Liczę na pomoc i porady kolegów z forum. Mam taki dylemat:
Przekładam WRX RA po obróconej panewce i mam dwie opcje:
1. Kupić w UK używany silnik w dobrym stanie, uzbroić całym osprzętem z mojego auta - nowy olej i jeździć
2. Zrobić remont mojego półzamkniętego bloku. Nowy wał, panewki cosworth, uszczelki cometic
Co wybrać?
ad1. Opcja tańsza i szybsza. Pytanie czy zwykły silnik z WRXa zniesie 320hp? Czy szukać czegoś z STI? Wada tego rozwiązania oczywista - załóżmy że będzie to silnik w dobrym stanie, ale zawsze używany
ad2. Drożej chociaż motor i tak składam samemu. Silnik na pewno zniesie taką moc i zawsze to jednak świeży motor.
Pierwsza opcja może być nawet połowę tańsza...
Opis mojego auta http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopi ... =10&t=5063
swap czy remont?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- Arti
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Nordkappværing
- Auto: GT Rally Car & STI GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: swap czy remont?
jano86, zdecydowanie silnik z WRXa nie zniesie 320 koni. Poza tym silnik z WRXa (domyślam się, że mówisz o newage WRXie) nie będzie pasował tak hop siup do Twojego osprzętu. Kupując silnik w ''dobrym stanie'' nigdy nie wiesz w jakim on jest stanie tak naprawdę. Jak masz półzamknięty shortblock to zdecydowanie pewniej będzie jak sobie go odremontujesz.

Re: swap czy remont?
Miałem na myśli silnik z WRX GC8.
Na scoobynet jest sporo takich motorów do kupienia. Do 500 funtów znalazłbym taki bez problemu.
Mam nawet ofertę za 400funtów z WRXa z automatem...
Za 500 zdarzają się np. z wczesnych STI.
Na scoobynet jest sporo takich motorów do kupienia. Do 500 funtów znalazłbym taki bez problemu.
Mam nawet ofertę za 400funtów z WRXa z automatem...
Za 500 zdarzają się np. z wczesnych STI.
Re: swap czy remont?
jano86, to jednak zawsze jest loteria.
Jeśli tylko środki by mi pozwoliły to robiłbym ten obecny motor.
Jeśli tylko środki by mi pozwoliły to robiłbym ten obecny motor.
czarne jest piękne...
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: swap czy remont?
jano86 pisze:Miałem na myśli silnik z WRX GC8.
Na scoobynet jest sporo takich motorów do kupienia. Do 500 funtów znalazłbym taki bez problemu.
Mam nawet ofertę za 400funtów z WRXa z automatem...
Za 500 zdarzają się np. z wczesnych STI.
Czyli mówisz o silnikach, które mają po kilkanaście lat. I przeważnie lekkiego życia nie miały.
Jakby któryś się do czegoś nadawał, to byłaby niezła perełka....
Re: swap czy remont?
No ten za 400, to silnik z japońca z automatem. Z książką serwisową i w pełni seryjny. Ale oczywiście ma 15 lat to fakt i przebieg 100 000 za sobą.
Po prostu głośno myślę.
Kalkulacja prosta: remont tego co mam +/- 5000zł, gdybym kupił na podmianę to sprzedam swój blok i pewnie wyszło by ok. 2000.
Prześpię się jeszcze z problemem.
Tymczasem jaki zakład obróbki w Wwie oprócz Krasnobrodzkiej polecacie?
Po prostu głośno myślę.
Kalkulacja prosta: remont tego co mam +/- 5000zł, gdybym kupił na podmianę to sprzedam swój blok i pewnie wyszło by ok. 2000.
Prześpię się jeszcze z problemem.
Tymczasem jaki zakład obróbki w Wwie oprócz Krasnobrodzkiej polecacie?
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: swap czy remont?
Chyba raczej to razy 2jano86 pisze: Kalkulacja prosta: remont tego co mam +/- 5000zł,

Re: swap czy remont?
Sprawa prosta - za cene remontu masz powiedzmy 3 szanse :)
A to, czy masz w sobie duch hazardzisty - to juz pytanie, ktore sam musisz sobie zadac :)
Jak w ruletce - mozesz miec fart i wygrac, mozesz miec niefart i przepuscic cala kase.
Tylko z czego naprawisz potem silnik? ;)
Powazniej - mam kumpla, wyleciala mu korba przez blok w legacy turbo.
Nie bardzo fakt faktem co remontowac - ale jak mu mowilem - kup sobie blok, zrob na tym bloku porzadnie, przeloz osprzet - to tez bylo, ee po co, drogo bedzie, za tysiaka kupie nowy silnik.
Juz chyba dwa albo trzy tak kupil, a samochod nadal nie jezdzi.
Chwilowy koszt remontu, jesli jest co remontowac oczywiscie, moze bedzie wiekszy - ale docelowo wyjdzie taniej moim zdaniem.
Chyba, ze chcesz wlozyc byle co, jak najszybciej i sprzedac samochod zaraz -to rozumiem, ze Ci wszystko jedno.
Tylko przypomnij mi, gdybym sie zapomnial i chcial od Ciebie samochod kiedys kupic :P
A to, czy masz w sobie duch hazardzisty - to juz pytanie, ktore sam musisz sobie zadac :)
Jak w ruletce - mozesz miec fart i wygrac, mozesz miec niefart i przepuscic cala kase.
Tylko z czego naprawisz potem silnik? ;)
Powazniej - mam kumpla, wyleciala mu korba przez blok w legacy turbo.
Nie bardzo fakt faktem co remontowac - ale jak mu mowilem - kup sobie blok, zrob na tym bloku porzadnie, przeloz osprzet - to tez bylo, ee po co, drogo bedzie, za tysiaka kupie nowy silnik.
Juz chyba dwa albo trzy tak kupil, a samochod nadal nie jezdzi.
Chwilowy koszt remontu, jesli jest co remontowac oczywiscie, moze bedzie wiekszy - ale docelowo wyjdzie taniej moim zdaniem.
Chyba, ze chcesz wlozyc byle co, jak najszybciej i sprzedac samochod zaraz -to rozumiem, ze Ci wszystko jedno.
Tylko przypomnij mi, gdybym sie zapomnial i chcial od Ciebie samochod kiedys kupic :P
Jacek "AMI" Rudowski
Re: swap czy remont?
Chcesz zostać kamienicznikiem? ;)AMI pisze: Tylko przypomnij mi, gdybym sie zapomnial i chcial od Ciebie samochod kiedys kupic :P
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.