Jest jeszcze jedna przyczyna . Jak kupowałem auto , to dostałem kredyt 2,5% rocznie i żadnych kosztów manipulacyjnych i prowizji . Za kredyt 200tys SEK płacę rocznie 4800 SEK tzn 2300 zł . Nie opłaci się jeździć starym albo naprawianym autem . Tak naprawdę to oni też nie są bogaci ale oszczędni . Trzeba brać pod uwagę że stare auto wymaga więcej troski i częściej sie psuje . Nowe auto ma za to gwarancję . Jak moi znajomi kupowali forestera to przywieźli im pod garaż i dostali darmowe przeglądy do 50kkm . Nasze salony i SIP sa pazerne i nie robią takich promocji . Auta w Szwecji sa w tej samej cenie przy podatku 25%Azrael pisze:Kubik1, Szwed odda auto do serwisu, któy przeprowadzi naprawe zgodnie z instrukcją naprawczą, oczywiście w praktyce mało kto naprawia auta po poważnych wypadkach z bogatych krajach bo nie wymusza tego system ubezpieczeniowy a koszty pracy są na tyle duże że się to nie opłaca. Dobrze naprawy powypadkowe sa niezwykle pracochłonne. U nas patologiczny system powoduje że się takie auta naprawia niezgodnie z technologią, gdyż nikt ich nie złomuje.
Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu
-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu
Kubik1 pisze: Nowe auto ma za to gwarancję . Jak moi znajomi kupowali forestera to przywieźli im pod garaż i dostali darmowe przeglądy do 50kkm . Nasze salony i SIP sa pazerne i nie robią takich promocji . Auta w Szwecji sa w tej samej cenie przy podatku 25%
A kto przy zdrowych zmysłach kupuje Subaru w Polsce? Trzeba korzystać z nielicznych dobrodziejstw Unii i kupować tam gdzie jest najtaniej. Ja tak zrobiłem i zaoszczędziłem na paliwo na jakies 3 lata. Z tego co widzę to Litwa dalej ma lepsze ceny.
- leinad
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: już z Polski
- Auto: impreza wrx,legacy diesel
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu
Ja kupiłem na Litwie i wyszło jakieś 20-25 tyś zł taniej 

-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu
Winger pisze: No i okazało/potwierdziło się że panewka - przyczyną był niski brak oleju - niestety nie sprawdzałem stanu zbyt często, idiotycznie zakładając że o niskim poziomie poinformuje mnie kontrolka, a i również tym że pół roku po sprawdzeniu przy zakupie auta przez ASO nie powinno się nic złego dziać. Cóż, człowiek uczy się na błędach...
Na podstawie moich doświadczeń z różnymi pojazdami to najczęściej występuje kontrolka niskiego ciśnienia oleju, która oględnie mówi: zatrzymaj się, bo właśnie zatarłeś silnik. Czasem występuje wskaźnik poziomu oleju (na przykład w Lagunie widziałem taki wskaźnik, który był zintegrowany ze wskaźnikiem temperatury silnika, najpierw pokazuje poziom oleju, a potem przełącza się na temperaturę). Ale nie słyszałem by stosowano kontrolkę poziomu oleju w taki sposób jak na przykład kontrolkę niskiego poziomu paliwa, czyli dolej bo za mało. Ale nie jestem na bieżąco z aktualnymi wynalazkami w tej dziedzinie.
Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu
W ŻUKU mam czujnik ciśnienia oleju a w subaru nie ma albo pokazuje za późno
Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu
Cytryna C3, starsze Megane i wiele innych francuzów ma taki wskaźnik.
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 146 razy
Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu
Większość nowych aut z grupy VAG tak ma. Jak poziom spada do minimum to zapala się kontrolka od ciśnienia oleju, ale na żółto, a nie czerwono.Boombastic pisze: Ale nie słyszałem by stosowano kontrolkę poziomu oleju w taki sposób jak na przykład kontrolkę niskiego poziomu paliwa, czyli dolej bo za mało. Ale nie jestem na bieżąco z aktualnymi wynalazkami w tej dziedzinie.
A propo kontrolki od ciśnienia oleju to przypomniał mi sie taki dowcip.
Żona dzwoni do męża:
-Wiesz jechałam autem i zapliła mi się taka kontrolka, taki czerwony czajniczek. Co to oznacza?
Mąż:
-Zrób herbatę, dalej nie pojedziesz

był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu
Taaaaaa..... w lagunie. Tam kontrolka ciśnienia oleju nie jest zapalana bezpośrednio przez przez czujnik tylko przez mądry układ, który pozwala zapalić ją po przekroczeniu 1200obr/min. Można spokojnie zatrzeć silnik pracujący bez oleju o ile nie przekroczy się obrotów 1200. I byli tacy mądrzy mechanicy w autoryzowanym serwisie, którzy oznajmili "popsuta jest deska rozdzielcza, bo jak silnik pracował, spuściliśmy olej a kontrolka się nie zapaliła"Boombastic pisze: Na podstawie moich doświadczeń z różnymi pojazdami to najczęściej występuje kontrolka niskiego ciśnienia oleju, która oględnie mówi: zatrzymaj się, bo właśnie zatarłeś silnik. Czasem występuje wskaźnik poziomu oleju (na przykład w Lagunie widziałem taki wskaźnik......

Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)