LIneartronic a napęd

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
vukvukovic
0 gwiazdek
Auto: impreza 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

LIneartronic a napęd

Post 7 gru 2010, o 23:14

Witam wszystkich

Proszę niech mnie ktoś uświadomi jaka jest różnica w przeniesieniu oraz rozdzieleniu napędu między manualem a CVT.


Z góry dzięki



jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: LIneartronic a napęd

Post 8 gru 2010, o 00:15

vukvukovic pisze:przeniesieniu oraz rozdzieleniu napędu między manualem a CVT.
Nie ma nic wspólnego z manualem, to taki automat. Hydrokinetyczne sprzęgło (fuuuj....), szczerze mówiąc nie wiem czy ma centralny dyfer, czy tak jak automat ma jakoś tam doklejony napęd na tył.

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Niepsujące się.
Polubił: 207 razy
Polubione posty: 284 razy

Re: LIneartronic a napęd

Post 8 gru 2010, o 00:20

jarmaj pisze:..., szczerze mówiąc nie wiem czy ma centralny dyfer, czy tak jak automat ma jakoś tam doklejony napęd na tył.
Nie ma, jak w 4EAT.

IMHO.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

vukvukovic
0 gwiazdek
Auto: impreza 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LIneartronic a napęd

Post 8 gru 2010, o 13:23

leon pisze:
jarmaj pisze:..., szczerze mówiąc nie wiem czy ma centralny dyfer, czy tak jak automat ma jakoś tam doklejony napęd na tył.
Nie ma, jak w 4EAT.

IMHO.

ok. sugerujecie że napęd nie jest stały tylko realizowany przez sprzęgło coś na zasadzie haldexa???

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: LIneartronic a napęd

Post 8 gru 2010, o 17:00

leon pisze: Nie ma, jak w 4EAT

mowisz, ze znasz lineatronica i porownales? chetnie poslucham o pros i cons bo nie znam pasowki zrobionej przez subaru...
btw: 4EAT jest 4 biegowa???

rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Duża Dacia :)
Polubił: 129 razy
Polubione posty: 199 razy

Re: LIneartronic a napęd

Post 8 gru 2010, o 18:30

gregski pisze: 4EAT jest 4 biegowa???

Jak sama nazwa wskazuje :idea:
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

tadeklodz
2 gwiazdki
Auto: forester my09
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LIneartronic a napęd

Post 8 gru 2010, o 18:31

tak 4 biegowa

gebolp
3 gwiazdki
Lokalizacja: Rumia
Auto: OBK '07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LIneartronic a napęd

Post 8 gru 2010, o 20:24

Może toto pomoże http://www.newswire.ca/en/releases/arch ... c5584.html
a zwłaszczy ten cytat
Models equipped with the Lineartronic CVT use the Multi-plate transfer clutch (MPT) version of Symmetrical AWD. An electronically managed continuously variable transfer clutch actively controls power distribution in response to driving conditions.
Czyli stały napęd na przód i dołączany tył.
To ja wolę mojego OBK z 4EAT i blokowanym centralnym dyfrem :whistle:
Ostatnio zmieniony 8 gru 2010, o 22:08 przez gebolp, łącznie zmieniany 1 raz.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Niepsujące się.
Polubił: 207 razy
Polubione posty: 284 razy

Re: LIneartronic a napęd

Post 8 gru 2010, o 20:35

gebolp pisze:...
To ja wolę mojego OBK z 4EAT i blokowanym centralnym dyfrem :whistle:
A gdzie w 4EAT ma centralny dyfer ? ZTCW tylko w 5EAT był.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

gebolp
3 gwiazdki
Lokalizacja: Rumia
Auto: OBK '07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LIneartronic a napęd

Post 8 gru 2010, o 21:27

A proszę
Obrazek
Coś o numerze 23 - to zdaje się planetarny mechanizm różnicowy :whistle:
A 24 to sprzęgło spinające przód z tyłem.
No i jeszcze zostaje kod skrzyni na tabliczce znamionowej który określa zawartość tylnej części skrzyni :cofee:
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)

vukvukovic
0 gwiazdek
Auto: impreza 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LIneartronic a napęd

