Czujnik spalania stukowego!
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- Niedźwiedź
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: SI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Czujnik spalania stukowego!
czym mogą być spowodowane takie kłamstewka Forka ?Azrael pisze: Fałszywe dane

Re: Czujnik spalania stukowego!
Niedźwiedź, zwykle wadliwym czujnikiem albo instalacją. Ale może naprawdę stuka. Nieszczelne zawory, a konkretnie spaliny w mieszance wpadającej do cylindra tez pwodują spalanie stukowe.
- Niedźwiedź
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: SI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Czujnik spalania stukowego!
Uszkodzony czujnik spalania stukowego...będzie powodował spalanie stukowe? Coś jest na rzeczy skoro poszarpuje.Azrael pisze: Niedźwiedź, zwykle wadliwym czujnikiem albo instalacją.
Re: Czujnik spalania stukowego!
Niedźwiedź, poszarpuje bo komputer cofa zapłon po wykryciu spalania stukowego. To nie znaczy ze ono występuje.
- Niedźwiedź
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: SI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Czujnik spalania stukowego!
no właśnie. Czyli walnięty może być czujnik?Azrael pisze: Niedźwiedź, poszarpuje bo komputer cofa zapłon po wykryciu spalania stukowego. To nie znaczy ze ono występuje.
Re: Czujnik spalania stukowego!
Niedźwiedź, może ale nie musi. Zwykle spalanie stukowe to spalanie stukowe ;) Najprościej posłuchac czy występuje jak się wie jak i czym ;)
- Niedźwiedź
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: SI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Czujnik spalania stukowego!
A niech zgadne - 4t wie jak i czymAzrael pisze: Niedźwiedź, może ale nie musi. Zwykle spalanie stukowe to spalanie stukowe ;) Najprościej posłuchac czy występuje jak się wie jak i czym ;)

Re: Czujnik spalania stukowego!
Niedźwiedź, nie ma to związku jedno z drugim, jak zawory wymagają regulacji to to zrob.
Posłuchać wystarczy stetoskopem zwykłym, tylko trzeba wiedziec czego nasłuchiwać, ale diagnostykę bym zostawił diagnostom - zależnie od tego co dane auto przejawia itp. różnie dobiera się rzeczy i kolejność ich sprawdzania.
Posłuchać wystarczy stetoskopem zwykłym, tylko trzeba wiedziec czego nasłuchiwać, ale diagnostykę bym zostawił diagnostom - zależnie od tego co dane auto przejawia itp. różnie dobiera się rzeczy i kolejność ich sprawdzania.
- Niedźwiedź
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: SI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Czujnik spalania stukowego!
Ze spalanie stukowym nie ma związku, ale z poszarpywaniem chyba może co?Azrael pisze: Niedźwiedź, nie ma to związku jedno z drugim, jak zawory wymagają regulacji to to zrob.
No to chyba trzeba będzie dać diagnostom drugą szansęAzrael pisze: Posłuchać wystarczy stetoskopem zwykłym, tylko trzeba wiedziec czego nasłuchiwać, ale diagnostykę bym zostawił diagnostom - zależnie od tego co dane auto przejawia itp. różnie dobiera się rzeczy i kolejność ich sprawdzania.

Re: Czujnik spalania stukowego!
Niedźwiedź pisze: Ze spalanie stukowym nie ma związku, ale z poszarpywaniem chyba może co?
Z jednym i drugim może.
- Danieldd48
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z Jasła
- Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Czujnik spalania stukowego!
zgodnie z manualem...Żemol pisze: Co do czujnika spalania stukowego ważny jest moment przykręcenia
raczej logiczne, ale na benzynie też szarpie (tak do 2 tys.obr.- czy można w jakiś sposób sprawdzić czujnik sp. stukowego, lub wyeliminować jego wadliwośćŻemol pisze: Wszystkie diagnozy przeprowadzaj na benzynie jeśli auto na etylince będzie pracowało jak należy, to problem będzie leżał w instalacji gazowej

Azrael, miałem do Ciebie większy szacunekAzrael pisze: To kichanie to następstwo gównianej instalacji i prawdopodobnie nieszczelnych zaworów. Kolejna cudowna oszczędność gazu.

Instalację zakładało Subaru, a zawory jeszcze rok temu - czytaj 21tys. km - były w porządku. A powiedz, 4T w Katowicach w jakich godzinach jest czynne, jak się nie uporam sam to za 3 tyg. będę w tamtych stronach.

- Żemol
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Legnica / Świdnica
- Auto: Impreza Classic`96 / Forester `99
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Czujnik spalania stukowego!
Z tego co sie dowiedziałem przed wymiana swojego, że nie da się tego sprwadzić, ale gdzieś wyczytałem że:Danieldd48 pisze: czy można w jakiś sposób sprawdzić czujnik sp. stukowego, lub wyeliminować jego wadliwość
"najlepszym sposobem sprawdzenia czujnika spalania stukowego jest podlaczenie go do oscyloskopu i obejzenie przebiegu. Po podlaczeniu poprostu musisz uderzyc czyms metalowym (lekko) o metalowa czesc czujnika" - ale uważam, że to nie daje 100% pewności. W moim przykadku check zapalał się i po jakimś czasie gasł - tak na przemian, najwieksza intensywność pojawiania się błędu miała miejsce na nagrzanym silniku, zaobserwowałem też wyższe obroty silnika na biegu jałowym.
...zaś dnia ósmego, stworzył Awd i ubrał Ją w szatę SexownąTajemnicząintrygującą...

