Krzywa kierownica a tylne tuleje przedniego wahacza
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
kitewinger
- 2 gwiazdki
- Auto: Forester 2.0 XT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Krzywa kierownica a tylne tuleje przedniego wahacza
Czy luzy na tylnych tulejach przednich wahaczy mogą mieć wpływ na to, że pomimo ustawionej geometrii auto jej nie trzyma?? Moja piękniejsza połówka wjechala w dość konrektną dziuręi po tym kierownica trochę musiała być przekrzywiona w lewo żeby auto równo jechało. Pojechałem na ustawienie geometrii, zrobili ładnie ale powiedzieli, że może nie trzymać bo na szarpakach wyszło że tuleje są wyrąbane. Rzeczywiście dziwna rzecz bo np jak jade zakręt w prawo to pozniej kierownica w pozycji 0 i auto jedzie prosto później wystarczy jeden zakręt w lewo i po wyjściu na prostej trzeba trzymać kierownicę lekko w lewo żeby jechał prosto (jednocześnie nie ściąga), kolejny zakręt w prawo i znowu kierownica ok.
Czy to rzeczywiście może być wina tuleji wahacza?
Czy to rzeczywiście może być wina tuleji wahacza?
pierwsze boczury:)-http://www.youtube.com/watch?v=Bp2WSeH68IY
Re: Krzywa kierownica a tylne tuleje przedniego wahacza
Najczęściej taki objaw daje w Subaru mocowanie przekładni kierowniczej. Z tuleją wahacza sięnie spotkałem.
- pablonas
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
- Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Krzywa kierownica a tylne tuleje przedniego wahacza
kitewinger, uszkodzone tuleje tylne najłatwiej wyczuć dodając i odejmując gazu przy stałej prędkości na prostej drodze. Jeśli jest luz to dodając/odejmując gazu kierownica sama będzie się lekko przestawiać.
Swoją drogą ustawianie geometrii wiedząc, że jest luz na tulejach to jawne naciąganie klienta na kasę
Co do objawów jak wyżej to zgodzę się ze wstępną diagnozą Azraela. Mocowanie przekładni na początek do sprawdzenia.
Swoją drogą ustawianie geometrii wiedząc, że jest luz na tulejach to jawne naciąganie klienta na kasę

Co do objawów jak wyżej to zgodzę się ze wstępną diagnozą Azraela. Mocowanie przekładni na początek do sprawdzenia.
-
kitewinger
- 2 gwiazdki
- Auto: Forester 2.0 XT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Krzywa kierownica a tylne tuleje przedniego wahacza
Dzięki za odpowiedzi.
Przy dodawaniu odejmowaniu gazu rzeczywiście kierownica trochę zmienia swoje położenie-wcześniej tego nie było. Chyba jednak wymiana tulei ( a właściwie całych wahaczy) mnie nie ominie.
Dzisiaj podjadę do Aso żeby zerknęli jeszcze na mocowanie kierownicy.
Przy dodawaniu odejmowaniu gazu rzeczywiście kierownica trochę zmienia swoje położenie-wcześniej tego nie było. Chyba jednak wymiana tulei ( a właściwie całych wahaczy) mnie nie ominie.
Dzisiaj podjadę do Aso żeby zerknęli jeszcze na mocowanie kierownicy.
pierwsze boczury:)-http://www.youtube.com/watch?v=Bp2WSeH68IY
Re: Krzywa kierownica a tylne tuleje przedniego wahacza
kitewinger pisze: ( a właściwie całych wahaczy)
Czemu całych wahaczy?
-
kitewinger
- 2 gwiazdki
- Auto: Forester 2.0 XT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Krzywa kierownica a tylne tuleje przedniego wahacza
Azrael tak mi powiedzieli w ASO że samych tylnych tulei przednich wahaczy nie można wymienić i że jedynie cały element - wahacz. Koszt w ASO 480 PLN sztuka.
Jeżeli można wymienić same tuleje to byłbym bardzo wdzięczny za namiary gdzie można takowe kupić - pytałem kiedyś o PowerFlex'y do Forka ale powiedziano mi że nie wiadomo czy pasują i że musiałbym przyjechać i na miejscu sprawdzać....
Jeżeli można wymienić same tuleje to byłbym bardzo wdzięczny za namiary gdzie można takowe kupić - pytałem kiedyś o PowerFlex'y do Forka ale powiedziano mi że nie wiadomo czy pasują i że musiałbym przyjechać i na miejscu sprawdzać....
pierwsze boczury:)-http://www.youtube.com/watch?v=Bp2WSeH68IY
Re: Krzywa kierownica a tylne tuleje przedniego wahacza
Ciężko mi coś odpowiedzieć dopóki nie wiem co to za auto
-
kitewinger
- 2 gwiazdki
- Auto: Forester 2.0 XT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Krzywa kierownica a tylne tuleje przedniego wahacza
Sorry chodzi o Forestera 2.0xt 2003 rokAzrael pisze:Ciężko mi coś odpowiedzieć dopóki nie wiem co to za auto
pierwsze boczury:)-http://www.youtube.com/watch?v=Bp2WSeH68IY
Re: Krzywa kierownica a tylne tuleje przedniego wahacza
Nie wiem kto i po co Ci takich rzeczy naopowiadał i po co, ale jak pokazuje poniższy obrazek dostępne są wsyztskie gumy do zawieszenia w oryginale, dostępne są też produktyinnych firm, np. powerflex.

-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Krzywa kierownica a tylne tuleje przedniego wahacza
Azrael pisze:Nie wiem kto i po co Ci takich rzeczy naopowiadał i po co, ale jak pokazuje poniższy obrazek dostępne są wsyztskie gumy do zawieszenia w oryginale, dostępne są też produktyinnych firm, np. powerflex.
wszystko fajnie, tylko że wkleiłeś rysunek tylnego zawieszenia, a kolega pytał o tylne tuleje przedniego wahacza, co nie zmienia faktu, ze wszystko jest dostępne osobno, i nie trzeba kupowac całych wahaczy

Re: Krzywa kierownica a tylne tuleje przedniego wahacza
OK wkleiłem tył, ale przednie tez oczywiście są, mogę wkleić.
Re: Krzywa kierownica a tylne tuleje przedniego wahacza
W twoim modelu w orginale same gumy nie występują.W aso pewnie im chodziło o tylne mocowania przednich wahaczy.Niestety org tyle kosztuje. Sprawdz czy sa suche czy mokre jezeli mokre to wypływa z nich olej i wtedy sa do wymiany.
-
kitewinger
- 2 gwiazdki
- Auto: Forester 2.0 XT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Krzywa kierownica a tylne tuleje przedniego wahacza
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Właśnie odebrałem Forka od Kocara. Okazało się że:
- tuleje są ok i że mi bzdur naopowiadali w stacji gdzie ustawiali zbieżność
- powodem zmiany położenia kierownicy były zużyte gumy układu kierowniczego- koszt obu gum ok 90 zł + robocizna
i autko już śmiga.
Jakby ktoś miał w przyszłości podobny objaw lub nawet objaw "pływającego" auta to jest to na 99% właśnie zużycie tych gumek. Jak tylko w Aso powiedziałem jaki jest objaw to od razu podali przyczynę
- tuleje są ok i że mi bzdur naopowiadali w stacji gdzie ustawiali zbieżność
- powodem zmiany położenia kierownicy były zużyte gumy układu kierowniczego- koszt obu gum ok 90 zł + robocizna

Jakby ktoś miał w przyszłości podobny objaw lub nawet objaw "pływającego" auta to jest to na 99% właśnie zużycie tych gumek. Jak tylko w Aso powiedziałem jaki jest objaw to od razu podali przyczynę

