Przeniesienie napędu- Forester 1998-2000

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
adamx1
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester już wkrótce :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Przeniesienie napędu- Forester 1998-2000

Post 14 mar 2010, o 09:14

Zamierzam kupić Subaru Forester od 1998 do 2000. Interesuje mnie jedna rzecz, a mianowicie w jaki sposób działa tylny napęd. Chodzi mi o to czy napęd jest przeniesiony przez sprzęgło wiskotyczne czy jest to może napęd na stałe ( bez wiskozy, wszystko na tryby). Druga sprawa to dźwignia obok hamulca ręcznego. Do czego ona służy - na zdjęciach z allegro jest w większości modeli. Trzecia sprawa to blokada tylnego dyferencjału- jak to działa, na blokadzie wiskotycznej? i czy to przypadkiem nie do tego jest ta dźwignia obok hamulca ręcznego?



jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Przeniesienie napędu- Forester 1998-2000

Post 14 mar 2010, o 09:34


WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: Przeniesienie napędu- Forester 1998-2000

Post 14 mar 2010, o 09:48

adamx1 pisze: i czy to przypadkiem nie do tego jest ta dźwignia obok hamulca ręcznego?
Dźwignia koło hamulca ręcznego to reduktor.

adamx1
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester już wkrótce :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przeniesienie napędu- Forester 1998-2000

Post 14 mar 2010, o 09:48

Tak, wiem byłem na tej stronie i się dowiedziałem tylko o wiskotycznej blokadzie. Ale jak to działa?? Czy to się nie psuje co miesiąc? I dzięki za odpowiedź ;p

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Przeniesienie napędu- Forester 1998-2000

Post 14 mar 2010, o 09:54

Wiskoza to trące o siebie płytki, zanurzone w specjalnym oleju. Jak występuje różnica obrotów pomiędzy kołami osi, lub osiami (w zależności czy o dyfrze na osi, czy centralnym mówimy), to zwiększają one opór i pozwalają nierównomiernie przenosić moment na koła/osie.

To coś nie psuje się bardzo często, ale może się zdarzyć że tak. Ale ogólnie to nie jest jakiś bardzo awaryjny podzespół.

barton
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Przeniesienie napędu- Forester 1998-2000

Post 10 wrz 2010, o 17:19

A jak sprawdzić w warunkach polowych, czy działa ten podzespół.. Pewnie już było milion razy, niestety znaleźć nie mogę
"Nim cokolwiek napiszesz, pomyśl o swojej matce. Czy byłaby dumna?"

ODPOWIEDZ