Układ chłodzenia STI

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
hornet
2 gwiazdki
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: bug
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Układ chłodzenia STI

Post 21 mar 2012, o 01:37

Rozszczelniła mi się chłodnica, czyli raczej standard. Przeglądając różne oferty, zacząłem się zastanawiać nad zaaplikowaniem "nieco lepciejszej" patrz nieco grubszej, wydajniejszej a przede wszystkim pozbawionej elementów z tworzyw. Na alledrogo znalazłem np taką w rozsądnych pieniądzach
chłodnica.jpg
Poczytałem troszkę na kropce ale ciekaw jestem Waszego zdania. Warto coś takiego montować w autach które posiadają około 300PS i nie są jakoś specjalnie katowane? Mój egzemplarz trzyma temperaturę oleju w granicach 95 stopni i nigdy nie przekroczyłem 110 więc raczej wszystko ok. Jednak większa chłodnica może zrobi na tyle lepszą robotę, że warto? Tym bardziej, że z tego co zaobserwowałem, zawalona chłodnica klimy dość skutecznie zasłania przepływ powietrza.
Drugą sprawa to sam układ chłodzenia. Podczas wymiany chłodnicy chciałbym go przepłukać na tyle na ile się da. Wyczytałem, że jest gdzieś zaślepka w bloku silnika którą trzeba wykręcić aby spuścić większość płynu ale za cholerkę nie mogę jej zlokalizować. Jest w ogóle sens takowej czynności czy po prostu zalać nowym płynem i olać temat bo np. prędzej walnie cokolwiek innego niż stanie się coś w tym temacie. Przy odpowietrzaniu układu mam zastosować jakieś szczególne czynności czy raczej standard. Mam jeszcze pytanie dotyczące układ paliwowego ale aby takim sierotom jak ja łatwiej było cokolwiek znaleźć, umieszczę w osobnym temacie.



Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Układ chłodzenia STI

Post 21 mar 2012, o 01:40

Chińszczyzna nie ma sensu, a dobre chłodnice nie kosztują rozsądnie i nie mają sensu we względnie seryjnych autach.

hornet
2 gwiazdki
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: bug
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Układ chłodzenia STI

Post 21 mar 2012, o 01:53

Az' z całym szacunkiem ale rozwiń tak dla potomnych. Dla takich laików jak np ja taka chińska chłodnica poza ceną i brakiem markowych insygni nie różni się niczym od tych markowych. Domniemam, że prawdopodobnie chodzi Tobie o to, że może mieć mniejszą wydajność od tych za około 1700zeta, bo tyle kosztuje markowa, może ma inny rdzeń inne komory ale w stosunku do OEM to jak dla mnie jest konkurencyjna. Zrobiona nie może być badziewnie bo przecież sama technologia spawania aluminium jest na tyle zaawansowana, że trudno o jakoweś babole. Jest aluminiowa chyba więc materiał jednolity ok , nie ma badziewnych tworzyw jak w fordach i w subaru :wall: więc o samoistne rozszczelnienie jak w moim i wielu innych przypadkach jest trudniej

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Układ chłodzenia STI

Post 21 mar 2012, o 01:57

Rdzenie prawie wszyscy mają chińskie, chodzi o jakość wykonania, szczelność, odporność na drgania, pasowanie i tak dalej. Zamiennik Koyo jest w zasadzie identyczny z oryginałem (być może to to samo) i powszechnie dostępny. Plastikowym end-tankom nic nie dolega poza tym ze ząb czasu je dopada w końcu ale takie aluminiowe też pekają, a trafiają się takie które nie chłodzą, są niedrożne, zasyfione w środku fabrycznie itp.

hornet
2 gwiazdki
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: bug
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Układ chłodzenia STI

Post 21 mar 2012, o 02:13

Zamówiłem właśnie KOYO odpowiednik seryjnej ale temat chłodnic nieco mnie zaintrygował. Poważnie mieliście takie przypadki, że fabrycznie chłodnice bez widocznych uszkodzeń zewnętrznych były niedrożne? Chiny czy Bangladesz , żadna różnica jak dla mnie. Wszystko zależy od zdyscyplinowania pracowników bo przecież linia montażowa jest na 100 % wysoce specjalistyczna. Byle cymbał nie pospawa, zgrzeje chłodnicy która jest przecież bądź co bądź dość skomplikowanym produktem w wykonaniu i podejrzewam również, że wiele produktów sygnowanych odpowiednią marką, jest produkowanych na tych samych liniach montażowych.
Pomijając jakość wykonania takowych chłodnic, bo z tym to pewnie loteria, jak zachowuje się układ chłodzenia który ma większą ilość czynnika chłodzącego. Z pewnością jest większy bezwład ale jak to się ma np w realu w stosunku do temperatury oleju. Da się ją realnie zbić czy wchodzi w grę tylko chłodnica oleju.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Układ chłodzenia STI

Post 21 mar 2012, o 02:31

Temperatury oleju nie zbijesz w ten sposób, ograniczeniem tutaj jest wydajność wymiennika. Z temperaturą wody we względnie seryjnym aucie nie ma problemów i nie ma sensu zwiększaćobjętości układu. Gobstopper z RCMSu ma seryjną chłodnicę!!! (800HP + nitro)

hornet
2 gwiazdki
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: bug
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Układ chłodzenia STI

Post 21 mar 2012, o 02:53

Azrael pisze:Temperatury oleju nie zbijesz w ten sposób, ograniczeniem tutaj jest wydajność wymiennika.
W takim razie po co stosuje się takie chłodnice w sporcie? Jest jakiś inny wymiennik czy to raczej takie dmuchanie na zimne, chociaż w tym przypadku to raczej na gorące :-). Podsumowując, tak naprawdę aby zbić temperaturę na silniku trzeba instalować wydajniejsze chłodnice oleju. Dobrze zrozumiałem czy jest jeszcze wiele czynników które trzeba wziąć pod uwagę??

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Układ chłodzenia STI

Post 21 mar 2012, o 09:15

hornet pisze: W takim razie po co stosuje się takie chłodnice w sporcie?

A stosuje się?
hornet pisze: Podsumowując, tak naprawdę aby zbić temperaturę na silniku trzeba instalować wydajniejsze chłodnice oleju.

Jezeli chcesz zbić temperaturę płynu chłodzącego to modyfikujesz układ chłodzenia silnika, jeżlei hcesz zbić temperaturę oleju to modyfikujesz układ chłodzenia oleju. Nie kojarzę specjlanych problemów z układem chłodzenia silnika w Subaru, jak z resztą napisałem wyżej. Silniki "przegrzewające się" to w większości wypadków silniki z wydmuchaną uszczelką pod głowicą/pękniętą głowicą/pękniętym blokiem w których w układzie chłodzenia są spaliny zamiast chłodziwa.

ODPOWIEDZ