Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
tommy078
0 gwiazdek
Auto: Subaru legacy
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D

Post 25 maja 2011, o 21:35

Problem szarpania zaczął narastać z czasem, na początku to zignorowałem, a teraz jak się rozgrzeje skrzynia to jak przy manewrowaniu i częstych zmianach z R na D i odwrotnie,szarpie całym autem. Mocniejsze szarpnięcie jest gdy zmieniam z R na D to wydaje mi się że tylny napęd załącza się z opóźnieniem około 1-2s. i wtedy jest to nieprzyjemne, dosłownie szarpie całym samochodem i mimo wciśniętego hamulca też jest to odczuwalne dość mocno. Legaś ma przejechane obecnie 80Kkm przy 64 wymieniony olej w ASO w Białymstoku tym starym, w trakcie jazdy nic się nie dzieje zmienia biegi normalnie nie szarpie czasem na zimnym jak zdejmę nogę z gazu to potrafi przy zrzucaniu na wolne koło szarpnąć ale to bardzo rzadko. Sprawdzałem na max skręconych kołach nic nie szarpie w jedną jak i drugą stronę oraz na wstecznym, podpinałem pod kompa też nie było żadnych błędów może ktoś ma jakieś wskazówki i podpowiedzi, dzięki za sugestie pozdrawiam .



gebolp
3 gwiazdki
Lokalizacja: Rumia
Auto: OBK '07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D

Post 25 maja 2011, o 23:29

Jaki olej został wlany do skrzyni?
zmiany R-D i D-R robisz szybko, czy najpierw N a po ok 1 s następna pozycja?
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)

tommy078
0 gwiazdek
Auto: Subaru legacy
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D

Post 26 maja 2011, o 09:46

olej OEM wraz z filtrem został zmieniony a zmiany z R na D i odwrotnie staram się wolno robić wtedy mniejszy efekt, a przy szybkiej zmianie to bardzo nie przyjemne szarpanie

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D

Post 26 maja 2011, o 16:01

Bardzo możliwe że regulacja taśm hamujących załatwi sprawę.

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 310 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D

Post 26 maja 2011, o 16:03

Bergen, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę eksploatując auto z AT (pomijając obsługę serwisową)? Wydawało mi się, że wystarczy pilnować, aby samochód się nie toczył w trakcie włączania/przełączania na R/D.

tommy078
0 gwiazdek
Auto: Subaru legacy
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D

Post 26 maja 2011, o 21:44

Bergen pisze:Bardzo możliwe że regulacja taśm hamujących załatwi sprawę.
jak kosztowny jest ten zabieg i czy do niego trzeba wyciągać skrzynie może ktoś wie gdzie w okolicach białegostoku jest mechanik co to ogarnie bo wydaje mi się że na aso nie ma co liczyć, nie poradzą sobie zapewne a skrzynie wyślą gdzieś w Polskę do naprawy dzięki za podpowiedzi pozdrawiam

Kubik
4 gwiazdki
Auto: impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D

Post 26 maja 2011, o 23:27

Moim zdaniem powinieneś pogadać z Adamem w Zalesiu . Drugi serwis który znam i sobie radzi z automatami subaru to ASO Radom . Z tego co wiem mają najlepszego magika w kraju od tych skrzyń .

gebolp
3 gwiazdki
Lokalizacja: Rumia
Auto: OBK '07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D

Post 26 maja 2011, o 23:28

No cóż, ponieważ w tej skrzyni nie ma hamulców taśmowych, pozostaje kwestia właściwego ciśnienia oleju.
Ponieważ ciśnienie zależy od lepkości a ta od temperatury, należy po pierwsze sprawdzić czujnik temperatury oleju w skrzyni. Jedna uwaga, to że sterownik skrzyni nie zgłasza błędu ( na pewno nic nie mruga tajemniczo na tabl. wskaźników?), nie oznacza że czujnik jest sprawny. Jest sporo przypadków uszkodzeń czujników temperatury, kiedy uszkodzony czujnik pokazuje złą temperaturę, a jego oporność mieści się w poprawnym zakresie.
Kolejny element to elektrozawór regulatora ciśnienia.
Możliwe są usterki rozdzielacza hydraulicznego, okablowania.
Na początku wystarczy spuścić olej, zdjąć miskę olejową skrzyni i posprawdzać stan połączeń elektrycznych, oporności elektrozaworów oraz czujnika temperatury. To może zrobić każdy warsztat z dobrym elektrykiem samochodowym.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)

rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Duża Dacia :)
Polubił: 129 razy
Polubione posty: 199 razy

Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D

Post 26 maja 2011, o 23:36

gebolp pisze: Na początku wystarczy spuścić olej, zdjąć miskę olejową skrzyni i posprawdzać stan połączeń elektrycznych, oporności elektrozaworów oraz czujnika temperatury. To może zrobić każdy warsztat z dobrym elektrykiem samochodowym.

Podłączę się pod temat, bo u mnie (5EAT) w trasie podczas ciepłych dni zaczyna migać "AT OIL TEMP" co oznacza usterkę układu sterowania. Po diagnostyce SSM'em wywaliło błąd P1716, a więc "ATF oil temperature sensor 2 circuit (Low)". gebolp, czy do tego czujnika można się dobrać bez wyjmowania skrzyni ?
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

gebolp
3 gwiazdki
Lokalizacja: Rumia
Auto: OBK '07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D

Post 26 maja 2011, o 23:50

rrosiak pisze:
gebolp pisze: Na początku wystarczy spuścić olej, zdjąć miskę olejową skrzyni i posprawdzać stan połączeń elektrycznych, oporności elektrozaworów oraz czujnika temperatury. To może zrobić każdy warsztat z dobrym elektrykiem samochodowym.

Podłączę się pod temat, bo u mnie (5EAT) w trasie podczas ciepłych dni zaczyna migać "AT OIL TEMP" co oznacza usterkę układu sterowania. Po diagnostyce SSM'em wywaliło błąd P1716, a więc "ATF oil temperature sensor 2 circuit (Low)". gebolp, czy do tego czujnika można się dobrać bez wyjmowania skrzyni ?
W 5EAT rozdzielacz jest na spodzie skrzyni, dostęp do okablowania wewnętrznego jest po zdjęciu miski olejowej skrzyni, bez wyciągania skrzyni z samochodu.
Ale na początek warto sprawdzić okablowanie między skrzynią a sterownikiem skrzyni
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)

rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Duża Dacia :)
Polubił: 129 razy
Polubione posty: 199 razy

Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D

Post 27 maja 2011, o 00:03

gebolp pisze: Ale na początek warto sprawdzić okablowanie między skrzynią a sterownikiem skrzyni

Gdyby było coś nie tak z kabelkiem, to temperatura otoczenia nie miałaby chyba większego wpływu, a generalnie jest tak, że im goręcej na zewnątrz tym częściej wywala błąd. Problem pojawił się pierwszy raz w czerwcu ubiegłego roku i trapił mnie do września. Później wszystko się uspokoiło, aż do wczoraj (temperatura powyżej 25 stopni i kawałek trasy).
Tak czy inaczej dzięki za informacje.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

tommy078
0 gwiazdek
Auto: Subaru legacy
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D