"Moim zdaniem to niczego nie jestem pewien, jednak widok Gwiazd sprawia, iż zaczynam marzyć" — Vincent van Gogh

"Moim zdaniem to niczego nie jestem pewien, jednak widok Gwiazd sprawia, iż zaczynam marzyć" — Vincent van Gogh
- Danieldd48
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z Jasła
- Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Czujnik spalania stukowego!
Rok temu jak mi padł, to było pewne - CEL bez przerwy i szarpanie. A teraz mam niskie obroty, a temp. nie ma wpływu.Żemol pisze: W moim przykadku check zapalał się i po jakimś czasie gasł - tak na przemian, najwieksza intensywność pojawiania się błędu miała miejsce na nagrzanym silniku, zaobserwowałem też wyższe obroty silnika na biegu jałowym.
Jutro spróbuję go odkręcić i zmasować, co by był widoczny dla elektroniki, ale nie "czuł" żadnych drgań. Pytanie, czy brak jakichkolwiek drgań nie będzie wkurzało CE.

-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Czujnik spalania stukowego!
Skąd. Te CE już się tyle nawąchało gazu, że będzie wyluzowane jak Jamajczyk.Danieldd48 pisze:nie będzie wkurzało CE.

- Danieldd48
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z Jasła
- Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Czujnik spalania stukowego!
Mogło by się tak nie luzować jak mu butuję, ale...jarmaj pisze: Danieldd48 napisał(a):
nie będzie wkurzało CE.
Skąd. Te CE już się tyle nawąchało gazu, że będzie wyluzowane jak Jamajczyk.
miałeś rację jarmaj, nie zrobiło to żadnego wrażenia, więc z dużym prawdopodobieństwem mogę wykluczyć czujnik SS. Zostaje jeszcze czujnik przepustnicy i silnik krokowy...chmmm

- 12fasola12
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester '98 2.0 122KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
- lagobluerabbit
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków / Milton Keynes
- Auto: Legacy B4 RS25
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Czujnik spalania stukowego!
24 nM12fasola12 pisze:Jaki jest moment dokręcania czujnika spalania stukowego?
A ja korzystając z okazji też wypytam co i jak :P
Posiadam Legacy 2.5 z 2000 roku ok 3 miesięcy temu zaczęłą zapalać się co jakiś czas kontrolka Check Engine. Częstotliwość jej zapalania to mniej więcej raz na 2 / 3 tygodnie na dosłownie 5/ 10 sekund. Po podpięciu do komputera diagnostycznego okazało się że problem tkwi w Sondzie Lambda oraz Czujniku Spalania Stukowego. Dodam że nic poza tym błyskaniem co pewnien czas CE się nie działo, silnik chodził zawsze równiutko, cicho oraz ładnie przyspieszał w pełnym zakresie obrotów. Ok miesiąca temu pojawił się po raz pierwszy problem chwilowego spadku mocy w zakresie 2- 2,5 tyś obrotów... ale bez zapalenia się kontorlki CE. Umówiłem się na serwis ale z terminem za 3 tyg gdyż musiałem jechać do Polski. Podczas pobytu w kraju Check Engine zaczął świecić się coraz częściej I jedynymi kodami uterek były 22 oraz 32 czlyli Sonda i Knock Sensor poza tym zero jakichkolwiek innych niedomagań. Podczas powrotu do UK na autostradzie przy stałej prędkości ok 130 km/h nagle zaczęła tłuc się panewka.... Skończyło się na grubszej robocie, wymianie wału, korb i ogólnie nie małych kosztów... Co mnie zastanawia to fakt że stało się to nagle i przy pełnym stanie nienajgorszego oleju i że wcześniej nic ale to absolutnie nic ani się nie hałasowało ani nawet kontrolką ciśnienia nie błysnął.
Po naprawie samochód wrócił do UK natomiast powrócił problem (zapomniany przezemnie) kodów 22 oraz 32. Dziś podczas zimnego poranka auto zaczęło na zimnym silniku poniżej 1000obr/min świecic kontrolką CE która gasła po przekroczeniu tej wartości. Sprawdziłem kody błędów i okazało się że Lambda i Knock Sensor wyświetlają potrzebę wymiany i stąd moje trochę laickie pytanie - Czy czujnik spalania stukowego może mieć wpływ na uszkodznie panewki ??? Nawet jesli silnik nie wykazywał by żadnego hałasu ?
I drugi zestaw pytań - czy Lambda też faktycznie jest do wymiany czy przypadkiem nie będzie to wina błędnych jej odczytów w związku ze zmianami miesznaki powodowanymi przez Knock Sensor?
Nasty habit ... Rabbit !!!