Post 8 gru 2010, o 23:01

gebolp pisze:Może toto pomoże http://www.newswire.ca/en/releases/arch ... c5584.html
a zwłaszczy ten cytat
Models equipped with the Lineartronic CVT use the Multi-plate transfer clutch (MPT) version of Symmetrical AWD. An electronically managed continuously variable transfer clutch actively controls power distribution in response to driving conditions.
Czyli stały napęd na przód i dołączany tył.
To ja wolę mojego OBK z 4EAT i blokowanym centralnym dyfrem :whistle:


no ja nie wiem czy do końca można to tak rozumieć. Subaru twierdzi że w modelach z cvt jest stały napęd a elektroniczne sprzęgło tylko zmienia rozkłąd procentowy sił. Ale mówiąc szczerze to nie jestem przekonany czy z technicznego punktu widzenia ma to jakikolwiek sens.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: LIneartronic a napęd

Post 8 gru 2010, o 23:12

vukvukovic pisze: Ale mówiąc szczerze to nie jestem przekonany czy z technicznego punktu widzenia ma to jakikolwiek sens.


Klasyczny marketingowy bełkot. Ludzie którzy piszą te rzecyz nawet nie rozumieją jak to działa.

Fakt napęd jest stale dostarczany na 4 koła, ale dziala to zupełnie inaczej niż z blokowanym dyfrem.

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: LIneartronic a napęd

Post 8 gru 2010, o 23:25

rrosiak pisze: Jak sama nazwa wskazuje :idea:
oppsss.. to jakie to ma vmax i jakie obroty przy normalnych przelotowych typu 160kmh ???
moj multivan ma 4 biegowy automat i 3krpm przy 100kmh :mrgreen:

vukvukovic
0 gwiazdek
Auto: impreza 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LIneartronic a napęd

Post 9 gru 2010, o 01:07

A wiki twierdzi jednak że
Subaru Legacy, Outback, Impreza, Forester, Tribeca automatic transmission models: mechanical front drive, clutch coupled rear axle.

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Niepsujące się.
Polubił: 207 razy
Polubione posty: 284 razy

Re: LIneartronic a napęd

Post 9 gru 2010, o 01:23

Azrael pisze:... nie rozumieją jak to działa.
...
Też już przestaję kumać.

Mógłbyś wyjaśnić co na powyższym rysunku spina nr 24 ? Na pewno tył, ale z czym ?
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

gebolp
3 gwiazdki
Lokalizacja: Rumia
Auto: OBK '07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LIneartronic a napęd

Post 9 gru 2010, o 07:44

Dla porządku to jest 4EAT. Zamieściłem w celu obalenia stereotypu, że jak 4EAT to nie ma centralnego dyfra tylko sprzęgło dopinające tył.
W Forku jest sprzęgło, w europejskim Outbacku jest dyfer ze sprzęgłem.
Sprzęgło spina tył z koszem satelitów dyfra, kosz satelitów dyfra jest zazębiona z długim wałkiem, który przechodzi przez skrzynie do przedniego dyfra, niestety otwartego. Satelity są podwójne, tzn każdy satelita jest złożony z kółek o różnych średnicach, ma to zapewnić podział przód/tył w proporcji 43/57. Napęd dyfra realizuje kółko słoneczne. Jeśli dalej wątpisz że 4EAT może mieć centralny dyfer, to mogę wysłać foty/rysunki z serwisówki pokazujące szczegóły, ;-)

A cytowany opis CVT wyraźnie wyjaśnia, że w tej skrzyni jest sprzęgło wielopłytkowe, które jak to sprzęgło mokre wielopłytkowe może dozować moment obrotowy na tylną oś, zależnie od warunków jazdy.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Niepsujące się.
Polubił: 207 razy
Polubione posty: 284 razy

Re: LIneartronic a napęd

Post 9 gru 2010, o 10:58

Właśnie się doczytałem, że w 4EAT Stage2 już jest planetarka. Dobrze wiedzieć.

Fotki i tak możesz wysłać.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

gebolp
3 gwiazdki
Lokalizacja: Rumia
Auto: OBK '07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LIneartronic a napęd

Post 9 gru 2010, o 22:56

Tu link do opisu skrzyni http://pracel.com/images/MSA5P0141C34822.pdf
zdjęcia też są ;-)
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)

sheki
2 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: Subaru legacy III
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LIneartronic a napęd

Post 12 sty 2011, o 21:15

Witam!

Wiem,wiem...że to stary post,ale chciałbym potwierdzić,że skrzynia 4 EAT od 1999r (Phase II,ta z filtrem zewnętrznym)posiada centralny dyfer,jest to ta wersja z VTD,która jest połączona z VDC.W tym przypadku występuje podział napędu 45% przód i 55% tył...w praktyce czuć i widać,ze tył jest bardziej faworyzowany.Choć w tych starszych modelach tylko nieliczne egzemplarze posiadały to cóś.

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