Siemka posiadam imprezke 2.0 gl-ka i nie ukrywam mam z nim maly problem, a mianowicie bląd 31 (czujnik połozenia przepustnicy). Auto jak jest zimne zapala na strzała dojerzdzam do pierwszego skrzyzowania puszczam gaz zaczynam hamowac i motor gasnie jedyne co moge zrobic to zjechac na pobocze bo co najmniej dwie minuty musze odczekac az znowu odpali gdy probuje odpalic wczesniej dzwiek podobny jest jakby nie miał kompresji no i nie zapala. Gdy silnik sie nagrzeje jest lepiej bo przynajmniej odpali odrazu jak zgasnie a gasnie praktycznie za kazdym razem jak puscisz pedal gazu. Najlepsze jest to ze wymienialem 2x sam czujnik bez zmian mialem go dosc i zamowilem cala przepustnice nowy czujnik, nowy silniczek krokowy, wszystko umyte i cały czas ten sam problem. Co mam zrobic ??? POMOCY
Dzieki z gory
Bląd 31 POMOCY !
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Bląd 31 POMOCY !
Napisałeś
Poważnie, jesteś pewien że wkładałeś sprawne potencjometry, były to używki czy nowe? Bo po co ktoś sprzedaje sprawną używaną część? Chyba że handlarz złomu.
Sprawdziłeś stan instalacji, złącza - może to jest powodem usterki? A może uszkodzenie komputera wtrysku?
Jeśli jest to błąd wykryty przez komputer wtrysku, to ma charakter elektryczny, brnięcie w wymiany nic nie da oprócz wydanej kasy, należy coś wyeliminować, np poprzez pomiar napięcia z potencjometru na stykach komputera wtrysku, sprawdzenie czy instalacja jest sprawna.
Jak to zrobić jest opisane w serwisówce, w oparciu o nią należy przeprowadzić poprawne pomiary, wtedy napisz co wyszło i może ktoś coś doradzi konkretnego
orazOski001 pisze: Auto jak jest zimne zapala na strzała
Nie widzisz sprzeczności?Oski001 pisze: Gdy silnik sie nagrzeje jest lepiej bo przynajmniej odpali odrazu

Skoro masz błąd wskazujący na potencjometr przepustnicy, wymieniłeś go 2x i dalej masz to samo i dalej wymieniasz całą przepustnicę, to następnym krokiem powinna być wymiana silnikaOski001 pisze: zamowilem cala przepustnice nowy czujnik, nowy silniczek krokowy, wszystko umyte i cały czas ten sam problem

Poważnie, jesteś pewien że wkładałeś sprawne potencjometry, były to używki czy nowe? Bo po co ktoś sprzedaje sprawną używaną część? Chyba że handlarz złomu.
Sprawdziłeś stan instalacji, złącza - może to jest powodem usterki? A może uszkodzenie komputera wtrysku?
Jeśli jest to błąd wykryty przez komputer wtrysku, to ma charakter elektryczny, brnięcie w wymiany nic nie da oprócz wydanej kasy, należy coś wyeliminować, np poprzez pomiar napięcia z potencjometru na stykach komputera wtrysku, sprawdzenie czy instalacja jest sprawna.
Jak to zrobić jest opisane w serwisówce, w oparciu o nią należy przeprowadzić poprawne pomiary, wtedy napisz co wyszło i może ktoś coś doradzi konkretnego
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
- lucza
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
- Auto: babcie ra 95 i 96
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Bląd 31 POMOCY !
Sprawdż czujnik położenia wału,może być zabrudzony.Po wymianie czujnika położenia przepustnicy należy go wyregulować.Sprawdż wszystkie przewody podciśnieniowe (wiele ich niema),pozdro i powodzenia.
JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!
Re: Bląd 31 POMOCY !
zle ujełem to w słowa chodzi mi o to ze po nocce stoi pod domem jest zimny i przychodze go zapalic to startuje odrazu. Potem ruszam i na pierwszym czerwomym zgasnie to trzeba z dwie minuty odczekac na poboczu a jak jest cieply to kiedy zgasnie odpala za kazdym razem. Czujniki nie byly nowe ale mieszkam na terenie holandii i tutejsze szroty roznia sie odnaszych subaraki z ktorych je wyciagalem naprawde byly zdrowe. Powiem wam ze sprawdzilem kazdy kabelek i kazdy wezyk i nie zaobserwowalem nic dziwnego.