Subaru Legacy 1 kombi automat - brak napędu na tył

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Rander
0 gwiazdek
Auto: Subaru Legacy 95
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Subaru Legacy 1 kombi automat - brak napędu na tył

Post 12 maja 2011, o 22:08

Witajcie.

W moim "dziadku" (rok 1994, pierwsza buda, silnik 2.2, skrzynia automat) nie działa napęd na tył. Przy skręcie w lewo słychać terkotanie.

Co sprawdzić?
Może tylko jakaś kostka od sprzęgła dopędzającego tył?

Nie mam kontaktu do poprzedniego właściciela. Przy elektryce ktoś grzebał, są jakieś dodatkowe "wynalazki"
Ponadto pod kierownicą są jakieś 2 szerokie złączki do niczego nie podpięte - bodajże niebieska i biała - mają tak sobie
wisieć, czy czegoś brak?


--
Pozdrawiam.

Adam.



Soltys
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Legacy 1 kombi automat - brak napędu na tył

Post 12 maja 2011, o 22:54

Zrób foty jak to wygląda.
Tutaj masz manual: http://www.ausubaru.com/forum/showthread.php?t=7011
Sprawdź wiązkę wg instrukcji i wszelkie druty pousuwaj :)

Rander
0 gwiazdek
Auto: Subaru Legacy 95
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Legacy 1 kombi automat - brak napędu na tył

Post 12 maja 2011, o 23:17

Soltys pisze:Zrób foty jak to wygląda.
Tutaj masz manual: http://www.ausubaru.com/forum/showthread.php?t=7011
Sprawdź wiązkę wg instrukcji i wszelkie druty pousuwaj :)
Dzięki :)

Kilka linków nie żyje, ale rozdział 3.4 jest. Brak m.in. 6.0 :(

Jutro postaram się podrzucić fotki.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Soltys
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Legacy 1 kombi automat - brak napędu na tył

Post 13 maja 2011, o 15:01

Napisz czego brakuje z instrukcji to w wolnym czasie podeśle :)

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Subaru Legacy 1 kombi automat - brak napędu na tył

Post 13 maja 2011, o 15:11

Rander pisze: pod kierownicą są jakieś 2 szerokie złączki do niczego nie podpięte
To zapewne złącza serwisowe. Zobacz tu - http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=3&t=949

Terkotanie to lewy przegub do wymiany. Zajrzyj pod spód za lewe przednie koło - najprawdopodobniej gumowa osłona przegubu jest uszkodzona bądź nie istnieje.

Brak napędu na tył to albo włożony bezpiecznik w gniazdo "FWD" znajdujące się pod maską od strony pasażera, bądź uszkodzony/nie podpięty jeden z solenoidów skrzyni automatycznej.

Rander
0 gwiazdek
Auto: Subaru Legacy 95
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Legacy 1 kombi automat - brak napędu na tył

Post 14 maja 2011, o 15:31

Soltys pisze:Zrób foty jak to wygląda. (...)

Fotki zrobiłem.

Wrzuciłem je tu: http://www.derwer.sm.pl/subaru/

Jednak w pierwszym poście pomyliłem się.
Wtyczki szerokie (fotka 1 i 2) są podpięte.

Nie jest podpięta kostka od pedału gazu (fotka 3, zaznaczone elipsą ze znacznikiem 1).
Do czego ona może być - znaczy jaką funkcją steruje? Bo kick-down działa.

Na 3 fotografii widać też dwie czarne (diagnostyka?) i jedną pomarańczową wtyczkę.
Do czego są?

Fotki nienajlepsze, lekko podciągnięte HDR, żeby było widać w cieniach, stąd lekkie przekłamania kolorystyczne.


--
Pozdrawiam.

Adam.

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Subaru Legacy 1 kombi automat - brak napędu na tył

Post 14 maja 2011, o 15:40

Dwie czarne i pomarańczowa to diagnostyka.
Jeszcze jedna czarna i dwie zielone gdzieś się tam powinny majtać. Też diagnostyka.
Kostka od gazu - chgw. Jak będę miał chwilę to sprawdzę co to za cudo.

