max., gorący stan 4 cm nad kreską max. – nie ubywa , ale ja też nigdy nie dopuściłem aby wskaźnik temp. był na czerwonym. Pojemniczek czysty nie osmolony. Silnik na zimnym delikatnie trzęsie ale później właściwie OK. Wiecie teraz każdy ruch trochę można wyolbrzymić . Ogrzewanie w samochodzie działa. Ostatnio chciałem sprawdzić czy w chłodnicy jest odpowiedni poziom płynu, trochę jeszcze była za ciepła i może ze 150 ml wyleciało, ale dolałem pod korek w zbiorniczku jest na max. więc już nic nie ruszam.
POMOCY



jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: powitanie i pytanie - Wasze pomysły na nasze bolączki

Post 13 cze 2010, o 21:35

zoli, pierwsze to sprawdź luzy na zaworach. 30 tyś junkersem to dużo dla nich.

Z temp uważaj, łatwo silnik przegrzać, a wtedy remont baardzo boli.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: powitanie i pytanie - Wasze pomysły na nasze bolączki

Post 13 cze 2010, o 22:08

Masz do wyboru Waw, Ktw, Poz. Diagnoza przez internet nie ma sensu. Wyczuwam że jesteś kolejną osobą, która "oszczędziła" jeżdżąc na paliwie do piecyków.

zoli
0 gwiazdek
Auto: subaru forester 2.0X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: powitanie i pytanie - Wasze pomysły na nasze bolączki

Post 14 cze 2010, o 09:02

Dodam, dzisiejsze spostrzeżenie - Rano motor odpalony, wyjazd z osiedla, podjazd do pierwszego skrzyżowania po 400m prostej, wciskam sprzęgło - obroty OK samochód równo pracuje, nie zwróciłem uwagi czy na benzynie czy już na gazie, dalej spokojnie długa prosta, wskazówka temp dochodzi do pierwszej kreski, dojazd do kolejnego skrzyżowania, sprzęgło, motor gaśnie :-(
Dopiero kiedy silnik dostał temp - gaśnie :?: Jutro sprawdzę ten odcinek wyłączając gaz.
Dalej jazda na jaką pozwalają warunki drogowe, kiedy wskaźnik w położeniu tuż przed połową, obroty już i 4 i 5 tys. jednak cykl miejski - temp po przejechaniu 25 km OK., bez ruchu wskaźnika.

cArLoS
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: WRX Spec Carlos 440/585
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: powitanie i pytanie - Wasze pomysły na nasze bolączki

Post 14 cze 2010, o 13:48

test na co2 w Lodzi zrobisz w Nastapolu na Kasprzaka
projekt "Huragan" Carlos - 440/585
Obrazek

zoli
0 gwiazdek
Auto: subaru forester 2.0X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: powitanie i pytanie - Wasze pomysły na nasze bolączki

Post 14 cze 2010, o 15:54

dziękuję panowie,
cArLoS bardzo dziękuję, już dzwoniłem :-)

zoli
0 gwiazdek
Auto: subaru forester 2.0X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: powitanie i pytanie - Wasze pomysły na nasze bolączki

Post 15 cze 2010, o 08:29

dzisiaj obserwacja zachowań silnika zimnego pracującego na benzynie, przejazd przez 2 skrzyżowania jak wyżej - auto na drugim gaśnie, zapalam nie gaśnie tylko przez chwilę nierówna praca
pierwsze OK drugie :?:
macie jakieś wyjaśnienie

zoli
0 gwiazdek
Auto: subaru forester 2.0X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: powitanie i pytanie - Wasze pomysły na nasze bolączki

Post 15 cze 2010, o 08:46

ale, ale co ważniejsze test spalin w układzie chłodzącym zrobiony jeszcze wczoraj
wg wykonawcy to nie uszczelka, przynajmniej test CO2 tego nie potwierdził :-)
żadnych zabarwień płynu :-)
wspomnieli o zacinającym się termostacie, zabrudzeń płynu, czy oleju nie zauważono

dodam ostatnio kiedy silnik gorący poganiam kuce i obserwuje, w prawdzie jazda po mieście, jak na razie temp. nie wariuje,
muszę się wybrać na autostradę i trochę go potrzymać na obr.

zoli
0 gwiazdek
Auto: subaru forester 2.0X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: powitanie i pytanie - Wasze pomysły na nasze bolączki

Post 15 cze 2010, o 09:18

Pytanie do osób wiedzących coś o teście CO2
zakładając, że spaliny w moim forku dostają się do układu przy wyższych obrotach utrzymywanych przez dłuższy czas /jazda autostradowa/
czy taki test, który jest wykonany raczej w warunkach odzwierciedlających jazdę po mieście jast miarodajny :?:
chcę zostawić ten temat i szukać dalej ale to jeszcze mnie zastanowiło

Wiem wiem umieć zadać dobre pytanie to 90% wiedzy - ja w tym temacie jej nie mam :-(

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: powitanie i pytanie - Wasze pomysły na nasze bolączki

Post 16 cze 2010, o 07:29

zoli, prorocy są tylko w książkach, w praktyce nie występują. Więc jedź do dobrego serwisu i niech Ci zdiagnozują auto.

A nie wygląda to dobrze.

l_ewy
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: powitanie i pytanie - Wasze pomysły na nasze bolączki

Post 17 cze 2010, o 02:01

Nie wiem jaka masz instalacje, ale sprawdź wszystkie gumowe weżyki czy nie łapiesz np. lewego powietrza na kolektorze ssacym. Sprawdź tez węże odpowietrzajace silnik.

zoli
0 gwiazdek
Auto: subaru forester 2.0X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: powitanie i pytanie - Wasze pomysły na nasze bolączki

Post 17 cze 2010, o 21:06

zawęże mój problem do jednego pytania,

skąd bąbelki /powietrza?/ pokazujące się w chwili wprowadzenia silnika na wysokie obr. wylatują z wężyka przelewowego w zbiorniczku wyrównawczym

płynu nie ubywa, test CO2 negatywny

dzięki I_ewy, może ktoś jeszce ......

zoli
0 gwiazdek
Auto: subaru forester 2.0X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: powitanie i pytanie - Wasze pomysły na nasze bolączki

Post 20 cze 2010, o 11:25

od jakiegoś czasu jestem umówiony u mechanika, niestety muszę czekać w kolejce :-( ,

moim zdaniem /bąblowanie w zbiorniczku w moim poprzednim aucie - honda/ i kilku wcześniej oglądających forka to uszczelka pod głowicą

chodzi mi po głowie wynik testu CO2 - negatywny
czy można coś spieprz.... w takim badaniu?

w przypadku zagazowanego silnika, czy test CO2 musi być wykonany na benzynie, czy auto może pracować na LPG ???
może ten płyn nie barwi się od spalin gazu?
wiem że płyn barwi się innym kolorem w dieslu i innym benzynie

wyjaśnijcie mi i pewnie kilku innym to proszę

l_ewy
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: powitanie i pytanie - Wasze pomysły na nasze bolączki

Post 20 cze 2010, o 21:32

Dużo wskazuje, że to faktycznie uszczelka, ale ja bym najpierw sprawdził szczelność reduktora LPG. Moze strzelam ślepakami, ale glowice ściągałbym w ostateczności.

ODPOWIEDZ