regulacja zaworów - co przy okazji

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
kacy
1 gwiazdka
Auto: WRX MY03 Wagon ( mniejszych kombi chyba nie produkują :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

regulacja zaworów - co przy okazji

Post 18 lis 2012, o 23:17

Hej,
Tak sobie myslę że skoro silnik przy operacji regulacji zaworów bedzie juz na stole to może warto to wykorzystać do jakiś profilaktycznych wymian
Czy są jakieś elementy które przy takiej okazji warto wymienić ?

Przebieg to ok 180 tys


Kacy



bujak27
4 gwiazdki
Auto: wrx
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: regulacja zaworów - co przy okazji

Post 18 lis 2012, o 23:29

Warto sprawdzić uszczelniacz z tyłu i przodu na wale,uszczelniacze na wałkach rozrządu,sprzęgło,łożysko w kole zamachowym,poduszki silnika,świece i może przewody paliwowe na kolektorze ssącym

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Re: regulacja zaworów - co przy okazji

Post 18 lis 2012, o 23:40

zrób rozrząd od razu - koszty wyjmowania silnika tylko raz poniesiesz :cofee:
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

bujak27
4 gwiazdki
Auto: wrx
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: regulacja zaworów - co przy okazji

Post 19 lis 2012, o 00:07

Do wymiany rozrządu nie trzeba wyciągać silnika

Matiz
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: regulacja zaworów - co przy okazji

Post 19 lis 2012, o 01:07

a do regulacji zaworów trzeba? :o
Obrazek

kacy
1 gwiazdka
Auto: WRX MY03 Wagon ( mniejszych kombi chyba nie produkują :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: regulacja zaworów - co przy okazji

Post 19 lis 2012, o 10:45

Matiz pisze: a do regulacji zaworów trzeba?

No niestety w turbo trzeba :whistle:

Co do rozrzadu to juz wczesniej o tym myslałem , według mojej wiedzy do regulacji zaworów rozrząd trzeba rozpiąć wiec założenie( robocizna) nowego w pewnym sensie nic nie kosztuje ( akurat zrobie to dla lepszego snu bo niby byl wymieniany ale kwitu na to niema ...)

Głownie chodzi mi o jakies uszczelniacze takie jak wymienil bujak27 , cos jeszcze wartego uwagi ?


A teraz największy hardcore :-) Czy sprawdzenie stanu panewek jest mozliwe/ rozsadne/megadrogie ?

Matiz
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: regulacja zaworów - co przy okazji

Post 19 lis 2012, o 11:38

kacy pisze: No niestety w turbo trzeba :whistle:
a nie ma w turbo hydraulicznej :?: :idea:
Co do rozrzadu to juz wczesniej o tym myslałem , według mojej wiedzy do regulacji zaworów rozrząd trzeba rozpiąć wiec założenie( robocizna) nowego w pewnym sensie nic nie kosztuje ( akurat zrobie to dla lepszego snu bo niby byl wymieniany ale kwitu na to niema ...)
yyy może Ci chodzi o pomiar miedzy talerzykiem zaworu a głowicą? Luz zaworowy mierzy sie i reguluje od góry po sciagnieciu pokrywy- kreci sie śrubkami. Kumplowi w civicu zajeło to godzinke.

Obrazek

Obrazek

Dlatego sie zdziwiłem , bo u nas w boxerze jest ciasno ,ale chyba nie na tyle zeby silnik wyciagac :idea:
Obrazek

kacy
1 gwiazdka
Auto: WRX MY03 Wagon ( mniejszych kombi chyba nie produkują :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: regulacja zaworów - co przy okazji

Post 19 lis 2012, o 18:01

Matiz pisze: Luz zaworowy mierzy sie i reguluje od góry po sciagnieciu pokrywy- kreci sie śrubkami.

no wiec wieść gminna niesie że sie nieda bez wyjmowania silnika a przynajmniej nie jest to praktykowane.
Ty podajesz regulacje na srubki a u mnie jest na szklanki , niewiem , nieznam się ale tak podobno jest i już ...
przeszukałem troche forum i jasno z tego wynika że silnik musi wyfrunąć , jak ktoś uważa inaczej czyli zna DOBRY warsztat który nie wyjmuje DOHC do regulacji to prosba o oświecenie.

Igi_666
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bolesławiec
Auto: Forester S-Turbo '02, Legacy '99
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Post 20 lis 2012, o 05:28

Krótko i zwięźle na temat regulacji.

Wolnego ssaka da się sprawdzić i wyregulować bez wyjmowania silnika.

Turbo mozna sprawdzić bez wyjmowania (trochę gimnastyki), ale już jej regulacja jest praktycznie nie możliwa, a na pewno bardziej wkurzająca i pracochłonna.

Co do regulacji to proponuje wymienić uszczelki na deklach na oryginalne (podróby wytrzymują zazwyczaj około 20-30tyś km), wymienić uszczelniacze na wałkach (koszt uszczelniacza mały, rozrząd i tak rozpięty, a znająć złośliwość to Ci dziad zacznie sączyć kilka tygodni po regulacji :wall: ). Dobrze jest tez pomyśleć o sprzęgle, a przede wszystkim łożysku na wałku sprzegłowym.

Dobrze jest tez wyczyścić sobie silnik i komorę dla własnego dobrego samopoczucia :D
Obrazek

ODPOWIEDZ