Przedni intercooler a moment obrotowy

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
strongi
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Impreza 2.0 STI 2002
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Przedni intercooler a moment obrotowy

Post 16 sie 2010, o 14:04

Mam takie pytanko bo nie mogę nic znaleźć w szukajce. Czy po założeniu przedniego IC nie spada moment obrotowy? Tak na logikę mamy o wiele dłuższy i o większej pojemności dolot . Czyli zwiększy się turbodziura. Pomijam efekty jakie uzyskamy w górnym zakresie obrotów. Chodzi mi o dół silnika.



jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Przedni intercooler a moment obrotowy

Post 16 sie 2010, o 14:14

Tak na wyczucie,to wartości w żadnym zakresie nie powinny się zmienić. Może być trochę większy lag przy dodaniu, na przykład po wyjściu z winkla.

Ale jak mówię, na wyczucie, bo nie jeździłem z przednim IC w Subaru.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Przedni intercooler a moment obrotowy

Post 16 sie 2010, o 14:19

jarmaj, to naprawdę to zalezy od charakterystyki samego IC, jak duży ma spadek ciśnienia, pojemność itp. Te wartości mogą się różnić o kilka rzędów wielkości między topowymi konstrukcjami a chińską podróbką. Ogólnie w ulicznym aucie nie widzę sensu zakładania FMIC.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Przedni intercooler a moment obrotowy

Post 16 sie 2010, o 14:26

Azrael pisze:Ogólnie w ulicznym aucie nie widzę sensu zakładania FMIC.
A jak myślisz, o ile to byłoby odporniejsze na upały? Bo ja nie mając natrysku na IC, w ciepłe dni czuję ogromny spadek mocy (i nie mówię tu o wolnej jeździe, po mieście ze światłami itp, ale o normalnej trasie). Jak by to wyglądało w FMIC?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Przedni intercooler a moment obrotowy

Post 16 sie 2010, o 14:51

jarmaj, spadek mocy i tak byłby ogromny, pewnie podobny. Automatyczny nastrysk by Ci pomógł trochę i w sumie część elementów masz już zdaje się w aucie.

Jak jeździłem wunder-wiśnią jak były te mega upały to chwilami wydawała się wolniejsza od mojego wolnossaka.

ODPOWIEDZ