Bilstein czy Tein czy co??
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Bilstein czy Tein czy co??
Temat parokrotnie już omawiany ale z biegiem czasu może pojawią się nowe wnioski w sprawie zawieszeń. Właśnie mam zamiar wymieniać zawias w STi 2004. Mój mechanior namawia mnie na Blisteina B6 (lub lepiej). Argumentuje to w ten sposób, że amortyzator jest w pełni rozbieralny i można wymienić każdą najmniejszą część, regenerować itd. Przekonuje mnie to.
Do tej pory jednak planowałem zakupić chwalonego przez Was Teina SS. W związku z tym pytanie: jak wygląda z serwisem Teina? Czy to jednorazówka czy można to regenerować/naprawiać? Czy jest serwis Teina w Polsce? Może jakieś inne sugestie.
Chciałbym się zmieścić w +/- 4oooPLN, buduję samochód na ulicę, weekendowo na tor, nie będę latał po szutrach i wybojach. Chociaż ulica to w zasadzie wyboje...
Do tej pory jednak planowałem zakupić chwalonego przez Was Teina SS. W związku z tym pytanie: jak wygląda z serwisem Teina? Czy to jednorazówka czy można to regenerować/naprawiać? Czy jest serwis Teina w Polsce? Może jakieś inne sugestie.
Chciałbym się zmieścić w +/- 4oooPLN, buduję samochód na ulicę, weekendowo na tor, nie będę latał po szutrach i wybojach. Chociaż ulica to w zasadzie wyboje...
Re: Bilstein czy Tein czy co??
B6 jest regenerowalne, ale czasem rachunek za regenerację potrafi zamroczyć (jak np. coś się pokrzywi).
Ale Twój problem jest z gatunku samorozwiązywalnych. B6 do STI nie ma. Czeka Cię albo dorabianie kolumn w Zerko (i bardzo wątpię, żebyś się zmieścił w czwórce, za dorobienie dwóch kolumn i dwóch amortyzatorów zapłaciłem w 2003 roku ponad 3k ze zniżką), albo PSS/PSS9 (B14/B16) za około 1000-2000E (wg katalogu Bilsteina). Z tanich to może Kayaba AGX?
r.
Ale Twój problem jest z gatunku samorozwiązywalnych. B6 do STI nie ma. Czeka Cię albo dorabianie kolumn w Zerko (i bardzo wątpię, żebyś się zmieścił w czwórce, za dorobienie dwóch kolumn i dwóch amortyzatorów zapłaciłem w 2003 roku ponad 3k ze zniżką), albo PSS/PSS9 (B14/B16) za około 1000-2000E (wg katalogu Bilsteina). Z tanich to może Kayaba AGX?
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Bilstein czy Tein czy co??
Wiem, że trzeba dorabiać, można też zrobić z niego gwint. Ceny na takie i inne usługi są najwidoczniej różne w różnych firmach. Zastanawia mnie raczej czy jest różnica w pracy między Teinem a Bilsteinem? Na którym zawieszeniu samochód będzie lepiej jeździł? Bo jeśli to zawieszenia tej samej klasy to wezmę Bilsteina ze względu na serwis. No chyba, że Tein jest wyraźnie lepszy?
Re: Bilstein czy Tein czy co??
A to w Bulandzie jest jeszcze ktoś, poza Zerkopolem, kto dorabia/serwisuje Bilsteina?matzerath pisze: Ceny na takie i inne usługi są najwidoczniej różne w różnych firmach.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Bilstein czy Tein czy co??
W Bulandzie? W Bydgoszczy wygląda na to, że tak. Mam wrażenie, że trafiłem na specjalistów i liczę, że tego nie spieprzą. Chociaż konkrety wrzucę na forum gdy w końcu pojeżdżę moim samochodem aby nie chwalić na wyrost (mam nadzieję, że za 3 tyg).
Mój kolega kupił z tej samej firmy, która buduje mi Subaru miesiąc temu renault 19, które latało w mistrzostwach Polski. Też z bilsteinem montowanym i serwisowany przez tą firmę. Zawieszenie dostawało mocno w dupę sądząc po zdjęciach renówy na hopach a mimo to jest w świetnym stanie.
Wracając do meritum to czy ktoś ma doświadczenia Z Bilsteinem i Teinem żeby móc powiedzieć kup to bo jest lepsze??
Mój kolega kupił z tej samej firmy, która buduje mi Subaru miesiąc temu renault 19, które latało w mistrzostwach Polski. Też z bilsteinem montowanym i serwisowany przez tą firmę. Zawieszenie dostawało mocno w dupę sądząc po zdjęciach renówy na hopach a mimo to jest w świetnym stanie.
Wracając do meritum to czy ktoś ma doświadczenia Z Bilsteinem i Teinem żeby móc powiedzieć kup to bo jest lepsze??
Re: Bilstein czy Tein czy co??
No skoro tak mówisz, to dobrze wiedzieć, że monopolu na całą Bulandę nie ma Zerko. Bo Zerko, niestety, ceni się.
r.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Bilstein czy Tein czy co??
no tak problem faktycznie sam się rozwiązał. B6 wychodzi 1600 za sztukę więc kupuję Teina.
Re: Bilstein czy Tein czy co??
A tak gwoli formalności czy ktokolwiek ma lub miał styczność z K - sportem ????
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Bilstein czy Tein czy co??
Ja osobiście nie, ale parę znających się na rzeczy jeździło i mówili, że kompletnie nie nadaje się na nasze wyboiste drogi, stanowczo za twardy.matzerath pisze:A tak gwoli formalności czy ktokolwiek ma lub miał styczność z K - sportem ????
Re: Bilstein czy Tein czy co??
Jak w Zerkopolu. A może ta firma w Bygdoszczy to tylko przedłużacz do Zerko? Coś jak Biernacki w Warszawie, który bilsteinowe sprawy też robi na Uczniowskiej?matzerath pisze:no tak problem faktycznie sam się rozwiązał. B6 wychodzi 1600 za sztukę więc kupuję Teina.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Bilstein czy Tein czy co??
możliwe, Dzisiaj z nimi gadałem na ten temat to mówili, że nie, że oni sami. Nie sprawdzę jednak tego ponieważ Bilstein wychodzi za drogo i kupuję Teina. Widzę, że temat Cię zainteresował. Myślę, że mógłbym zaskoczyć Cię cenami wielu usług i jednocześnie ich fachowością ale... jeszcze samochodu ostatecznie nie odebrałem a nie chcę chwalić dnia przed zachodem. Na razie wnioski wyciągam na podstawie rozmowy ,postępów w pracy, systematyczności robót i obsługą upierdliwego klienta. Aktualnie mój samochód wygląda tak:



