Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 18 cze 2012, o 11:06

Grzechu_67, ale nie ma z czym polemizać :-) ,
zestaw zamienny nie powstał bo sie ludziska uskarżali że Forki źle na SLSach jeźdżą tylko na cene płakali( i nic dziwnego, ponad 2500 za 2 amorki to może bolec),
jeżeli ten zestaw jest równie dobry to swietnie że powstała alternatywa


pozdrawiam razem z fabryką ciepła :-p



Marlena
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: Forester 2,0 XT MY03 - Kocur ;)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 18 cze 2012, o 11:08

Grzesiek_67, nie wdaje sie z wami w dyskusję na czym lepiej, zalezy co kto lubi...ale jak mamy tak oszczędzać i zmieniać części na tańsze zamienniki to może lepiej od razu kupić fabię :whistle:

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 18 cze 2012, o 11:17

Marlena pisze: zalezy co kto lubi...ale jak mamy tak oszczędzać i zmieniać części na tańsze zamienniki to może lepiej od razu kupić fabię

no za cenę dwóch kompletów SLS to tylko bita wchodzi w grę :mrgreen:
http://www.autotrader.pl/skoda_fabia_1_ ... 21080569/d
:-p

Marlena
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: Forester 2,0 XT MY03 - Kocur ;)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 18 cze 2012, o 11:25

esilon pisze:
Marlena pisze: zalezy co kto lubi...ale jak mamy tak oszczędzać i zmieniać części na tańsze zamienniki to może lepiej od razu kupić fabię

no za cenę dwóch kompletów SLS to tylko bita wchodzi w grę :mrgreen:
http://www.autotrader.pl/skoda_fabia_1_ ... 21080569/d
:-p


ale tu nie chodzi o koszt auta tylko oszczędzanie na częściach...do fabii tańsze :mrgreen: a jak mało pali :cofee:

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 18 cze 2012, o 12:00

Marlena pisze: ale tu nie chodzi o koszt auta tylko oszczędzanie na częściach

wiem wiem,
ale uwierz na słowo że bywają momenty w zyciu posiadacza subaru że wolałby miec fabie :mrgreen:

Marlena
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: Forester 2,0 XT MY03 - Kocur ;)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 18 cze 2012, o 12:14

esilon pisze:
Marlena pisze: ale tu nie chodzi o koszt auta tylko oszczędzanie na częściach

wiem wiem,
ale uwierz na słowo że bywają momenty w zyciu posiadacza subaru że wolałby miec fabie :mrgreen:

"jest wojna, są straty" :mrgreen:

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 310 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 18 cze 2012, o 12:17

Zrobiła się z tego dyskusja z cyklu: czy odłączać napęd na tył?, czy montować LPG?, czy Geolandery nadają się do jazdy? itp.

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 18 cze 2012, o 13:00

esilon pisze: zestaw zamienny nie powstał bo sie ludziska uskarżali że Forki źle na SLSach jeźdżą tylko na cene płakali( i nic dziwnego, ponad 2500 za 2 amorki to może bolec),
jeżeli ten zestaw jest równie dobry to swietnie że powstała alternatywa

Ernest, fakt geneza powstania alternatywnej zawiechy (a dokładniej kolumn wraz ze sprężynami) jest właśnie taka. SLS się niektórym wylewały. I to, można rzec, z pasją i konsekwencją wielokrotnie. Mimo, że osoby te nie woziły worków z cementem, glazury tudzież ziemniaków kopnych. Ot tak, po prostu. Bez filozowania, taka była geneza. Urodził się jednak zestaw, który nie dość, że tańszy, nie dość, że trwalszy, moim skromnym zdaniem ma również lepszą (czytaj : bezpieczniejszą) charakterystykę pracy. Jest nieco twardszy i lepiej wybiera nierówności, czytaj szybciej koło jest znowu na drodze. Takie jest moje zdanie.
Marlena pisze: ale jak mamy tak oszczędzać i zmieniać części na tańsze zamienniki to może lepiej od razu kupić fabię :whistle:

