Nie pali na drugim cylindrze
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Nie pali na drugim cylindrze
Witam.
Kupiłem auto od raczej laika w temacie imprez, w silniku jest zawór upustowy jakiś atmosferyczny z którym poprzednik nie mógł sobie za bardzo poradzić.
Sam również nie znam się na uturbionych silnikach, do tej pory naprawiałem i użytkowałem tylko wolnossące lub diesle.
Oglądając auto zwracałem uwagę na stuki, szumy, klepania itp - wszystko było ok poza jednym - silnikiem troszkę bujało.
Pomyślałem o tym BOV-ie, może przelewa i stąd na wolnych średnio to pracuje.
Po powrocie do Wa-wy pojeździłem imprezą z kolegą (jakiś czas temu miał styczność z tymi samochodami)
Zasugerował że nie jedzie on jak powinien, ok dla mnie i tak był to kosmos porównując do 1.9tdi :)
Zaczęliśmy szukać przyczyny w tym nieszczęsnym BOV-ie, tu z pomocą przyszedł inny kolega również mechanicznie ogarnięty i zdjął kable z cewki.
Wstępna diagnoza:
Nie pali na drugim cylindrze, cewka podaje iskrę, kabel zapłonowy ok - na innej świecy przyłożonej do bloku podaje iskrę.
W jego opinii to pęknięty lub upalony tłok :). Nadmieniam że w aucie jest zamontowane jakaś większe turbo (IHI - nie znamy jeszcze oznaczeń)
Nie znamy na tą chwilę wartości doładowania.
Dzisiaj będziemy mierzyli sprężanie i może coś będzie więcej widać.
Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły proszę u sugestię - będziemy sprawdzać.
Sam zastanawiam się nad padniętym wtryskiwaczem, podpartym zaworem, uszkodzonej świecy.
PS. Kupując to auto miałem świadomość że łatwo nie będzie i remont silnika był w scenariuszu :)
Kupiłem auto od raczej laika w temacie imprez, w silniku jest zawór upustowy jakiś atmosferyczny z którym poprzednik nie mógł sobie za bardzo poradzić.
Sam również nie znam się na uturbionych silnikach, do tej pory naprawiałem i użytkowałem tylko wolnossące lub diesle.
Oglądając auto zwracałem uwagę na stuki, szumy, klepania itp - wszystko było ok poza jednym - silnikiem troszkę bujało.
Pomyślałem o tym BOV-ie, może przelewa i stąd na wolnych średnio to pracuje.
Po powrocie do Wa-wy pojeździłem imprezą z kolegą (jakiś czas temu miał styczność z tymi samochodami)
Zasugerował że nie jedzie on jak powinien, ok dla mnie i tak był to kosmos porównując do 1.9tdi :)
Zaczęliśmy szukać przyczyny w tym nieszczęsnym BOV-ie, tu z pomocą przyszedł inny kolega również mechanicznie ogarnięty i zdjął kable z cewki.
Wstępna diagnoza:
Nie pali na drugim cylindrze, cewka podaje iskrę, kabel zapłonowy ok - na innej świecy przyłożonej do bloku podaje iskrę.
W jego opinii to pęknięty lub upalony tłok :). Nadmieniam że w aucie jest zamontowane jakaś większe turbo (IHI - nie znamy jeszcze oznaczeń)
Nie znamy na tą chwilę wartości doładowania.
Dzisiaj będziemy mierzyli sprężanie i może coś będzie więcej widać.
Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły proszę u sugestię - będziemy sprawdzać.
Sam zastanawiam się nad padniętym wtryskiwaczem, podpartym zaworem, uszkodzonej świecy.
PS. Kupując to auto miałem świadomość że łatwo nie będzie i remont silnika był w scenariuszu :)
Re: Nie pali na drugim cylindrze
Wart by było wiedzieć co to za auto :) Zmierzcie kompresję i szczelność i będzie odpowiedź.
Re: Nie pali na drugim cylindrze
Azrael, kolega pisał gdzieś wcześniej że to JDM WRX '96.
Czarownica prawdę Ci powie :D
Re: Nie pali na drugim cylindrze
Witam ponownie.
Faktycznie zapomniałem podać co to za auto - impreza WRX JDM 96r,
Udało nam się dzisiaj zrobić pomiary i wyszło tak:
1 - 9,7 bar
2 - 3,7 bar
3 - 9,7 bar
4 - 5,8 bar
Świece na 1,3,4 kolor piaskowy, na 2 mokra i czarna rzecz jasna :).