Rander
0 gwiazdek
Auto: Subaru Legacy 95
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Legacy 1 kombi automat - brak napędu na tył

Post 14 maja 2011, o 15:46

Soltys pisze:Napisz czego brakuje z instrukcji to w wolnym czasie podeśle :)
Brakuje:
  • 4.5
  • 5.0
  • 5.3
  • 6.0


Ponadto jakoś brakuje w numeracji 1.2

Jeśli mógłbyś pchnąć na adres adam (małpka) derwer (kropka) sm (kropka) pl to byłbym dźwięczny mocno ;)

--
Pozdrawiam.

Adam.

Rander
0 gwiazdek
Auto: Subaru Legacy 95
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Legacy 1 kombi automat - brak napędu na tył

Post 14 maja 2011, o 16:00

Bergen pisze:
Rander pisze: pod kierownicą są jakieś 2 szerokie złączki do niczego nie podpięte
To zapewne złącza serwisowe. Zobacz tu - http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=3&t=949
Można tam podpiąć jakieś OBD? O ile OBD występowało w przyrodzie w roku 1994 ;-)
Bergen pisze: Terkotanie to lewy przegub do wymiany. Zajrzyj pod spód za lewe przednie koło - najprawdopodobniej gumowa osłona przegubu jest uszkodzona bądź nie istnieje.
Dzięki, sprawdzę.
Zasugerowałem się autami z wiskozą - tam terkotanie (i przyhamowanie) sugeruje sklejoną wiskozę. Zaś w moim jest sterowanie elektryczne.

Bergen pisze:Brak napędu na tył to albo włożony bezpiecznik w gniazdo "FWD" znajdujące się pod maską od strony pasażera, bądź uszkodzony/nie podpięty jeden z solenoidów skrzyni automatycznej.
Bezpiecznika niet. Jak go włożę - świeci się kontrolka na tablicy.

Przy okazji: można jeździć na stałe z bezpiecznikiem, czy to tylko do celów serwisowych?
Sterowanie elektryczne sugerowałoby, że można. Pytam czysto teoretycznie, bo Subaru z napędem na jedną oś to nie Subaru :-)


--
Pozdrawiam.

Adam.

Soltys
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Legacy 1 kombi automat - brak napędu na tył

Post 14 maja 2011, o 17:18

Kickdown może działać, ale czy świeci Ci się kontrolka POWER przy pedale w podłodze ? U mnie jak wciśniesz gaz, ale nie wciśniesz guzika to zredukuje i przyspiesza, dopiero jak depniesz do końca i przyciśniesz guzik, skrzynia redukuje ze 2 biegi w dół i pojawia się kontrolka POWEEER !! :-)

Hmm czyżby kolejny dziadek z jasnym wnętrzem ? Nie jest to przypadkiem Amerykaniec?
Wiem czego Ci brakuje i wyśle jak bd miał więcej wolnego czasu :)

Rander
0 gwiazdek
Auto: Subaru Legacy 95
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Legacy 1 kombi automat - brak napędu na tył

Post 14 maja 2011, o 19:11

Soltys pisze:Kickdown może działać, ale czy świeci Ci się kontrolka POWER przy pedale w podłodze ? U mnie jak wciśniesz gaz, ale nie wciśniesz guzika to zredukuje i przyspiesza, dopiero jak depniesz do końca i przyciśniesz guzik, skrzynia redukuje ze 2 biegi w dół i pojawia się kontrolka POWEEER !! :-)

Hmm czyżby kolejny dziadek z jasnym wnętrzem ? Nie jest to przypadkiem Amerykaniec?
Wiem czego Ci brakuje i wyśle jak bd miał więcej wolnego czasu :)
Działa zarówno Kick jak i kontrolka Power.
O jakim guziku mówisz? Czy chodzi o "Manual" na drążku wybieraka skrzyni biegów?
Jak go wciskam, to świeci się kontrolka, jednak jakoś nie widać różnicy w pracy automatu. Ale nie pamiętam, czy próbowałem Kick-down z "manual" i bez. Z reguły skrzynia redukuje jeden lub dwa biegi i zapala Power i jest ogień :x

