Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
freediver
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: W-wa
Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika

Post 12 paź 2010, o 09:54

Witam,

Miałem dziś przygodę w trakcie jazdy do pracy. Utknąłem na Trasie Toruńskiej w stronę Alej, korek był dziś potworny dzięki kochanym drogowcom co zamknęli Dźwigową. Do rzeczy.
Toczę się, ogrzewanie odkręcone na 60% i nagle skok temperatury silnika, nic się nie świeci ale wskaźnik idzie powoli do góry ponad normę. Pierwsza reakcja to studzenie więc odkręcam ogrzewanie na maxa i otwieram okno żeby się nie ugotować. Temperatura wraca do normy. Przykręcam ogrzewanie i po chwili znowu to samo. Zaznaczam że żadna kontrolna się jeszcze nie zapaliła a temperaturę kontrolowałem dogrzewaniem wnętrza. Po pół godzinnej walce dojechałem do pracy. Otworzyłem maskę, wiatrak chodzi bez zarzutu. Odkręcam koreczek od zbiornika wyrównawczego - płyn był ale mało. Odkręcam ostrożnie korek zbiornika płynu - mało płynu. I teraz pytanie czy jest wyciek ?
Na osłonie i plastikach pod chłodnicą żadnych widocznych śladów wycieku, jak wyjeżdżałem spod domu też nie widziałem kałuży czy chociaż najmniejszej plamy. Wczoraj też stałem w korkach ale auto zachowywało się normalnie. Dodam że 9miesięcy temu zmieniałem chłodnicę.
Dolałem 2 godziny temu płynu, idę zaraz sprawdzić czy gdzieś nie wyciekło.

Jakieś pomysły? Wężyk, uszczelka??



Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika

Post 12 paź 2010, o 10:33

Może być pęknięta chłodnica - wtedy płyn wyparowuje i nie widać wycieku. Może być uszczelka, może być jeszcze parę rzeczy. Najlepiej zróbtest na uszczelkę a jak wyjdzie OK to trzebaa szukać nieszczelności w układzie chłodzenia.

freediver
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: W-wa
Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika

Post 12 paź 2010, o 10:50

Pęknięta chodnica? Ale to bym widział wtedy parę spod maski w szczególności że es zimno. Rok temu jak pękła mi obudowa chłodnicy to lało się i była widoczna para.
OK, poobserwuję dziś auto i sprawdzę poziom płynu, jak będzie powtórka to jutro jestem u was.
Dzięki.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika

Post 12 paź 2010, o 10:56

Malutkie pęknięcie potrafi być kompletnie bez śladu. Podobnie małe peknięcie weżą, np. koło turbo. Czasem nawet nie widać zacieków z płynu.

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika

Post 13 paź 2010, o 09:20

Ja właśnie jestem po naprawie podobnego problemu - kosztownego
Miałem uszkodzoną (pękniętą) obudowę chłodnicy - wycieków nie było widać, ale płyn co jakieś dwa miesiące musiał byc uzupełniany, a co gorsza, zapowietrzał się cały układ - stąd skoki temperatury. Po odpowietrzeniu i uzupełnieniu - chodził jakieś dwa mies i się poddał... Ja dopiero teraz się dowiedziałem, że do mojego układu powinien być wlewany płyn IZOPROPYLENOWY, a ja jak ten jeleń dolewałem Borygo... (Az - potwierdź czy dobrze mówię)
Polecam Ci jak Az mówi dać układ chłodzenia do kontroli (u mnie jeszcze zawieszał się termostat i też został wymieniony)
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

kitewinger
2 gwiazdki
Auto: Forester 2.0 XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika

Post 13 paź 2010, o 10:08

podepnę się pod temat bo na razie nie znalazłem odpowiedzi
Po zeszłej zimie i dolewkach shella do oryginalnego płynu czasami zaczyna podciekać płyn w widocznym na zdjęciu poniżej miejscu. Szczególnie przy dłuższych obciążeniach.
Czy ktoś miał podobną sytuację? Na co może to wskazywać? (Forester 2.0 XT)? Nieszczelność układu chłodniczego, pęknięty korpus?? Podcieka spod korpusu od lewej strony patrząc na silnik.
Obrazek

freediver
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: W-wa
Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika

Post 13 paź 2010, o 12:07

Niestety Azrael miał jak zwykle racje. Pękła obudowa chłodnicy. Nawet nie dojechałem dziś do Mysiadła bo musiałem zostawić auto w bliższym warsztacie bo już ciekło i nie dojechał bym do 4T. Mogę sobie tylko pluć w brodę że kupiłem najtańszą 300pln chłodnicę z allegro i po 9misiącach się rozpadła :wall: Była nowa i mam rachunek, zamierzam zgłosić ją do reklamacji i odzyskać kasę.
Dziś już biorę normalną, koszt ok 500pln + 2lata gwarancji.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika

Post 13 paź 2010, o 12:43

kitewinger pisze: podepnę się pod temat bo na razie nie znalazłem odpowiedzi
Po zeszłej zimie i dolewkach shella do oryginalnego płynu czasami zaczyna podciekać płyn w widocznym na zdjęciu poniżej miejscu. Szczególnie przy dłuższych obciążeniach.
Czy ktoś miał podobną sytuację? Na co może to wskazywać? (Forester 2.0 XT)? Nieszczelność układu chłodniczego, pęknięty korpus?? Podcieka spod korpusu od lewej strony patrząc na silnik.

