Impreza do katowania, sportu, kjsów
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- rafik555
- 2 gwiazdki
- Auto: Subaru STI my05, Subaru SVX, bugeye 2.0gx, forester 2011, OBK 2008, Impreza 08
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Impreza do katowania, sportu, kjsów
Przymierzam się do zakupu imprezy GC najlepiej do przekładki. Teraz pytanie:
Czy type ra jest dobrym wyborem ? jeśli tak to z jakiego roku?
Na co zwrócić uwagę ? ewentualnie inne propozycje ? Może BUG STI ?
wytyczne to: dostępność części, wytrzymałość silnika (pewnie red top) i wytrzymałość napędów ( czy jest sens pchać się w dccd w modelu GC)
przeznaczenie auta to kjsy, a później może 3 liga i czeskie rajdy
Czy type ra jest dobrym wyborem ? jeśli tak to z jakiego roku?
Na co zwrócić uwagę ? ewentualnie inne propozycje ? Może BUG STI ?
wytyczne to: dostępność części, wytrzymałość silnika (pewnie red top) i wytrzymałość napędów ( czy jest sens pchać się w dccd w modelu GC)
przeznaczenie auta to kjsy, a później może 3 liga i czeskie rajdy
Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców
Re: Impreza do katowania, sportu, kjsów
rafik555, pewnie lepiej z dostępnością części będziesz miał w nowszych modelach ,pytanie tylko jaki budżet będziesz miał
RA to były bazy do rajdówek więc najlepszy wybór jeśli chodzi o GC ale pewnie najdroższy i szkoda by go było rozwalać
a skąd jesteś tak poza tym

RA to były bazy do rajdówek więc najlepszy wybór jeśli chodzi o GC ale pewnie najdroższy i szkoda by go było rozwalać

a skąd jesteś tak poza tym

Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: Impreza do katowania, sportu, kjsów
Najlepsze wg, mnie są 09/98-08/00, tj. EJ207 / TY754VBAAA, TY754VB1CA, TY754VB1EA..
I nie tylko na Type RA kończy się wybór, bo masz jeszcze:
1. WRX (taki jak mój, silnik, skrzynia, dyfry takie jak w SI ver V/VI, tylko bez kosmetyki STi)
2. WRX STI ver.V/VI (najfajniejszy subarak w mojej ocenie)
3. SRX STI Type-RA (z dccd, cieńszymi szybami, blachami i chyba dach aluminiowy, bez konserwacji spodu - gołe blachy, przygotowany do montażu klatki)
Jako, że będziesz przekładać z wagi i tak zejdziesz, więc jeśli chodzi o masę każdego teoretycznie możesz złożyć w okolice 1150kg.
Biorąc pod uwagę fakt, że TY754VBAAA są w stanie rozpędzać się sporo powyżej 250km/h powinny być konkurencyjne na szybkich torach, gdzie krótkie skrzynie robią "rym tym tym tym tym...".
Brak DCCD to wada lub zaleta w zależności od tego, czy zamierzasz przed zawodami robić wiele testów i walczyć o tysięczne części sekundy w zależności od setupu, czy patrzysz na potencjalne naprawy tej skrzynii.
No i baza zaczyna się od 280/300KM.
Jest sporo fajnych Imprez. "Rzym" tylko szepce "kup ra, kup ra"
PS. Jeśli chodzi o Buga, to z masy na pewno tak nie uciekniesz jak w przypadku GC.
I nie tylko na Type RA kończy się wybór, bo masz jeszcze:
1. WRX (taki jak mój, silnik, skrzynia, dyfry takie jak w SI ver V/VI, tylko bez kosmetyki STi)
2. WRX STI ver.V/VI (najfajniejszy subarak w mojej ocenie)
3. SRX STI Type-RA (z dccd, cieńszymi szybami, blachami i chyba dach aluminiowy, bez konserwacji spodu - gołe blachy, przygotowany do montażu klatki)
Jako, że będziesz przekładać z wagi i tak zejdziesz, więc jeśli chodzi o masę każdego teoretycznie możesz złożyć w okolice 1150kg.
Biorąc pod uwagę fakt, że TY754VBAAA są w stanie rozpędzać się sporo powyżej 250km/h powinny być konkurencyjne na szybkich torach, gdzie krótkie skrzynie robią "rym tym tym tym tym...".
Brak DCCD to wada lub zaleta w zależności od tego, czy zamierzasz przed zawodami robić wiele testów i walczyć o tysięczne części sekundy w zależności od setupu, czy patrzysz na potencjalne naprawy tej skrzynii.
No i baza zaczyna się od 280/300KM.
Jest sporo fajnych Imprez. "Rzym" tylko szepce "kup ra, kup ra"