Ki diabeł ten "Manual" :?:

Moja wersja to kanadyjski Royal w beżowej skórze (nawet w dobrym stanie) i oryginalnie na pneumatycznym zawieszeniu, które poprzedni właściciel wymienił na sprężyny kilka lat temu. Wymiana dobrze zrobiona: jest kompresor i wszystkie przewody, wyjęty bezpiecznik kompresora. Po pewnym czasie od uruchomienia silnika miga klawisz od wysokości zawieszenia.

Brakuje tylko regulacji wysokości świateł, ale jak mi się będzie chciało :giggle: i jak będę miał nieco czasu :-( to dorobię.

Brakuje też klimy - znaczy kompresor jest chyba zatarty (wątek http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=3&t=6375) ale to też da się zrobić - zresztą rzadko nim na razie jeżdżę.
W zimie brakowało mi też trochę podgrzewania foteli, bo działają tylko 2 z bodajże 8 grzałek zarówno w fotelu kierowcy jak i pasażera, zaś nie chce mi się pruć foteli - za dużo roboty tapicerskiej.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Soltys
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Legacy 1 kombi automat - brak napędu na tył

Post 14 maja 2011, o 19:52

Chodziło mi o guzik pod pedałem gazu. W europejczykach występuje takie cudo, w amerykańcach niet. Ojciec ma chyba takiego jak i Ty - http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=6345
Manual to tak jakby manualna zmiana biegów :P Spróbuj włączyć MANUAL, zapiąć 2 na automacie i ruszyć. Zobaczysz, że ruszy z dwójki. Przydatne zimą.

Rander
0 gwiazdek
Auto: Subaru Legacy 95
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Legacy 1 kombi automat - brak napędu na tył

Post 14 maja 2011, o 20:09

Soltys pisze:Chodziło mi o guzik pod pedałem gazu. W europejczykach występuje takie cudo, w amerykańcach niet. Ojciec ma chyba takiego jak i Ty - http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=6345
Manual to tak jakby manualna zmiana biegów :P Spróbuj włączyć MANUAL, zapiąć 2 na automacie i ruszyć. Zobaczysz, że ruszy z dwójki. Przydatne zimą.
Prawie jakby mój :-)

Tyle, że mój mocno pordzewiały z tyłu od dołu :-(

Jakby coś, to się piszę na sprężarkę klimy i napinacz paska klimy.
Ewentualnie też przednie fotele, jeśli działa podgrzewanie.

--
Pozdrawiam.

Adam.

sylvan
0 gwiazdek
Auto: legacy dziadki
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Legacy 1 kombi automat - brak napędu na tył

