które Forki N/A mają "szperę" w tylnym moście

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Igi_666
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bolesławiec
Auto: Forester S-Turbo '02, Legacy '99
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Re:

Post 18 lis 2012, o 15:23

piotruś pisze: A czy nie najłatwiej sprawdzić, który ma LSD, po tym czy ma kontrolkę "R.DIFF" - temperatura w tylnym dyferencjale?
Nie łatwiej bo wolne ssaki nie miały tej kontrolki.
jarmaj pisze:
piotruś pisze:
Igi_666 pisze:Forestery 2,5 XT 2005-2007 też.
Tu jest mowa o wolnych ssakach.


Turbo zawsze miały.
Nie ja to napisałem.


Obrazek

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: które Forki N/A mają "szperę" w tylnym moście

Post 18 lis 2012, o 15:32

Oczywiście. Zagubiłem się w cytowaniu, sorki. Poprawione.

szamcio11
2 gwiazdki
Auto: był Legacy, teraz Forek MY06 i Outback 2,5 US
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: które Forki N/A mają "szperę" w tylnym moście

Post 19 lis 2012, o 10:50

jako autor wątku dziękuję za odpowiedzi i wykład o historii
Co do samej szpery - które powinny mieć (co wynika ze specyfikacji) to chyba wiedziałem (czytame te fora)
O sposobie sprawdzenia przez kręcenie kołem na podniesionym - też (mam to u siebie w innym aucie)
bardziej zależało mi, jak to można sprawdzić po VIN, po nymerach silnika, tabliczkach lub czy jest możliwość zobaczenia np większego dyfra pod autem
Nie zawsze właściciel wie o czym mówię, nie zawsze też jest możliwość podniesienia auta
ale dzięki za odzew
szamcio

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: które Forki N/A mają "szperę" w tylnym moście

Post 23 lis 2012, o 22:54

szamcio11, problem w tym, że - jak zapewne się już zorientowałeś - układ przeniesienia napędu jest ostatnią rzeczą, którą można sprawdzić po VIN i w ogóle sprawdzić po roczniku, dacie produkcji itp. z niewiadomych powodów Subaru robi w tym temacie co chce, kiedy chce i nie uznaje tych zmian za rewolucję godną ogłoszenia nowego modelu. stąd problemy. dlatego najpewniejszym sposobem jest podniesienie całego samochodu i kręcenie kółkiem. na pocieszenie dodam, że koledzy mający DCCD mają podobny problem. po prostu Subaru nie opisuje w szczegółach sposobu przeniesienia napędu. w żadnym modelu. AFAIK

ODPOWIEDZ