PS. Jeśli chodzi o Buga, to z masy na pewno tak nie uciekniesz jak w przypadku GC.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2012, o 17:14 przez cyqan, łącznie zmieniany 2 razy.
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re:
Ale to już budżet Evo, które jakby nie patrzeć przy podobnym Stage'u będzie miało 80KM więcej...Krysztal pisze:rafik555 a najlepszy zestaw gdybyś kupił zdrową budę GC i włożył do niej napędy z STi new age
- rafik555
- 2 gwiazdki
- Auto: Subaru STI my05, Subaru SVX, bugeye 2.0gx, forester 2011, OBK 2008, Impreza 08
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Impreza do katowania, sportu, kjsów
Kolega motorajdy wsadził do GC napedy i silnik z new age. Znam go osobiście... i cena wyszła kosmiczna.... (można za tyle kupić już STI 08)
wiec mój budżet określam na ok 40 tys obecne auto chciałbym kupić za 20tys przekładka 5, klatka ok 3-4 (w tym samym warsztacie co kraftpol robił bo to mój kolega) i zostawić koło 10 na pierwsze mody typu fotele, pasy, hamulce z wrx-a new age. Praktycznie wszystko oprócz przekładki i klatki bede robił przy aucie sam. EVO nie wchodzi w gre(koszmarna przekładka, a po drugie kocham subaru:) )
jestem z okolic Karpacza. Chciałem robić bude GD pod pseudo rajdy ale zostawiam sobie STI 05 na niedzielne wypady, a do GC części blacharskie kosztują śmieszne grosze.... w stosunku do GD. Zresztą chodzi też o to, że jak pójde gdzieś w zaspe czy w krzaki żeby nie było tak szkoda. Wizualnie chce zrobić replike A-grupy colina 555. Auto nie ma służyć do walki o tysięczne sekundy, lecz do przyjemności z jazdy i z faktu posiadania rajdowego subaru. Nie wystartuje nim ani w RPP ani w RSMP (znaczy raz w życiu bym chciał).
wiec mój budżet określam na ok 40 tys obecne auto chciałbym kupić za 20tys przekładka 5, klatka ok 3-4 (w tym samym warsztacie co kraftpol robił bo to mój kolega) i zostawić koło 10 na pierwsze mody typu fotele, pasy, hamulce z wrx-a new age. Praktycznie wszystko oprócz przekładki i klatki bede robił przy aucie sam. EVO nie wchodzi w gre(koszmarna przekładka, a po drugie kocham subaru:) )
jestem z okolic Karpacza. Chciałem robić bude GD pod pseudo rajdy ale zostawiam sobie STI 05 na niedzielne wypady, a do GC części blacharskie kosztują śmieszne grosze.... w stosunku do GD. Zresztą chodzi też o to, że jak pójde gdzieś w zaspe czy w krzaki żeby nie było tak szkoda. Wizualnie chce zrobić replike A-grupy colina 555. Auto nie ma służyć do walki o tysięczne sekundy, lecz do przyjemności z jazdy i z faktu posiadania rajdowego subaru. Nie wystartuje nim ani w RPP ani w RSMP (znaczy raz w życiu bym chciał).
Ostatnio zmieniony 22 mar 2012, o 19:19 przez rafik555, łącznie zmieniany 1 raz.
Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Impreza do katowania, sportu, kjsów
Pamiętaj tylko, że kupujesz auto bardzo stare i zapewne z nielekką przeszłością. Jeżeli do tej pory silnik jeszcze nie umarł (co wręcz dziwne), to padnie lada chwila. Więc od razu w budżecie przygotuj się na jego remont.rafik555 pisze: Kolega motorajdy wsadził do GC napedy i silnik z new age. Znam go osobiście... i cena wyszła kosmiczna.... (można za tyle kupić już STI 08)
wiec mój budżet określam na ok 40 tys obecne auto chciałbym kupić za 20tys przekładka 15, klatka ok 3-4 (w tym samym warsztacie co kraftpol robił bo to mój kolega) i zostawić koło 10 na pierwsze mody typu fotele, pasy, hamulce z wrx-a new age. .
I powoli zaczniesz zbliżać się do wersji buda GC + bebechy z new age. A wtedy oprócz dużo nowszych gratów, będziesz miał porządną skrzynie, zamiast tej słabowitej piątki.
Kupujesz jakąś Imprezę 1,6 za parę tyś zł, byle budę miała zdrową, rozwalonego angola STi new age ze sprawną mechaniką, trochę roboty z przełożeniem gratów, ale bez przesady, do ceny STI08 się to nawet nie zbliży (chociaż problemy będą z kabelkolandią), wnętrze Cię nie interesuje, bo i tak zostaje gołe + kubły i klatka i masz lekkie, bardzo szybkie i znacznie lepsze auto, niż wszystkie oryginalne wersje w budzie GC
- rafik555
- 2 gwiazdki
- Auto: Subaru STI my05, Subaru SVX, bugeye 2.0gx, forester 2011, OBK 2008, Impreza 08
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Impreza do katowania, sportu, kjsów
Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców
Re: Impreza do katowania, sportu, kjsów
gdzieś tu na forum jest bite STI
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=21&t=8265
plus np to
http://otomoto.pl/subaru-impreza-1-6-4x ... 01863.html
i poszedł chłop w pole

plus np to

i poszedł chłop w pole

Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

- rafik555
- 2 gwiazdki
- Auto: Subaru STI my05, Subaru SVX, bugeye 2.0gx, forester 2011, OBK 2008, Impreza 08
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Impreza do katowania, sportu, kjsów
zmieniliście zupełnie moje zdanie :) zbieram fundusze i zabieram się do budowy :), niech ktoś mi tylko powie jeszcze jak rozwiązać problem półosi? czyli napędy new age i zwrotnice od GC
Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców