Legacy MY06 - przeglad 150kkm

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Excalibur
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Legacy 2.0 RA HID
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Legacy MY06 - przeglad 150kkm

Post 10 kwie 2012, o 22:08

Cześć,

W tym tygodniu mojemu Subkowi stuknęło 150kkm
z tej okazji postanowiłem go przeglądnąć i dokonać koniecznych wymian.

Zastanawiałem się nad przekazaniem go do 4T, u których miałem przyjemność raz gościć
ale pokusa zrobienia tego wszystkiego samemu jest chyba silniejsza :) (nie licząc względów ekonomicznych)
Nigdy mnie to jakoś nie kręciło ale od kiedy mam ten samochód... ciągle myślę o weekendzie - i o tym żeby znów coś w nim
przejrzeć, wyczyścić... sfotografować :) - Subaroza?

Nie jestem mechanikiem, ba nigdy nie grzebałem w samochodach, na szczęście mój przyszły szwagier jest i będzie mi pomagać :)
wiec z góry przepraszam jeżeli coś palnę...

Ale do rzeczy:

Krok I - olej silnikowy

Poprzedni Właściciel lał: Castrol Magnatec 5W-40 do 50kkm, pozniej Mobil 1 ESP 5W-30
Chciałbym zmienić na: Motul 8100 Eco-Clean 5W-30
1. Myslicie że może być? czytałem w innych wątkach, że polecacie Motul x-cess 5W-40 jednak w manualu serwisowym zalecany jest 5W30... (?)
2. Do wymiany oleju potrzebuję jeszcze filtr oleju (std) i uszczelkę korka - czy coś jeszcze?

Krok II - płyn chłodzący

W manualu jest zalecany płyn SUBARU - brak zamiennika.
3. Zastanawiałem się nad płynami MOTUL - myślicie że mogę go wlać w miejsce oryginalnego?

cdn. ;)



gebolp
3 gwiazdki
Lokalizacja: Rumia
Auto: OBK '07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm

Post 10 kwie 2012, o 22:40

Excalibur pisze: Krok II - płyn chłodzący

W manualu jest zalecany płyn SUBARU - brak zamiennika.
Z kilku rozmów telefonicznych z autoryzowanymi serwisami wyszło, że nikt nie stosuje oryginalnego płynu subaru, tylko wszystko inne.

Pogrzebałem w kartach katalogowych, część różnych firmowych koncentratów bazuje na GLYSANTINIE BASFA. Odpowiednim jest koncentrat G30. Dwa półtoralitrowe opakowania koncentratu wystarczą do przygotowania roztworu. Wcześniej warto przepłukać układ 2-3 razy wodą demineralizowaną/destylowaną.

Przy okazji podkładka pod korek spustowy miski olejowej jest typową znormalizowaną podkładką, kosztuje grosze.
Co do Motula, hm nie mam zdania,ale mój kolega który był w ekipie serwisowej jednego z naszych mistrzów rajdowych na słowo Motul doznaje dziwnych grymasów i wydaje dziwne odgłosy przeplatane słowami uznawanymi za niecenzuralne :lol:
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)

Excalibur
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Legacy 2.0 RA HID
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm

Post 10 kwie 2012, o 22:44

dzieki za odpowiedz :)

ale jeżeli nie Motul to co? ;)
gebolp pisze:
Excalibur pisze: Krok II - płyn chłodzący

W manualu jest zalecany płyn SUBARU - brak zamiennika.
Z kilku rozmów telefonicznych z autoryzowanymi serwisami wyszło, że nikt nie stosuje oryginalnego płynu subaru, tylko wszystko inne.

Pogrzebałem w kartach katalogowych, część różnych firmowych koncentratów bazuje na GLYSANTINIE BASFA. Odpowiednim jest koncentrat G30. Dwa półtoralitrowe opakowania koncentratu wystarczą do przygotowania roztworu. Wcześniej warto przepłukać układ 2-3 razy wodą demineralizowaną/destylowaną.