Post 23 maja 2011, o 22:55

Nie chcę cię zbytnio martwić, ale jest duże prawdopodobieństwo, że jest to mechanicznie urwana "miseczka" sprzęgła wielopłytkowego tylnego napędu (MPT cloutch).
Zgaduję, że autko ma przebieg w granicach 200-250tys, nie wykazuje żadnych elektrycznych błędów. Opisze ci moje zmagania w tej materii. Otóż brak napędu objawiający się jedynie kodem dot. błędu czujnika prędkości wału (czujnik jest sprawny, oczywiście, tylko wał stojący w miejscu go nie aktywuje), brak błędów odnośnie solenoidu - Jakbyś był zainteresowany to prostą procedurę diagnostyki skrzyni ci podam (była gdzieś w linkach na którymś z forów). Po podniesieniu autka, najlepiej 4 kołami do góry (wystarczy jedna strona) uruchamiasz, silnik pozycja np. D, i sprawdzasz reakcję tylnego wału (ostrożnie).Brak jakiejkolwiek reakcji (zachowanie wału, jakby nie był do niczego podpięty w skrzyni) i powyżej opisane błędy będą sugerowały opisywaną przeze mnie usterkę.
Sprzęgło wielopłytkowe jest łatwo dostępne po odkręceniu tylnej obudowy skrzyni (nie trzeba jej wyjmować, jedynie lekko opuścić tył).
U mnie awaria wystąpiła przy około 230 tys, po akcji odśnieżania w zimie, ale jest ona spowodowana błędem konstrukcyjnym - skrzynia z której pozyskałem sprzęgło na wymianę miała 180 tys przebiegu i już sprzęgło posiadało znaczny ślad zużycia. Wada polega na stałym obcieraniu nasady miseczki, (zewnętrznego elementu - nie wiem jak to po polsku nazwać prawidłowo) o takie małe łożysko oporowe.
W razie zainteresowania dysponuję zdjęciami tegoż sprzęgła, w wolnej chwili mógłbym ci je przesłać.
Ps. Odnośnie foteli, dość łatwo się naprawia układ grzejny, kiedyś to opisywałem.

Rander
0 gwiazdek
Auto: Subaru Legacy 95
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Legacy 1 kombi automat - brak napędu na tył

Post 24 maja 2011, o 12:21

sylvan pisze:Nie chcę cię zbytnio martwić, ale jest duże prawdopodobieństwo, że jest to mechanicznie urwana "miseczka" sprzęgła wielopłytkowego tylnego napędu (MPT cloutch).
Zgaduję, że autko ma przebieg w granicach 200-250tys, nie wykazuje żadnych elektrycznych błędów. Opisze ci moje zmagania w tej materii. Otóż brak napędu objawiający się jedynie kodem dot. błędu czujnika prędkości wału (czujnik jest sprawny, oczywiście, tylko wał stojący w miejscu go nie aktywuje), brak błędów odnośnie solenoidu - Jakbyś był zainteresowany to prostą procedurę diagnostyki skrzyni ci podam (była gdzieś w linkach na którymś z forów). Po podniesieniu autka, najlepiej 4 kołami do góry (wystarczy jedna strona) uruchamiasz, silnik pozycja np. D, i sprawdzasz reakcję tylnego wału (ostrożnie).Brak jakiejkolwiek reakcji (zachowanie wału, jakby nie był do niczego podpięty w skrzyni) i powyżej opisane błędy będą sugerowały opisywaną przeze mnie usterkę.
Sprzęgło wielopłytkowe jest łatwo dostępne po odkręceniu tylnej obudowy skrzyni (nie trzeba jej wyjmować, jedynie lekko opuścić tył).
U mnie awaria wystąpiła przy około 230 tys, po akcji odśnieżania w zimie, ale jest ona spowodowana błędem konstrukcyjnym - skrzynia z której pozyskałem sprzęgło na wymianę miała 180 tys przebiegu i już sprzęgło posiadało znaczny ślad zużycia. Wada polega na stałym obcieraniu nasady miseczki, (zewnętrznego elementu - nie wiem jak to po polsku nazwać prawidłowo) o takie małe łożysko oporowe.
W razie zainteresowania dysponuję zdjęciami tegoż sprzęgła, w wolnej chwili mógłbym ci je przesłać.
Ps. Odnośnie foteli, dość łatwo się naprawia układ grzejny, kiedyś to opisywałem.
Dzięki wielkie za cenne informacje.

Autko ma przejechane co najmniej 300kkm. Na podnośniku bez silnika tylny wał jest całkiem luźny. Z silnikiem nie próbowałem - wtedy jeszcze nie wiedziałem, że nie przekazuje napędu :-(

Jeśli jeszcze masz fotki, to podeślij. Możesz na priv: [email protected]

Natomiast "dupogrzanie" poszukam w Twoich postach, może gdzieś znajdę. Boję się trochę pruć fotele, może się uda bez drastycznych scen ;-)

--
Pozdrawiam.

Adam.

ODPOWIEDZ