pierwsze boczury:)-http://www.youtube.com/watch?v=Bp2WSeH68IY
Re: Krzywa kierownica a tylne tuleje przedniego wahacza
żeby nie zakładać nowego wątku to tu podpytam szanowne grono szyderców 
Pacjent: OBK H6 - MY'02
Objawy: Pływająca kierownica - w ASO u Kociałkowskiego stwierdzili jakiś czas temu, że wszystko jest ok i że TTTM. Ale mnie to wkurza i parę osób które miało okazje prowadzić to auto też to drażni - a nie chce mi się wierzyć że tak ma być.
Cut to the chase - jadąc autem na prostej drodze, wrażenie jest jakby były luzy na kierownicy - można nią kręcić po 10st w lewo i prawo, a auto i tak prosto jedzie. W koleinach, to trzymając kierę prosto - auto potrafi pływać po szerokości pasa. Reakcje ma opóźnione.
Kociałkowski stwierdził, że elementy gumowe przekładni mają taką elastyczność że to powoduje takie wrażenie, jakby kiera miała luzy. A mnie to już wku... bo to nie jest bezpieczna jazda, jak auta nie czuję. Głupia Fabia ma precyzyjniejszy układ kierowniczy.
Dziś byłem na szarpaku - i ponoć któraś z głowic drążka lekko puka.
Panie Premierze - jak żyć?
Wymieniać drążki całe, czy tylko końcówki? Wyrobione są ponoć tuleje tylne przednich wahaczy - czy to też może być powodem? na co zwrócić uwagę, żeby to auto mnie w końcu słuchało?
PS.
To był tez jeden z powodów, dla których straciłem lusterko w drodze na chlejady - bo gdyby układ kierowniczy zareagował od razu, a nie ułamek sekundy później - to bym przeszkodę ominął

Pacjent: OBK H6 - MY'02
Objawy: Pływająca kierownica - w ASO u Kociałkowskiego stwierdzili jakiś czas temu, że wszystko jest ok i że TTTM. Ale mnie to wkurza i parę osób które miało okazje prowadzić to auto też to drażni - a nie chce mi się wierzyć że tak ma być.
Cut to the chase - jadąc autem na prostej drodze, wrażenie jest jakby były luzy na kierownicy - można nią kręcić po 10st w lewo i prawo, a auto i tak prosto jedzie. W koleinach, to trzymając kierę prosto - auto potrafi pływać po szerokości pasa. Reakcje ma opóźnione.
Kociałkowski stwierdził, że elementy gumowe przekładni mają taką elastyczność że to powoduje takie wrażenie, jakby kiera miała luzy. A mnie to już wku... bo to nie jest bezpieczna jazda, jak auta nie czuję. Głupia Fabia ma precyzyjniejszy układ kierowniczy.
Dziś byłem na szarpaku - i ponoć któraś z głowic drążka lekko puka.
Panie Premierze - jak żyć?
Wymieniać drążki całe, czy tylko końcówki? Wyrobione są ponoć tuleje tylne przednich wahaczy - czy to też może być powodem? na co zwrócić uwagę, żeby to auto mnie w końcu słuchało?
PS.
To był tez jeden z powodów, dla których straciłem lusterko w drodze na chlejady - bo gdyby układ kierowniczy zareagował od razu, a nie ułamek sekundy później - to bym przeszkodę ominął

"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
Re: Krzywa kierownica a tylne tuleje przedniego wahacza
Na początek sprawdzić/wymienić mocowania przekładni kierowniczej, pewnie jest luz jak cholera bo w prawie każdym Subaru jest
.

Re: Krzywa kierownica a tylne tuleje przedniego wahacza
Az,
a w pukającym drążku, wymieniać cały, czy tylko końcówkę?
A tuleja wahacza?
O mocowaniu przekładni myślałem, bo już gdzieś wczesniej pisałeś żeby na to zwrócić uwagę - ale jak już tam zajrzeć, to zajrzeć
a w pukającym drążku, wymieniać cały, czy tylko końcówkę?
A tuleja wahacza?
O mocowaniu przekładni myślałem, bo już gdzieś wczesniej pisałeś żeby na to zwrócić uwagę - ale jak już tam zajrzeć, to zajrzeć

"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 247 razy
- Polubione posty: 528 razy
Re: Krzywa kierownica a tylne tuleje przedniego wahacza
busik, to zależy czy puka drążek czy końcówka
W 99% przypadków wymienia się same końcówki dk.