Post 27 maja 2011, o 12:31

gebolp pisze:No cóż, ponieważ w tej skrzyni nie ma hamulców taśmowych, pozostaje kwestia właściwego ciśnienia oleju.
Ponieważ ciśnienie zależy od lepkości a ta od temperatury, należy po pierwsze sprawdzić czujnik temperatury oleju w skrzyni. Jedna uwaga, to że sterownik skrzyni nie zgłasza błędu ( na pewno nic nie mruga tajemniczo na tabl. wskaźników?), nie oznacza że czujnik jest sprawny. Jest sporo przypadków uszkodzeń czujników temperatury, kiedy uszkodzony czujnik pokazuje złą temperaturę, a jego oporność mieści się w poprawnym zakresie.
Kolejny element to elektrozawór regulatora ciśnienia.
Możliwe są usterki rozdzielacza hydraulicznego, okablowania.
Na początku wystarczy spuścić olej, zdjąć miskę olejową skrzyni i posprawdzać stan połączeń elektrycznych, oporności elektrozaworów oraz czujnika temperatury. To może zrobić każdy warsztat z dobrym elektrykiem samochodowym.
nic nie zaobserwowałem w czasie jazdy żadna kontrolka nie miga zastanawiam się nad ponowną wymianą oleju i filtra w skrzyni może coś polecicie, jaki olej nie koniecznie oem, choć nie wiem sam jaki został wlany muszę poszukać na fakturze i pewnie warto niech elektryk zajrzy do tej skrzyni a i jeszcze zaobserwowałem dość głośną pracę zaworu /zaworów chyba któregoś w skrzyni jak samochód jest uruchomiony i na P nic nie burczy bzyczy a jak wrzucę R,N ,lub D to słychać dość głośne burczenie nie wiem jak to nazwać

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D

Post 27 maja 2011, o 19:49

gebolp pisze: ponieważ w tej skrzyni nie ma hamulców taśmowych
Jesteś pewien?

Tak czy inaczej, tommy078, do poczytania:

http://www.scoobyenthusiast.com/subaru- ... g-resistor (może coś być na rzeczy)
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=58589

Obrazek
So What! pisze: Bergen, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę eksploatując auto z AT (pomijając obsługę serwisową)?
Jeszcze dorzuciłbym:
1. nie przełączać na "N" na światłach (niektórzy takoż czynią)
2. zawsze zaciągać ręczny, żeby samochód nie stał tylko na blokadzie "P"

tutaj można się ciekawego czegoś dowiedzieć:

http://web.archive.org/web/200901252108 ... index.html

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 310 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D

Post 27 maja 2011, o 20:53

Bergen, dzięki :thumb:

gebolp
3 gwiazdki
Lokalizacja: Rumia
Auto: OBK '07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D

Post 27 maja 2011, o 21:26

Bergen pisze: gebolp napisał(a):ponieważ w tej skrzyni nie ma hamulców taśmowych



Jesteś pewien?
Opieram się na serwisówce do tego modelu, zarówno hamulce jak i sprzęgła są zbudowane z tarczek.
Masz rację ale dla fazy I tej skrzyni, w fazie II pozbyto się hamulców taśmowych.
tommy078 pisze: nic nie zaobserwowałem w czasie jazdy żadna kontrolka nie miga
Jeśli elektrycznie wszystko jest OK oraz nic się nie ślizga (sprzęgła, hamulce) to kontrolka się nie zapali.
Bergen pisze: zastanawiam się nad ponowną wymianą oleju i filtra w skrzyni może coś polecicie

Jeśli ostatnio wymieniałeś filtr to wystarczy wymienić olej, na marginesie - producent nie przewiduje wymiany filtra podczas wymiany oleju.
Ja używam castrolowskiego Transmaxa E, zalecany Transmax J jest niedostępny w Europie.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)

eror
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Poznań
Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D

Post 28 maja 2011, o 09:54

To i ja się dołączę z pytaniem.
Oprócz ywystępowania szarpnięcia przy przełączaniu pomiędzy R a D występuje dziwnie szarpnięcie, czasem, podczas bardzo powolnej jeździe.
Na przykład na parkingu. Jedzie na 1 (?) biegu, puszczam gaz i kiedy lekko chcę znów przyspieszyć jest szarpnięcie.
To od razu może poradzicie gdzie w Poznaniu, okolicach jest jakiś polecany mechanik skrzyniowy ?

tommy078
0 gwiazdek
Auto: Subaru legacy
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D

Post 29 maja 2011, o 12:57

czytając wasze wypowiedzi i inne wątki dochodzę do wniosku że muszę koniecznie zmienić olej na jakiś lepszy i zobaczymy może niech ktoś powie jaki olej najlepszy do tej skrzyni i gdzie w Białymstoku można to zrobić dobry fachowiec co ogarnia subaru w tym temacie dzięki za info pozdrawiam

ODPOWIEDZ