Subaru Forester 2,5 XT 06

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
klawio
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Subaru Forester 2,5 XT 06

Post 27 lut 2013, o 16:31

Witam,
mam możliwość kupienia Forestera(M/T) z przebiegiem 250k, który był serwisowany. Właściciel zdaje się być normalnym facetem bez wielkiego zacięcia sportowego. :)
Czy dużo sprawia problemów przy takim przebiegu? Jak znosi ogólnie takie przebiegi ten silnik?
Prosiłbym o opinie i pomoc.



Sławek
3 gwiazdki
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Forester 2.0XT,Justy G3,Outback H6
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: Subaru Forester 2,5 XT 06

Post 27 lut 2013, o 20:06

Przy tym przebiegu i roczniku to cena pewnie śmieszna ale koszty naprawy mogą być znaczne więc koniecznie do dobrego serwisu/mechanika i nie żałować kasy na sprawdzenie. Dodatkowo wziąć jakiegoś zaprzyjaźnionego konsultanta/użytkownika Subaru do wstępnej weryfikacji. Serwis, i to taki który coś wie o Subaru, koniecznie.

Boombastic
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Forester 2,5 XT 06

Post 27 lut 2013, o 20:20

Teoretycznie przy takim przebiegu to tylne zawieszenie powinno jeździć już na trzecim komplecie amorów lub zaraz powinno, a sprężarka pewnie też już druga lub zaraz powinna być trzecia (ile wytrzymują te małe turbiny?), podobnie sprzęgło. Ale może auto było eksploatowane w takich warunkach że nie wykazuje aż takich dużych oznak zużycia. Aż sam jestem ciekawy co też było już wymieniane w tym aucie, bo w swoim mam zalednie 76000 km przebiegu.

Sławek
3 gwiazdki
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Forester 2.0XT,Justy G3,Outback H6
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: Subaru Forester 2,5 XT 06

Post 27 lut 2013, o 23:21

Musisz napisać coś więcej n/t ceny oraz tego co było robione inaczej to będzie wróżenie z fusów. Tak jak Ci piszemy cena może być niska ale koszty naprawy/wymiany moga być kosmiczne w stosunku do ceny. Ryzyko jest więc duże i warto abyś je zminimalizował co nie znaczy zrezygnował z kupna - przynajmniej na tym etapie.

Kubik1
5 gwiazdek
Auto: impreza 2,0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Forester 2,5 XT 06

Post 28 lut 2013, o 11:16

Boombastic pisze:Teoretycznie przy takim przebiegu to tylne zawieszenie powinno jeździć już na trzecim komplecie amorów lub zaraz powinno, a sprężarka pewnie też już druga lub zaraz powinna być trzecia (ile wytrzymują te małe turbiny?), podobnie sprzęgło. Ale może auto było eksploatowane w takich warunkach że nie wykazuje aż takich dużych oznak zużycia. Aż sam jestem ciekawy co też było już wymieniane w tym aucie, bo w swoim mam zalednie 76000 km przebiegu.
Przesadzasz z tym czarnowidztwem . U mnie amory poszły na złom po przebiegu 215kkm. Sprężarka miała 262kkm w momencie sprzedaży auta i była sprawna . Sprzęgło wymieniłem przy 210kkm i nie było konieczności . Myślisz ze to akurat ja miałem szczęście do egzemplarza ?
Moim zdaniem ważniejsze jest to , w którym ASO były robione przeglądy . Niektóre naciągają klienta na wymiany bez powodu, więc notatka w książce o niczym nie musi świadczyć .

Boombastic
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Forester 2,5 XT 06

Post 28 lut 2013, o 11:40

Kubik1 pisze: Przesadzasz z tym czarnowidztwem . U mnie amory poszły na złom po przebiegu 215kkm. Sprężarka miała 262kkm w momencie sprzedaży auta i była sprawna . Sprzęgło wymieniłem przy 210kkm i nie było konieczności . Myślisz ze to akurat ja miałem szczęście do egzemplarza ?

I tak i nie. Z tymi amorami to kilka razy miałem okazję rozmawiać z właścicielami tego samego modelu o większym przebiegu i od razu zaczynali rozmowę o tym że przy przebiegu ok. 100-120 000 km trzeba wymienić tył bo siada. Ja u siebie równiez już obserwuję lekkie obniżenie tyłu. Poza tym nie wierzę w sprawne amory po przebiegu ponad 200 000 km. Odnośnie sprężarki to jest to mały kompresor który pracuje w zasadzie cały czas w przeciwieństwie do dużych i bardziej bezwładnych turbin. Stąd jej szybsze zużycie. Ale szybsze nie musi wcale oznaczać szybkie. Stąd równiez moje pytanie co było wymieniane już w tym aucie przy takim przebiegu.

klawio
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Subaru Forester 2,5 XT 06

Post 28 lut 2013, o 22:25

Koleś ma wszystkie wpisy, w książkę do 2012, następnie pozbierał wszystkie dane dotyczące wymiany oleju i serwisów(zawieszki, wpisy w dokumenty niemieckie i inne papiery, jest tego dużo) poza ASO z tego co patrzyłem. Auto jest z rynku niemieckiego. Lakierowane 2 elementy w serwisie, co też jest w książce zaznaczone. Nie wygląda ta książka jak te wszystkie od handlarzy, gdzie mają wszędzie dziwną, niewyraźną pieczątkę i w każdym polu, gdzie jest przegląd ten sam charakter pisma różnymi kolorami wpisany dla niepoznaki :biglol: . To jest teoria. W praktyce nie do końca wiem na co zwrócić akurat w 2.5 XT uwagę. Jeździłem, oglądałem i tylko hamulce są do wymiany na pierwszy rzut oka. Turbina już zaczyna chodzić głośno także chyba też trzeba się z tym liczyć. Auto stoi prosto, uszczelka pod głowicą nie daje oznak. To tak ogólnie. Zbieram każde info.

Sławek
3 gwiazdki
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Forester 2.0XT,Justy G3,Outback H6
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: Subaru Forester 2,5 XT 06

Post 28 lut 2013, o 22:35

Chcesz uzyskać w miarę dobrą opinie to musisz podać więcej info. Powtarzasz ogólniki a konkretów brak. Weź eksperta to Ci pomoże za ca 500 PLN a tak to wróżenie z fusów.

ODPOWIEDZ