Impreza do katowania, sportu, kjsów

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
rafik555
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru STI my05, Subaru SVX, bugeye 2.0gx, forester 2011, OBK 2008, Impreza 08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Impreza do katowania, sportu, kjsów

Post 22 mar 2012, o 14:03

Przymierzam się do zakupu imprezy GC najlepiej do przekładki. Teraz pytanie:

Czy type ra jest dobrym wyborem ? jeśli tak to z jakiego roku?

Na co zwrócić uwagę ? ewentualnie inne propozycje ? Może BUG STI ?

wytyczne to: dostępność części, wytrzymałość silnika (pewnie red top) i wytrzymałość napędów ( czy jest sens pchać się w dccd w modelu GC)

przeznaczenie auta to kjsy, a później może 3 liga i czeskie rajdy


Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza do katowania, sportu, kjsów

Post 22 mar 2012, o 14:17

rafik555, pewnie lepiej z dostępnością części będziesz miał w nowszych modelach ,pytanie tylko jaki budżet będziesz miał :cofee:

RA to były bazy do rajdówek więc najlepszy wybór jeśli chodzi o GC ale pewnie najdroższy i szkoda by go było rozwalać ;-)

a skąd jesteś tak poza tym :?:
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

cyqan
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z Internetu
Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Re: Impreza do katowania, sportu, kjsów

Post 22 mar 2012, o 16:59

Najlepsze wg, mnie są 09/98-08/00, tj. EJ207 / TY754VBAAA, TY754VB1CA, TY754VB1EA..

I nie tylko na Type RA kończy się wybór, bo masz jeszcze:

1. WRX (taki jak mój, silnik, skrzynia, dyfry takie jak w SI ver V/VI, tylko bez kosmetyki STi)
2. WRX STI ver.V/VI (najfajniejszy subarak w mojej ocenie)
3. SRX STI Type-RA (z dccd, cieńszymi szybami, blachami i chyba dach aluminiowy, bez konserwacji spodu - gołe blachy, przygotowany do montażu klatki)

Jako, że będziesz przekładać z wagi i tak zejdziesz, więc jeśli chodzi o masę każdego teoretycznie możesz złożyć w okolice 1150kg.

Biorąc pod uwagę fakt, że TY754VBAAA są w stanie rozpędzać się sporo powyżej 250km/h powinny być konkurencyjne na szybkich torach, gdzie krótkie skrzynie robią "rym tym tym tym tym...".
Brak DCCD to wada lub zaleta w zależności od tego, czy zamierzasz przed zawodami robić wiele testów i walczyć o tysięczne części sekundy w zależności od setupu, czy patrzysz na potencjalne naprawy tej skrzynii.

No i baza zaczyna się od 280/300KM.

Jest sporo fajnych Imprez. "Rzym" tylko szepce "kup ra, kup ra" :razz:


PS. Jeśli chodzi o Buga, to z masy na pewno tak nie uciekniesz jak w przypadku GC.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2012, o 17:14 przez cyqan, łącznie zmieniany 2 razy.

Krysztal
4 gwiazdki
Lokalizacja: Świdnica
Auto: rajdowe i cywilne
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 22 mar 2012, o 17:11

rafik555 a najlepszy zestaw gdybyś kupił zdrową budę GC i włożył do niej napędy z STi new age. Wtedy problemy ze skrzynią będę zdecydowanie mniejsze. Kwestia tylko ile tak naprawdę chcesz/możesz wydać.
Obrazek

ECU Master DET3 - montaż, strojenie'

cyqan
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z Internetu
Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Re:

Post 22 mar 2012, o 17:16

Krysztal pisze:rafik555 a najlepszy zestaw gdybyś kupił zdrową budę GC i włożył do niej napędy z STi new age
Ale to już budżet Evo, które jakby nie patrzeć przy podobnym Stage'u będzie miało 80KM więcej...

rafik555
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru STI my05, Subaru SVX, bugeye 2.0gx, forester 2011, OBK 2008, Impreza 08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza do katowania, sportu, kjsów

