Witam wszystkich, tym razem problem nie dotyczy subaru a auta mojej żony - opla corsa c. Otóż co jakiś czas w aucie zapala się kontrolka serwisowa (auto z symbolem klucza), zarejestrowany jest wtedy błąd o numerze P0170. Więcej szczegółów co do auta: silnik 1.2 75KM, instalacja gazowa BRC sequent 24.
Moje obserwacje parametrów silnika doprowadziły mnie do stwierdzenia, że prawdopobnie problemem jest lekko do d... mapa gazowa, co przy innym LPG (np. z innej stacji/dostawy) powoduje wystąpienie błędu.
Błąd pojawia się podczas jazdy ze stałą prędkością ok 130kmh, obrotach ok 4100obr/min po ok 3-5km takiej jazdy. Sondy lambda działają prawidłowo, ich zachowanie porównywałem z sondami w subaru i jest analogiczne, STFT (short term fuel trim) oscyluje w granicach -6,5...+6,5%, LTFT utrzymuje się w zakresie 16,3-19,5% i momentami wypada nawet do 23%.
W związku z tym pytanie: czy takie zachowanie parametru LTFT oznacza trochę za ubogą czy trochę za bogatą mieszankę? Wiem, że optymalnie byłoby zrobić nową mapę dla instalacji LPG jednak do tego potrzebny jest dodatkowy, zewnętrzny czujnik ciśnienia, bez czujnika można mapę w całym zakresie mapę lekko podnieść lub opuścić (chciałbym to zrobić powiedzmy o ok 3-5%, tylko w którą stronę? Mieszankę wzbogacić czy zubożyć?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk
Błąd P0170 i zbyt wysoka wartość LTFT (Long Term Fuel Trim)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
stormy
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Izabelin
- Auto: OBK, VW T4 Californa, Samurai "Zmota"
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Błąd P0170 i zbyt wysoka wartość LTFT (Long Term Fuel Trim)
Dobrze kombinujesz - problemem jest zła mapa gazowa.
Masz zdecydowanie za ubogą mieszankę. LTFT 16-19 to zdecydowanie za dużo, wartości 20-25 (zależnie od pojazdu i okoliczności) powodują zarejestrowanie błędu.
Przy dobrze zestrojonej instalacji nie powinno być więcej niż kilka procent.
Dodatnie wartości LTFT/STFT oznaczają że komputer silnika wydłuża czasy wtrysku żeby uzyskać odpowiedni skład mieszanki, czyli mieszanka jest za uboga.
Staraj się tak ustawić mapę gaz żeby wartości LTFT były jak najmniejsze.
Masz zdecydowanie za ubogą mieszankę. LTFT 16-19 to zdecydowanie za dużo, wartości 20-25 (zależnie od pojazdu i okoliczności) powodują zarejestrowanie błędu.
Przy dobrze zestrojonej instalacji nie powinno być więcej niż kilka procent.
Dodatnie wartości LTFT/STFT oznaczają że komputer silnika wydłuża czasy wtrysku żeby uzyskać odpowiedni skład mieszanki, czyli mieszanka jest za uboga.
Staraj się tak ustawić mapę gaz żeby wartości LTFT były jak najmniejsze.
Subaru Outback 2,5 MY'05,
VW T4 California MY'03
Suzuki Samurai "Zmota" 1,6 MY'92
VW T4 California MY'03
Suzuki Samurai "Zmota" 1,6 MY'92