Czy w miejscu zaznaczonym czerwonym kółkiem (na załączonym obrazku) powinien być podłączony jakiś wężyk ?
Turbo w Forester 2.0 T 2000R
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- edi.cooore
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Forester S-turbo
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
- edi.cooore
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Forester S-turbo
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Turbo w Forester 2.0 T 2000R
Super :|
Chyba już pojeździłem :/
jest luźny wężyk który idzie od trójnika, trójnik jest na wężyku który idzie od sprężarki do czegoś takiego jak na zdjęciu.
A jeśli już pojeździłem to co uszkodziłem ?
Chyba już pojeździłem :/
jest luźny wężyk który idzie od trójnika, trójnik jest na wężyku który idzie od sprężarki do czegoś takiego jak na zdjęciu.
A jeśli już pojeździłem to co uszkodziłem ?
Re: Turbo w Forester 2.0 T 2000R
Jeździłeś bez kontroli doładowania - turbo pompowało ile wyda, pytanie czy i jak duże są zniszczenia.
- edi.cooore
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Forester S-turbo
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Turbo w Forester 2.0 T 2000R
Od jakiegoś czasu samochód dziwnie się zachowywał na wysokich obrotach, wyglądało to jakby odcinał na chwilkę paliwo i obroty spadały. Czy brak tego wężyka mógł powodować takie zachowanie ?Azrael pisze:Jeździłeś bez kontroli doładowania - turbo pompowało ile wyda, pytanie czy i jak duże są zniszczenia.
- edi.cooore
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Forester S-turbo
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Turbo w Forester 2.0 T 2000R
Ok, podłączyłem wężyk i szarpanie na wysokich obrotach zniknęło, aczkolwiek samochód zrobił się troszkę "mułowaty".
Ale, pierwsze pytanie, wężyk który był jest uszkodzony, muszę go wymienić, czy tam powinien być jakiś specjalny? czy tam jest duże ciśnienie?
No i co dalej, możliwe że uszkodziłem turbo? Mogę jakoś we własnym zakresie sprawdzić?
Ale, pierwsze pytanie, wężyk który był jest uszkodzony, muszę go wymienić, czy tam powinien być jakiś specjalny? czy tam jest duże ciśnienie?
No i co dalej, możliwe że uszkodziłem turbo? Mogę jakoś we własnym zakresie sprawdzić?
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Turbo w Forester 2.0 T 2000R
Nie, w ten sposób nie uszkodzisz turbiny. Zresztą to tani element, więc problemu by nie było.
Ale to szkodzi silnikowi, który można tak wysadzić a to kosztuje duuużo więcej. Wygląda, że Ciebie to nie spotkało na szczęście.
Ale to szkodzi silnikowi, który można tak wysadzić a to kosztuje duuużo więcej. Wygląda, że Ciebie to nie spotkało na szczęście.

- edi.cooore
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Forester S-turbo
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Turbo w Forester 2.0 T 2000R
Bardzo dziękuje wszystkim za pomoc, pozwolę sobie pociągnąć trochę ten wątek.
I tak zamierzałem trochę zainwestować, ale może podpowiecie mi co warto byłoby zrobić lub sprawdzić w związku z "nadwyrężeniem" silnika spowodowanym awarią z aktualnego tematu.
Planowałem:
- rozrząd
- świece
- intercooler (obecny jest całkowicie zapchany http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... 37#p131437)
Może coś jeszcze ?
I tak zamierzałem trochę zainwestować, ale może podpowiecie mi co warto byłoby zrobić lub sprawdzić w związku z "nadwyrężeniem" silnika spowodowanym awarią z aktualnego tematu.
Planowałem:
- rozrząd
- świece
- intercooler (obecny jest całkowicie zapchany http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... 37#p131437)
Może coś jeszcze ?
Re: Turbo w Forester 2.0 T 2000R
edi.cooore pisze: Ale, pierwsze pytanie, wężyk który był jest uszkodzony, muszę go wymienić, czy tam powinien być jakiś specjalny?
W jednym z wężyków jest restryktor który tam musi być. W wężykach panuje ciśnienie takie jak ciśnienie doładowania.