Na dzień dzisiejszy firma z Bydy kończy mi zmianę uszczelek pod głowicą i szpilek, jakieśtam trytytki w skrzyni biegów, REMAP (i to Uteca, którego nikt w Polsce poza Maptekiem nie chciał dotykać) no i zawias i masę wężyków z ciśnieniami, podciśnieniami, flokowanie, półklatka, montaż nowych kubłów , itd.. Czyli w sumie wszystko... Mam nadzieję, że się nie zawiodę. Wodowanie ma być za 2 tygodnie.




Na dzień dzisiejszy firma z Bydy kończy mi zmianę uszczelek pod głowicą i szpilek, jakieśtam trytytki w skrzyni biegów, REMAP (i to Uteca, którego nikt w Polsce poza Maptekiem nie chciał dotykać) no i zawias i masę wężyków z ciśnieniami, podciśnieniami, flokowanie, półklatka, montaż nowych kubłów , itd.. Czyli w sumie wszystko... Mam nadzieję, że się nie zawiodę. Wodowanie ma być za 2 tygodnie.

- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 247 razy
- Polubione posty: 528 razy
Re: Bilstein czy Tein czy co??
Azrael miał chyba ichni zawias w Kosłotrze.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Bilstein czy Tein czy co??
To gdzie najlepiej kupić komplet Teina SS? Ktoś z forumowiczów to sprzedaje?? Na Allegro najtańsze jest TG Auto ale nie odbierają telefonu. Jeśli jest tu jakiś diler to proszę o kontakt bo chcę już kupić.
Re: Bilstein czy Tein czy co??
dzięki już zamówiłem w JDL. Polecili ich na kropce. Dostałem śliczny rabat 

Re: Bilstein czy Tein czy co??
OO a co to za przeceniony monoflex w 4turbo?? Orientuje się ktoś czy warto to kupić???
http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8224 ... 5x100.html
http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8224 ... 5x100.html
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Bilstein czy Tein czy co??
Zdaje się, że to jest strasznie twarde i nie nadaje się na drogi, przynajmniej takie jak u nas.
Re: Bilstein czy Tein czy co??
noo właśnie doczytałem, że twardsze od SS. Ostatecznie biorę SS w takim razie.