Bardzo Cię lubię więc ...pogadamy :mrgreen:
Całe Subaru jest boskie i kreska :thumb: Są natomiast elementy, które zwyczajnie i w wersji OE i OEM są po prostu gorsze od aftermarketowych zamienników. Często-gęsto te ostatnie są również droższe. Przykłady, coby nie być gołosłownym :
- elementy zawieszania (tuleje gumowo-metalowe, stabilizatory, łączniki stabilizatorów) - wszystkie te elementy są dużo, dużo lepsze w wersji aftermarketowej, i bez znaczenia jest czy mówimy o wersji SF, czy SG. Tuleje seryjne - miękkie, może i wygodniej ale dla mnie za miękko, czytaj niebezpiecznie. Dodatkowo poliuretan potrafi pojeździć baaaardzo długo, bez efektów wybicia. A jak dobrze posmarowany przy montażu to nawet nie skrzypi. Seryjny stabilizator tylny w Forku to kompletne nieporozumienie. Cieniutki (chyba 15mm) i gwarantujący jedynie pozory stabilizacji budy w szybszych zakrętach. Aftermarket 20 bądź 22mm naprawdę bardzo mocno stabilizuje zachowanie auta, znowu bezpieczniej. Łączniki stabilizatorów, czy to pękający bakelit w SF, czy też kompletnie nietrwałe główki w SG nie mają żadnego porównaniu do Whiteline, który jest praktycznie niezniszczalny. Budę Forka, jako przyduże kombi, również warto spiąć, przynajmniej z tyłu jakąś rozpórką, najlepiej dolną, może być górna. Zwłaszcza stare budy mają to do siebie, że lubią się rozłazić ;-)

Reasumując, bo nie bardzo czas i miejsce - wg mnie jest sporo elementów, które można z korzyścią dla auta (i dla własnego zdrowia) wymienić na niekoniecznie seryjne części. I to naprawdę z Fabią nie będzie miało wiele wspólnego ;-) Z dobrym, dopieszczonym Subarakiem, jak najbardziej.

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

Marlena
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: Forester 2,0 XT MY03 - Kocur ;)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 18 cze 2012, o 13:18

Grzesiek_67 pisze: Bardzo Cię lubię więc ...pogadamy :mrgreen:
Całe Subaru jest boskie i kreska :thumb: Są natomiast elementy, które zwyczajnie i w wersji OE i OEM są po prostu gorsze od aftermarketowych zamienników. Często-gęsto te ostatnie są również droższe. Przykłady, coby nie być gołosłownym :
- elementy zawieszania (tuleje gumowo-metalowe, stabilizatory, łączniki stabilizatorów) - wszystkie te elementy są dużo, dużo lepsze w wersji aftermarketowej, i bez znaczenia jest czy mówimy o wersji SF, czy SG. Tuleje seryjne - miękkie, może i wygodniej ale dla mnie za miękko, czytaj niebezpiecznie. Dodatkowo poliuretan potrafi pojeździć baaaardzo długo, bez efektów wybicia. A jak dobrze posmarowany przy montażu to nawet nie skrzypi. Seryjny stabilizator tylny w Forku to kompletne nieporozumienie. Cieniutki (chyba 15mm) i gwarantujący jedynie pozory stabilizacji budy w szybszych zakrętach. Aftermarket 20 bądź 22mm naprawdę bardzo mocno stabilizuje zachowanie auta, znowu bezpieczniej. Łączniki stabilizatorów, czy to pękający bakelit w SF, czy też kompletnie nietrwałe główki w SG nie mają żadnego porównaniu do Whiteline, który jest praktycznie niezniszczalny. Budę Forka, jako przyduże kombi, również warto spiąć, przynajmniej z tyłu jakąś rozpórką, najlepiej dolną, może być górna. Zwłaszcza stare budy mają to do siebie, że lubią się rozłazić ;-)

Reasumując, bo nie bardzo czas i miejsce - wg mnie jest sporo elementów, które można z korzyścią dla auta (i dla własnego zdrowia) wymienić na niekoniecznie seryjne części. I to naprawdę z Fabią nie będzie miało wiele wspólnego ;-) Z dobrym, dopieszczonym Subarakiem, jak najbardziej.