Post 22 mar 2012, o 18:21

Kolega motorajdy wsadził do GC napedy i silnik z new age. Znam go osobiście... i cena wyszła kosmiczna.... (można za tyle kupić już STI 08)

wiec mój budżet określam na ok 40 tys obecne auto chciałbym kupić za 20tys przekładka 5, klatka ok 3-4 (w tym samym warsztacie co kraftpol robił bo to mój kolega) i zostawić koło 10 na pierwsze mody typu fotele, pasy, hamulce z wrx-a new age. Praktycznie wszystko oprócz przekładki i klatki bede robił przy aucie sam. EVO nie wchodzi w gre(koszmarna przekładka, a po drugie kocham subaru:) )
jestem z okolic Karpacza. Chciałem robić bude GD pod pseudo rajdy ale zostawiam sobie STI 05 na niedzielne wypady, a do GC części blacharskie kosztują śmieszne grosze.... w stosunku do GD. Zresztą chodzi też o to, że jak pójde gdzieś w zaspe czy w krzaki żeby nie było tak szkoda. Wizualnie chce zrobić replike A-grupy colina 555. Auto nie ma służyć do walki o tysięczne sekundy, lecz do przyjemności z jazdy i z faktu posiadania rajdowego subaru. Nie wystartuje nim ani w RPP ani w RSMP (znaczy raz w życiu bym chciał).
Ostatnio zmieniony 22 mar 2012, o 19:19 przez rafik555, łącznie zmieniany 1 raz.
Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Impreza do katowania, sportu, kjsów

Post 22 mar 2012, o 18:57

rafik555 pisze: Kolega motorajdy wsadził do GC napedy i silnik z new age. Znam go osobiście... i cena wyszła kosmiczna.... (można za tyle kupić już STI 08)

wiec mój budżet określam na ok 40 tys obecne auto chciałbym kupić za 20tys przekładka 15, klatka ok 3-4 (w tym samym warsztacie co kraftpol robił bo to mój kolega) i zostawić koło 10 na pierwsze mody typu fotele, pasy, hamulce z wrx-a new age. .
Pamiętaj tylko, że kupujesz auto bardzo stare i zapewne z nielekką przeszłością. Jeżeli do tej pory silnik jeszcze nie umarł (co wręcz dziwne), to padnie lada chwila. Więc od razu w budżecie przygotuj się na jego remont.

I powoli zaczniesz zbliżać się do wersji buda GC + bebechy z new age. A wtedy oprócz dużo nowszych gratów, będziesz miał porządną skrzynie, zamiast tej słabowitej piątki.

Kupujesz jakąś Imprezę 1,6 za parę tyś zł, byle budę miała zdrową, rozwalonego angola STi new age ze sprawną mechaniką, trochę roboty z przełożeniem gratów, ale bez przesady, do ceny STI08 się to nawet nie zbliży (chociaż problemy będą z kabelkolandią), wnętrze Cię nie interesuje, bo i tak zostaje gołe + kubły i klatka i masz lekkie, bardzo szybkie i znacznie lepsze auto, niż wszystkie oryginalne wersje w budzie GC

rafik555
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru STI my05, Subaru SVX, bugeye 2.0gx, forester 2011, OBK 2008, Impreza 08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza do katowania, sportu, kjsów

Post 23 mar 2012, o 00:23

Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców

Krysztal
4 gwiazdki
Lokalizacja: Świdnica
Auto: rajdowe i cywilne
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 23 mar 2012, o 23:34

rafik555 tak jak Jarmaj pisze bierzesz 1.6 i rozwalonego angola new age i działasz. Koszt na pewno nie wychodzi tyle co lanos Sti, a w takiej nie najmłodszej już niestety RA ryzyko padnięcia panewki i skrzyni zwłaszcza przy takim przeznaczeniu jest znaczne.
Obrazek

ECU Master DET3 - montaż, strojenie'

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza do katowania, sportu, kjsów

Post 23 mar 2012, o 23:39

gdzieś tu na forum jest bite STI :arrow: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=21&t=8265

plus np to :arrow: http://otomoto.pl/subaru-impreza-1-6-4x ... 01863.html

i poszedł chłop w pole ;-)
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

rafik555
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru STI my05, Subaru SVX, bugeye 2.0gx, forester 2011, OBK 2008, Impreza 08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza do katowania, sportu, kjsów

Post 24 mar 2012, o 15:56

zmieniliście zupełnie moje zdanie :) zbieram fundusze i zabieram się do budowy :), niech ktoś mi tylko powie jeszcze jak rozwiązać problem półosi? czyli napędy new age i zwrotnice od GC
Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców

ODPOWIEDZ