Przy okazji podkładka pod korek spustowy miski olejowej jest typową znormalizowaną podkładką, kosztuje grosze.
Co do Motula, hm nie mam zdania,ale mój kolega który był w ekipie serwisowej jednego z naszych mistrzów rajdowych na słowo Motul doznaje dziwnych grymasów i wydaje dziwne odgłosy przeplatane słowami uznawanymi za niecenzuralne :lol:

lokiee
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: wAw
Auto: Impreza WRX 03 blob kombi; TA650
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm

Post 11 kwie 2012, o 11:04

Excalibur pisze: ale jeżeli nie Motul to co? ;)
Myślę że jak jeździsz 'normalnie' to moze być i Motul albo kazdy inny 5w40 ( te 5w30 to ponoć wymyślone dla ekologów ;)
Sam jezdze na x-cessie, ale czy to mega super olej czy starszny syf to nie wiem - po prostu olej jak olej, problemów nie ma.
pozdro
jarek

gebolp
3 gwiazdki
Lokalizacja: Rumia
Auto: OBK '07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm

Post 11 kwie 2012, o 17:55

lokiee pisze: Myślę że jak jeździsz 'normalnie' to moze być i Motul albo kazdy inny 5w40 ( te 5w30 to ponoć wymyślone dla ekologów ;)
Racja i do tego fakt, że olej wymienia się co 15000km, a nie 20000km czy 30000km jak w innych markach.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)

Excalibur
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Legacy 2.0 RA HID
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm

Post 12 kwie 2012, o 15:17

Dzięki za odpowiedz.

Wybrałem: MOTUL 8100 X-CESS 5W-40
Filtry i uszczelki oryginalne z 4T

Tylko się zastanawiam jak wymienić filtr przeciwpyłkowy? ;) w manualu nie ma o tym słowa...
Robił ktoś?

Chciałbym też zrobić przegląd i czyszczenie klimatyzacji, możecie polecić jakiś serwis który się tym zajmuje
w okolicach Gliwice - Katowice?

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 19 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm

Post 12 kwie 2012, o 15:21

Excalibur pisze: Tylko się zastanawiam jak wymienić filtr przeciwpyłkowy? ;) w manualu nie ma o tym słowa...
Robił ktoś?
Mam co prawda 2004, ale to pewnie to samo. To chyba będzie najprostsze :)

Otwierasz prawe drzwi, zdejmujesz zaślepkę z prawej strony deski i ten sznureczek na którym opuszcza się schowek. Opuszczasz schowek, żeby mieć dostęp do półeczki. Zdejmujesz ją i masz przed sobą ramkę z filtrem. Wyjmujesz, wymieniasz i powtarzasz wszystko w odwrotnej kolejności

To tak w dużym uproszczeniu. Oczywiście musisz uważać na wszystkie bolce, spinki po drodze :)

Ale jak masz zamiar i tak czyścić klimę, to chyba bez sensu wcześniej zmieniać filtr.

Excalibur
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Legacy 2.0 RA HID
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm

Post 13 kwie 2012, o 00:27

Dzięki!

W weekend zrobię podejście do filtra :)

Teraz II cz. przeglądu:

1. Wymiana oleju w skrzyni na: Motul Motylgear 75W90
2. Wymiana płynu hłodniczego na: Motul Inugel Optimal Ultra G12
3. Wymiana płynu hamulcowego na: Motul RBF 600 (DOT 4)

Co myslicie o tych materialach?

piotruś
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Giulietta Veloce / Hyundai I30N Performance / Ioniq 6 / był Forester 2,5XT
Polubił: 320 razy
Polubione posty: 202 razy

Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm

Post 13 kwie 2012, o 08:34

Excalibur, poszukaj jeszcze "zakresu czynności" jaki powineneś przeprowadzić przy tym przebiegu. Płyny i filtry to nie wszystko. Ktoś tutaj (albo na kropce) zamieszczał taki zakres czynności, co przy danym przebiegu należy zrobić :idea:
PZDR :-)

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 19 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm

Post 13 kwie 2012, o 08:39

Zakres czynności powinien mieć w instrukcji.
Excalibur, a co zrobisz ze zużytymi płynami...? :whistle:

Excalibur
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Legacy 2.0 RA HID
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm

Post 13 kwie 2012, o 10:45

Godlik pisze:Zakres czynności powinien mieć w instrukcji.
Excalibur, a co zrobisz ze zużytymi płynami...? :whistle:
Dokładnie, zakres jest w manualu serwisowym wraz z instrukcją krok po kroku :thumb:

Nie mam zamiaru wylewać ich do kanalizacji oczywiscie...
Jak juz wspomnialem bede robic przeglad z moim przyszlym Szwagrem - mechanikiem
na warsztacie wiec olej trafi do beczki do utylizacji...
a płyny... pewnie nie sa biodegradowalne wiec tez napewno jest jakis zbiornik na nie...