Ja miałem przypadek piękniętego o-ringu pod pompą wody - sikało w tej okolicy, ale to się wtedy lało konkretnie.
freediver pisze: Niestety Azrael miał jak zwykle racje.
:oops:

GT III
2 gwiazdki
Auto: Lanos 2,0 N/A MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika

Post 16 paź 2010, o 10:23

To i ja się podepnę. Czym zalać chłodnicę? Tak jak zaleca instrukcja kupić oryginalny płyn Subaru czy zamiennik? Jeżeli zamiennik to jaki?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika

Post 16 paź 2010, o 10:41

GT III, w gruncie rzeczy dowolny płyn jak masz pusty układ, jak coś masz to płyn tego samego koloru.

GT III
2 gwiazdki
Auto: Lanos 2,0 N/A MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika

Post 16 paź 2010, o 18:04

Instrukcja podaje że płyn powinien zawierać nonaminę. Ciekawe co to za specyfik? Google nie zna takiego terminu. Czyli jak zaleję STP, Prestone lub jakimś innym Dynagelem będzie ok? Wcześniej przepłuczę układ wodą destylowaną.

j33mbo
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika

Post 16 paź 2010, o 22:48

GT III pisze: Wcześniej przepłuczę układ wodą destylowaną.

jak to się robi?

GT III
2 gwiazdki
Auto: Lanos 2,0 N/A MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika

Post 17 paź 2010, o 10:50

Spuszczasz stary płyn, zalewasz wodą, uruchamiasz na chwilę silnik żeby resztki starego płynu zmieszały się z wodą, wyłączasz silnik, spuszczasz wodę. STP lub Prestone mają w ofercie płyny do czyszczenia układów chłodniczych. Postępujesz wtedy podobnie. Po spuszczeniu starego płynu zalewasz 1l preparatu czyszczącego uzupełniasz wodą, uruchamiasz silnik, spuszczasz zawartość układu chłodzenia. Na stronie Prestone można znaleźć szczegółową instrukcje.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika

Post 17 paź 2010, o 13:31

GT III, czy to tylko moje wrażenie czy nad imprezą 1.6 się doktoryzujesz bardziej niż teamy nad WRC?

GT III
2 gwiazdki
Auto: Lanos 2,0 N/A MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika

Post 17 paź 2010, o 14:49

Jak już kiedyś wspomniałem mieszkam w zapomnianym przez najwyższego miejscu tego pięknego kraju. W związku z brakiem uczciwych warsztatów w okolicy a o specjalizujących się w Subaru nie wspomnę, proste czynności serwisowe takie jak zmiana oleju czy płynu w chłodnicy staram się wykonywać sam. Zdarzały mi się akcje gdy kowal w warsztacie pt "naprawy szybkie" wkręcał korek spustowy oleju na silikonie, lub dostarczony przeze mnie markowy olej lub płyn hamulcowy powędrował do szafki a zalali mi coś ze swojej beczki. Przy wymianie osłony przegubu nie wiedzieć po co spuścili mi świeżo zalany olej ze skrzyni do jakiegoś zasyfionego wiaderka a potem chcieli wlać to z powrotem do skrzyni. Takich przypadków mógłbym przytoczyć więcej. W związku z tym jak nie muszę korzystać z usług to robię sam a jak muszę to lubię wcześniej wiedzieć co i jak ma być zrobione żeby uniknąć dodatkowych kosztów.
A pytania o płyn do chłodnicy to pod kątem nowego nabytku Impreza 2,0 N/A my08 produkcja 07. Zbliża się do 30000km i według rozpiski serwisowej wymaga wymiany płynu chłodzącego, oleju, i płynu hamulcowego. Gwarancja już się skończyła więc oddawanie jej do aso na zrobienie tego za ~1300 zł chyba mija się z celem.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika

Post 17 paź 2010, o 21:37

GT III, w MY08 jest już płyn chłodniczy na 10 lat.

GT III
2 gwiazdki
Auto: Lanos 2,0 N/A MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika

Post 17 paź 2010, o 22:29

Autko jest krajowe serwisowane u Kopera. Dostałem razem z nim rachunek z przeglądu po 15000. Na rachunku jest tabelka z której wynika że u Kopera wymieniają płyn co 30000. Ale jak teraz porównuję tą tabelkę z tabelką w instrukcji to faktycznie po 30000 według instrukcji jest tylko sprawdzenie bez wymiany.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika

Post 17 paź 2010, o 22:38

GT III, od MY08 jest zmiana, a oni pewnie tabelki mają stare.

GT III
2 gwiazdki
Auto: Lanos 2,0 N/A MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Płyn chłodniczy, korki na ulicach, temperatura silnika

Post 17 paź 2010, o 22:53

Na to wygląda. Dzięki!

ODPOWIEDZ