Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Kubik1
5 gwiazdek
Auto: impreza 2,0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 18 lip 2012, o 15:07

Azrael pisze:Kubik1, Szwed odda auto do serwisu, któy przeprowadzi naprawe zgodnie z instrukcją naprawczą, oczywiście w praktyce mało kto naprawia auta po poważnych wypadkach z bogatych krajach bo nie wymusza tego system ubezpieczeniowy a koszty pracy są na tyle duże że się to nie opłaca. Dobrze naprawy powypadkowe sa niezwykle pracochłonne. U nas patologiczny system powoduje że się takie auta naprawia niezgodnie z technologią, gdyż nikt ich nie złomuje.
Jest jeszcze jedna przyczyna . Jak kupowałem auto , to dostałem kredyt 2,5% rocznie i żadnych kosztów manipulacyjnych i prowizji . Za kredyt 200tys SEK płacę rocznie 4800 SEK tzn 2300 zł . Nie opłaci się jeździć starym albo naprawianym autem . Tak naprawdę to oni też nie są bogaci ale oszczędni . Trzeba brać pod uwagę że stare auto wymaga więcej troski i częściej sie psuje . Nowe auto ma za to gwarancję . Jak moi znajomi kupowali forestera to przywieźli im pod garaż i dostali darmowe przeglądy do 50kkm . Nasze salony i SIP sa pazerne i nie robią takich promocji . Auta w Szwecji sa w tej samej cenie przy podatku 25%



Boombastic
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 18 lip 2012, o 16:07

Kubik1 pisze: Nowe auto ma za to gwarancję . Jak moi znajomi kupowali forestera to przywieźli im pod garaż i dostali darmowe przeglądy do 50kkm . Nasze salony i SIP sa pazerne i nie robią takich promocji . Auta w Szwecji sa w tej samej cenie przy podatku 25%

A kto przy zdrowych zmysłach kupuje Subaru w Polsce? Trzeba korzystać z nielicznych dobrodziejstw Unii i kupować tam gdzie jest najtaniej. Ja tak zrobiłem i zaoszczędziłem na paliwo na jakies 3 lata. Z tego co widzę to Litwa dalej ma lepsze ceny.

leinad
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: już z Polski
Auto: impreza wrx,legacy diesel
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 18 lip 2012, o 16:17

Ja kupiłem na Litwie i wyszło jakieś 20-25 tyś zł taniej :o

Boombastic
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 18 lip 2012, o 16:36

Winger pisze: No i okazało/potwierdziło się że panewka - przyczyną był niski brak oleju - niestety nie sprawdzałem stanu zbyt często, idiotycznie zakładając że o niskim poziomie poinformuje mnie kontrolka, a i również tym że pół roku po sprawdzeniu przy zakupie auta przez ASO nie powinno się nic złego dziać. Cóż, człowiek uczy się na błędach...

Na podstawie moich doświadczeń z różnymi pojazdami to najczęściej występuje kontrolka niskiego ciśnienia oleju, która oględnie mówi: zatrzymaj się, bo właśnie zatarłeś silnik. Czasem występuje wskaźnik poziomu oleju (na przykład w Lagunie widziałem taki wskaźnik, który był zintegrowany ze wskaźnikiem temperatury silnika, najpierw pokazuje poziom oleju, a potem przełącza się na temperaturę). Ale nie słyszałem by stosowano kontrolkę poziomu oleju w taki sposób jak na przykład kontrolkę niskiego poziomu paliwa, czyli dolej bo za mało. Ale nie jestem na bieżąco z aktualnymi wynalazkami w tej dziedzinie.

Kubik1
5 gwiazdek
Auto: impreza 2,0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 18 lip 2012, o 19:34

W ŻUKU mam czujnik ciśnienia oleju a w subaru nie ma albo pokazuje za późno

SEBA_M
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester 2.5XT MY05
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 18 lip 2012, o 19:54

Cytryna C3, starsze Megane i wiele innych francuzów ma taki wskaźnik.

lukass
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wawa
Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 146 razy

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 18 lip 2012, o 21:29

Boombastic pisze: Ale nie słyszałem by stosowano kontrolkę poziomu oleju w taki sposób jak na przykład kontrolkę niskiego poziomu paliwa, czyli dolej bo za mało. Ale nie jestem na bieżąco z aktualnymi wynalazkami w tej dziedzinie.
Większość nowych aut z grupy VAG tak ma. Jak poziom spada do minimum to zapala się kontrolka od ciśnienia oleju, ale na żółto, a nie czerwono.

A propo kontrolki od ciśnienia oleju to przypomniał mi sie taki dowcip.
Żona dzwoni do męża:
-Wiesz jechałam autem i zapliła mi się taka kontrolka, taki czerwony czajniczek. Co to oznacza?
Mąż:
-Zrób herbatę, dalej nie pojedziesz :wall:
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD

gebolp
3 gwiazdki
Lokalizacja: Rumia
Auto: OBK '07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Stukot / klekot w silniku po zagazowaniu

Post 18 lip 2012, o 21:50

Boombastic pisze: Na podstawie moich doświadczeń z różnymi pojazdami to najczęściej występuje kontrolka niskiego ciśnienia oleju, która oględnie mówi: zatrzymaj się, bo właśnie zatarłeś silnik. Czasem występuje wskaźnik poziomu oleju (na przykład w Lagunie widziałem taki wskaźnik......
Taaaaaa..... w lagunie. Tam kontrolka ciśnienia oleju nie jest zapalana bezpośrednio przez przez czujnik tylko przez mądry układ, który pozwala zapalić ją po przekroczeniu 1200obr/min. Można spokojnie zatrzeć silnik pracujący bez oleju o ile nie przekroczy się obrotów 1200. I byli tacy mądrzy mechanicy w autoryzowanym serwisie, którzy oznajmili "popsuta jest deska rozdzielcza, bo jak silnik pracował, spuściliśmy olej a kontrolka się nie zapaliła" :mrgreen:
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)

ODPOWIEDZ