Witam
Przeszukałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Pacjent to Impreza MY96 2,0 GL, ok. 200kkm przebiegu.
Podczas jazdy przy ruszanie a nawet przy przyśpieszaniu słychać stuki z okolic tylnego mostu. Wjechałem na kanał i okazało się, że półośki wchodząc do takich przegubów (poprawcie mnie jeżeli się mylę) w tylnym moście mają luz, zdecydowanie ten luz jest bardziej poprzeczny (wzdłuż półosi) niż wzdłużny. Szarpiąc za wszystko co się dało pod autem ;) doszedłem też do tego, że mały luz mają też te przeguby w przednim dyfrze, z tym, że ten jest ledwo wyczuwalny i nie powoduje stuków.
W jaki sposób pozbyć się tego luzu? Można to jakoś wyregulować czy raczej wymiana? Jeżeli tak to czego półosi czy te przeguby (czy co to jest) też podlegają wymianie?
SI 2,0 GL MY96 - Luz na półosiach z tyłu
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: SI 2,0 GL MY96 - Luz na półosiach z tyłu
witam, mam podobny problem z tylnym dyfrem (Impreza MY96 GL Sport 2.0), tyle, ze mechanik zdiagnozował mi to jako problem na wejściu do dyfra. pojawia się np. przy wrzucaniu wstecznego, bądź bardziej nagłych przyspieszeniach, czy też hamowaniu silnikiem.
Pytania mam w zasadzie dwa. Czy jeżeli stuki są wyraźne to mozna z tym jeździć, czy też lepiej szukać zastępczego dyfra?
a moze taki luz da się skasować np. olejem o innej lepkości itp?
czym grozi jazda z takim dyfrem? Mam ten problem juz od wieelu miesiecy i w zasadzie się nie pogarsza.
pozdrawiam i dzięki!
Pytania mam w zasadzie dwa. Czy jeżeli stuki są wyraźne to mozna z tym jeździć, czy też lepiej szukać zastępczego dyfra?
a moze taki luz da się skasować np. olejem o innej lepkości itp?
czym grozi jazda z takim dyfrem? Mam ten problem juz od wieelu miesiecy i w zasadzie się nie pogarsza.
pozdrawiam i dzięki!
Re: SI 2,0 GL MY96 - Luz na półosiach z tyłu
Bylo juz pare podobnych tematow. Ten typ tak maFereno pisze: problem z tylnym dyfrem (Impreza MY96 GL Sport 2.0)

Wymienialem mocowania dyfra - dwie duze tuleje metalowo-gumowe, ktore widac z tylu ( to pada najczesciej ). Pomoglo zwalczyc dzwiek. EDIT: wymienialem na whiteline'a
Pozniej wymiana polosi ( na takie z classic wrx )
Krzyzaki na wale sprawdzone.
Uczucie "szrpniecia" i "kangurkowanie" przy ruszaniu w korku zostalo.
Czesc winy moze byc w skrzyni biegow. W czesci SPORT'ow byla skrzynia z JDM Legacy, nie ma jej w wiekszosci katalogow ( wyskakuje w oposedforces ), niektorzy mowia, ze wogole nie istnieje

Life is a Joke !
-
dominik_bb
- 2 gwiazdki
- Auto: Impreza WRX EJ20G
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: SI 2,0 GL MY96 - Luz na półosiach z tyłu
Wina moze byc tez po stronie sprzegła zuzyte sprezynkina tarczy sprzegła !!
Re: SI 2,0 GL MY96 - Luz na półosiach z tyłu
Zapomnialem - kpl. sprzeglo wymienialem na samym poczatku, trzy lata temu ( tarcza, docisk, lozysko ). Wszystko z oryginalu. Bez zmian.dominik_bb pisze: Wina moze byc tez po stronie sprzegła zuzyte sprezynkina tarczy sprzegła
Choc moje sprzeglo jeszcze zyje, bede wymienial je na model semi-sportowy. Zdam relacje.
Life is a Joke !