W kazdym razie na pewno nie do kanalizacji czy ziemi :!:

lokiee
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: wAw
Auto: Impreza WRX 03 blob kombi; TA650
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm

Post 13 kwie 2012, o 13:09

Excalibur pisze:Dzięki!
3. Wymiana płynu hamulcowego na: Motul RBF 600 (DOT 4)

Co myslicie o tych materialach?
Myśle że zwykły dot 4 by wystarczył ;)
pozdro
jarek

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 247 razy
Polubione posty: 528 razy

Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm

Post 13 kwie 2012, o 13:55

Excalibur, te bardziejsze sportowe płyny trzeba zmieniać co 6 miesięcy. Nie żeby to jakoś strasznie drogie było, po prostu może być lekko upierdliwe.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Excalibur
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Legacy 2.0 RA HID
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm

Post 23 kwie 2012, o 22:55

lokiee pisze:
Excalibur pisze:Dzięki!
3. Wymiana płynu hamulcowego na: Motul RBF 600 (DOT 4)

Co myslicie o tych materialach?
Myśle że zwykły dot 4 by wystarczył ;)

Hmm.. myślałem, że to jest DOT 4... (?)
Chloru pisze:Excalibur, te bardziejsze sportowe płyny trzeba zmieniać co 6 miesięcy. Nie żeby to jakoś strasznie drogie było, po prostu może być lekko upierdliwe.
Powiedzmy, że spodobąło mi się to "grzebanie" w Subku... ;)

Wymieniłem filtr powietrza... łatwizna :) Na wolnych obrotach, obroty spadły o połowę !! - chyba był już zapchany ;)
Olej i flitr oleju zmienię ze szwagrem, jednak po lekturze manuala serwisowego postanowiłem wymiane oleju w skrzyni, płynu hamulcowego i chłodniczego zrobić w ASO albo 4T. Jest z tym trochę zabawy... może w przysżłości jak poznam lepiej auto... :)

Mam do was jeszcze jedno pytanie, co sądzicie o używaniu preparatów Engine Clean. Zakupiłem taki Motula, ale opinie są różne... Czy taki preparat może coś uszkodzić w silniku?

Excalibur
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Legacy 2.0 RA HID
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm

Post 24 kwie 2012, o 08:47

Hmm.. No i jest pierwszy problem. Dziura w gazie przy 2-3 k obr.

Panowie z 4T uprzedzali mnie, że kiedyś może to nastąpić i że należy wtedy zresetować kompa. Próbowałem - nie pomogło, ale może było zbyt krótko... Jak długo trzeba czekać po zdjęciu klemy na reset?

Zastanawiam się co mogło mieć wpływ na taką sytuację:
1. Reset kompa (podczas wymiany filtra powietrza aku był odłączony)
2. Czytałem coś o zabrudzonym przepływomierzu - mogło do tego dojść podczas wymiany filtra, ale raczej uważałem i wszystko przeczyściłem
3. Użycie preparatu fuel system clean - do paliwa, ale z drugiej strony zrobiłem już po tym 1000 km bez problemów

Macie może jakieś pomysły?

Excalibur
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Legacy 2.0 RA HID
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy MY06 - przeglad 150kkm

Post 24 kwie 2012, o 21:44

Odłączyłem akumulator na 10 min i zastosowałem trik wyczytany na jednym forum - załączyłem trzy razy zapłon zanim zapaliłem silnik. Brzmi to trochę jak czary ale pomogło.. ciekawe tylko na jak długo. Z tego co czytałem to nie na długo...

To chyba tyle w temacie przeglądu.
Dzięki wszystkim.

ODPOWIEDZ