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Krzywa kierownica a tylne tuleje przedniego wahacza
busik,
jak puka coś to wymień to co puka - wbrew nazwie końcówka i drążek to dwie różne części w sumie.
Mocowanie po prostu kup nowe (najlepiej Whiteline od razu bo seria jest potwornie miękka) i wymień jak nie wymieniałeś w ciągu ostatnich kilku lat - na 99% będzie śmieciowe.
jak puka coś to wymień to co puka - wbrew nazwie końcówka i drążek to dwie różne części w sumie.
Mocowanie po prostu kup nowe (najlepiej Whiteline od razu bo seria jest potwornie miękka) i wymień jak nie wymieniałeś w ciągu ostatnich kilku lat - na 99% będzie śmieciowe.
Re: Krzywa kierownica a tylne tuleje przedniego wahacza
podziękować panowie 

"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
-
Cybb
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: zezŁomiankuff
- Auto: Forek 2.0XT MY 03, junkers powered by Jako
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Krzywa kierownica a tylne tuleje przedniego wahacza
Wygląda na to że mam identyczny problem jak kolega kitewinger. Na dodatek ten sam pacjent czyli Forek 2.0XT 2003. Samochód przestaje trzymac sie drogi, raz w ucieka w prawo raz, po paru zakrentach w lewo no i do tego subiektywne odczucie że jadąc prosto od czasu do czasu samochód jakby zmieniał kurs o kilka stopni.
Zreszta chyba jakis czas temu jak byłem w 4T sugerowano mi że problemy z ustawieniem geometrii (chyba z piec razy tam cos poprawiano) które miał mój forek mogą wynikać z luzów przy mocowaniu przekładni.
Za tem chyba nie ma na co czekac tylko sie za problem zabrać
i do Mysiadła wybrać.
Zreszta chyba jakis czas temu jak byłem w 4T sugerowano mi że problemy z ustawieniem geometrii (chyba z piec razy tam cos poprawiano) które miał mój forek mogą wynikać z luzów przy mocowaniu przekładni.
Za tem chyba nie ma na co czekac tylko sie za problem zabrać

Re: Krzywa kierownica a tylne tuleje przedniego wahacza
Czy te mocowania moga byc odpowiedzialne za stukanie dobiegajace z przodu przy maksymalnie skreconych kolach i jezdzie po wybojach?Azrael pisze:Na początek sprawdzić/wymienić mocowania przekładni kierowniczej, pewnie jest luz jak cholera bo w prawie każdym Subaru jest.
Nie-ASO stwierdzilo, ze to musi byc przekladnia i zaleca wymiane, albo przyzwyczajenie sie do dzwiekow ;/
T.
Re: Krzywa kierownica a tylne tuleje przedniego wahacza
tu nie kropka można pisać jaki warsztatTummi pisze: Nie-ASO stwierdzilo

Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

Re: Krzywa kierownica a tylne tuleje przedniego wahacza
Tummi, te mocowania raczej nie stukają. Walące przekładnie w Legasiakach to niestety norma, z resztą nie tylko w Legasiakach. W ogóle za przekładnie w Subaru i problemy z nimi powinno się dać komuś medal.
Re: Krzywa kierownica a tylne tuleje przedniego wahacza
burat, warsztat jak warsztat, chodzilo bardziej o to, ze nawet dobre nie-ASO zasugerowalo droga wymiane na oryginal. W ASO to normalka, ze drogo ;)
Azrael, dzieki. Ludzilem sie przez chwile, ze jest nadzieja :/ Niemilosiernie wkurza mnie ten dzwiek. Czy macie moze jakies permanentne rozwiazanie lepsze niz nowka z ASO?
T.
Azrael, dzieki. Ludzilem sie przez chwile, ze jest nadzieja :/ Niemilosiernie wkurza mnie ten dzwiek. Czy macie moze jakies permanentne rozwiazanie lepsze niz nowka z ASO?
T.
Re: Krzywa kierownica a tylne tuleje przedniego wahacza
Tummi pisze: Azrael, dzieki. Ludzilem sie przez chwile, ze jest nadzieja :/ Niemilosiernie wkurza mnie ten dzwiek. Czy macie moze jakies permanentne rozwiazanie lepsze niz nowka z ASO?
Zdalnie nie jestem gotów gdybać, trzeba zobaczyć gdzie i jaki jest luz (luz na przekładni to też dość pojemne pojęcie) i wtedy można coś zalecić. Przekładnie się naprawia ale zdania co do skuteczności tych procedur podzielone. Sam zaczynam mieć z tym problem w Imprezie i też nie wiem jeszcze co zrobię.