Pozdrawiam
Grzegorz
nie twierdzę, że nie masz racji :cofee:
pośmigam, ocenię. Jeśli przyjdzie czas na wymianę przedyskutuję temat w MTS i jeśli faktycznie będzie ok wrzucanie zamienników to moze też sie na jakiś skuszę, coby zostało na waciki :cofee: ale generalnie daleka byłam od tego przy decyzji zakupienia subaru.

TOMA52
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Lublin
Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 4 lip 2012, o 22:01

Z pierwszego postu założyciela wątku:
MolonLabe pisze: Niebawem szykuję się do przejęcia Forestera SG 2004 2.5 XS spec US. Do przejęcia ponieważ droga tego auta jest dość zawiła :)
Kiedyś ja jeździłem daną sztuką jako autem służbowym , potem przez 3 lata żona znajomego. Teraz być może auto wróci do mnie.
Czy w US-specy montowane były SLS-y? IMHO nie ... a tu już 3 strony się o nich zrobiły ... ;-)

A wracając do listy:

1. esilon: jeździłem Forkiem tylko na oryginałach SLS i było cudownie
2. Marlena: jako pasażer w jednym i drugim zestawie
3. TOMA52: mam 4 sprężyny Ironmana + kayaby z tyłu. Wysokość ok, stabilność w zakrętach super, tylko tył podskakuje na dziurach, zwłaszcza na letnich gumach: 225/50R17, w zimie (205/70R15) jest lepiej.
http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407

MolonLabe
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester MY03 SpecUS 2,5XS + podtlenek od Jako
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 16 lip 2012, o 15:34

No własnie , Forek już odebrany , obejrzany itp itd. Rozrząd wymieniony na koszt poprzedniego właściciela. Co do amorków , kurcze właśnie wczoraj do mnie gdzieś dotarło że on SLS chyba nie ma :) Bo z tego co wiem , przy amortyzatorze powinna być dodatkowa tuleja , u mnie jej nie ma. Czyli w US ich nie było. Teraz pytanie na co muszę w takim razie wymieniać amorki ? Generalnie na razie są ok , więc ich nie będę ruszał. Pytanie czy w przypadku wymiany , kupię jakieś KYB czy będzie kłopot z szukaniem.

Mam też pytanie , gdzie znajdę sklep z częsciami do US ? Bo niestety ogólnie z tego co widzę jest problem.
To co potrzebuję na już - tarcze+klocki tył , klocki przód , świece + przewody (zalecenie Jako) w najbliższym czasie tłumik końcowy.
Gdzie tego szukać ? Nie muszą być bajery typu ATE , wystarczą zwykłe tarcze , jeżdżę dość powoli i nie narzekam na hamowanie Forka.
Następny temat to orientacyjny koszt wymiany oleju w skrzyni AT. Ile będzie mnie to kosztowało ?
"Tylko umarli ujrzeli koniec wojny"

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 18 lip 2012, o 23:08

Marlena pisze:Grzesiek_67, nie wdaje sie z wami w dyskusję na czym lepiej, zalezy co kto lubi...ale jak mamy tak oszczędzać i zmieniać części na tańsze zamienniki to może lepiej od razu kupić fabię :whistle:
hnmm...
zarzucanie Grześkowi_67, że oszczędza na jego Leśniku...


ja, na ten przykład, gdyby {b}Grzesiek_67{/b} napisał, na którym metrze wydechu zainstalować dyszę de Lavala, bym się tylko zastanowił, czy stabilizatory poziome też dodał. Poza tym - bym wierzył.



z całym szacunkiem dla marki, ale Fabia się rozpadła by się. u tego pana. jakiś eon temu.

:-)

miszozon
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: Forek S-turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester SG prośba o pomoc przed zakupem.

Post 19 lip 2012, o 14:55

MolonLabe :arrow: PW
vel misza, Pozdrawiam!

ODPOWIEDZ