Co do ogólnych informacji o silniku, auto kupione przez ostatniego właściciela z padniętą uszczelką pod głowicą (przebieg ok 150tkm - potwierdzony dokumentami).
Wyjęli silnik, rozebrali, splanowali głowice, wymienili panewki na korbowodach (aclracing) - z rozmowy wynikało że nie było konieczności ale remont rzekomo robiony był
dla siebie i człowiek chciał dobrze... Panewki główne zostały.
Honowali tuleje i założyli nowe pierścienie (nie znam producenta), złożyli to na nowych grubych uszczelkach pod głowicą i pojeździli ok. 5 tyś km.
Wrócili do kraju i auto poszło do mnie.
W przyszłym tygodniu będę szarpał motor, zobaczymy co dale się okaże :)
Będę wdzięczny za pomysły i domysły.
Pozdr
mk
Faktycznie zapomniałem podać co to za auto - impreza WRX JDM 96r,
Udało nam się dzisiaj zrobić pomiary i wyszło tak:
1 - 9,7 bar
2 - 3,7 bar
3 - 9,7 bar
4 - 5,8 bar
Świece na 1,3,4 kolor piaskowy, na 2 mokra i czarna rzecz jasna :).
Co do ogólnych informacji o silniku, auto kupione przez ostatniego właściciela z padniętą uszczelką pod głowicą (przebieg ok 150tkm - potwierdzony dokumentami).
Wyjęli silnik, rozebrali, splanowali głowice, wymienili panewki na korbowodach (aclracing) - z rozmowy wynikało że nie było konieczności ale remont rzekomo robiony był
dla siebie i człowiek chciał dobrze... Panewki główne zostały.
Honowali tuleje i założyli nowe pierścienie (nie znam producenta), złożyli to na nowych grubych uszczelkach pod głowicą i pojeździli ok. 5 tyś km.
Wrócili do kraju i auto poszło do mnie.
W przyszłym tygodniu będę szarpał motor, zobaczymy co dale się okaże :)
Będę wdzięczny za pomysły i domysły.
Pozdr
mk
Re: Nie pali na drugim cylindrze
No ale co tu "pomyslowac" - z taka kompresja na 2 i 4 cylindrze nie pojezdzisz.
Silnik do rozebrania.
Silnik do rozebrania.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Nie pali na drugim cylindrze
Czyli witamy w świecie GC8 z wiatrakiem.AMI pisze:Silnik do rozebrania.

czarne jest piękne...
Re: Nie pali na drugim cylindrze
Czy wspominałem że moja wolnossąca zielona Impreza już jakiś 400.000 kilometr nawija? Nie? To wspominam. 

Re: Nie pali na drugim cylindrze
Spoko spoko... ale asfaltu na kola nie nawija :)
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Nie pali na drugim cylindrze
Ale chcial dobrze ;)Azrael pisze:"Remont" z zostawieniem panewek za 300zł.....
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Nie pali na drugim cylindrze
Witam.
Silnik wyjęty, zdjęty dekiel zaworowy.
Po próbie zmierzenia luzów zaworowych, na ssącym 2 i 4 nie wchodzi 0,05mm.
Diagnoza zawór podparty.
Po odkręceniu wałka rozrządu i zalaniu dolotu płynem głowica nie trzyma szczelności więc zawór albo gniazdo poszło się .....
Nie rokuje zbyt dobrze to remontowi wykonanemu przez poprzednika więc silnik będzie rozłożony i zrobiony poprawnie.
Łącznie z tymi panewkami za 300zł ;)
Pozdrawiam i w miarę możliwości będę informował o postępach.
Pozdr
mk
Silnik wyjęty, zdjęty dekiel zaworowy.
Po próbie zmierzenia luzów zaworowych, na ssącym 2 i 4 nie wchodzi 0,05mm.
Diagnoza zawór podparty.
Po odkręceniu wałka rozrządu i zalaniu dolotu płynem głowica nie trzyma szczelności więc zawór albo gniazdo poszło się .....
Nie rokuje zbyt dobrze to remontowi wykonanemu przez poprzednika więc silnik będzie rozłożony i zrobiony poprawnie.
Łącznie z tymi panewkami za 300zł ;)
Pozdrawiam i w miarę możliwości będę informował o postępach.
Pozdr
mk