Witam!
Problem dotyczy Subaru Imprezy 1.8 z instalacją gazową.
Impreza odpalana na benzynie nie zawsze załapie za pierwszym. Kręce rozrusznikiem, motor jakby załapał, przestaje kręcić i... jednak nie odpala. Za drugim razem trzeba troszkę dłużej pokręcić ale odpala zawsze.
Świece i przewody nowe. W czym problem ?
Nie zawsze odpala za pierwszym...
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Nie zawsze odpala za pierwszym...
Mię CDX robił podobnie, obstawiam że przyczyną były nieszczelności instalacji LPG. Pomagało niezawodnie przełączenie na benzynę na chwilę przed zgaszeniem silnika. Mądrzy mówili mi, że wtedy jakaś tam ilość paliwa zostaje w przewodach i jest co zaciągnąć na rozruch.
Ale może ktoś mądrzejszy coś powie
Ale może ktoś mądrzejszy coś powie

Re: Nie zawsze odpala za pierwszym...
Travis, Barbisko dobrze prawi.
Spróbuj przed uruchomieniem rozrusznika potrzymać samochód z włączonym zapłonem (kontrolki się świecą, rozrusznik nie kręci) trochę dłużej niż zwykle.
Albo spróbuj uruchomić silnik z odkręconym korkiem wlewu paliwa.
Możliwe że np. odpowietrzenie zbiornika jest popsute i tworzy się w zbiorniku podciśnienie które odsysa paliwo z przewodów. Albo pompa paliwa nie wyrabia i nie zapewnia odpowiedniego ciśnienia na starcie. Albo gazownicy - partacze wrzucili zawór odcinający paliwo nie tam gdzie trzeba. Albo jakiś zawór zwrotny się spsuł.
Zrób te dwie rzeczy i będziemy wiedzieli więcej.
ALBO........ czujnik położenia wału jest brudny (czujnika wałka rozrządu nie ma w 1.8).
Spróbuj przed uruchomieniem rozrusznika potrzymać samochód z włączonym zapłonem (kontrolki się świecą, rozrusznik nie kręci) trochę dłużej niż zwykle.
Albo spróbuj uruchomić silnik z odkręconym korkiem wlewu paliwa.
Możliwe że np. odpowietrzenie zbiornika jest popsute i tworzy się w zbiorniku podciśnienie które odsysa paliwo z przewodów. Albo pompa paliwa nie wyrabia i nie zapewnia odpowiedniego ciśnienia na starcie. Albo gazownicy - partacze wrzucili zawór odcinający paliwo nie tam gdzie trzeba. Albo jakiś zawór zwrotny się spsuł.
Zrób te dwie rzeczy i będziemy wiedzieli więcej.
ALBO........ czujnik położenia wału jest brudny (czujnika wałka rozrządu nie ma w 1.8).