Dziwne tarcie podczas hamowania silnikiem.
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Dziwne tarcie podczas hamowania silnikiem.
Witam wszystkich mechaników i niemechaników z tego forum.
Tak jak w temacie, w mojej Imprezce wolny ssak 2.0 z 97 roku od jakiegoś czasu zacząłem słyszeć dziwne dźwięki tarcia, szorowania czy coś w tym stylu. Dźwięk słyszę jak hamuję silnikiem tylko na piątym biegu, może delikatnie też na czwórce, ale nieznacznie. W momencie gdy delikatnie dotykam gazu dźwięk słabnie lub znika.
Dodam jeszcze, że ostatnio co było robione przy nim to wymieniono komplet sprzęgła i rozrząd, oraz drobny ;) lift, tak o 6 cm w górę.
Boję się, że tak dalej jeżdżąc mogę narobić coś gorszego, chyba, że już jest.
Proszę o jakieś diagnozy.
Tak jak w temacie, w mojej Imprezce wolny ssak 2.0 z 97 roku od jakiegoś czasu zacząłem słyszeć dziwne dźwięki tarcia, szorowania czy coś w tym stylu. Dźwięk słyszę jak hamuję silnikiem tylko na piątym biegu, może delikatnie też na czwórce, ale nieznacznie. W momencie gdy delikatnie dotykam gazu dźwięk słabnie lub znika.
Dodam jeszcze, że ostatnio co było robione przy nim to wymieniono komplet sprzęgła i rozrząd, oraz drobny ;) lift, tak o 6 cm w górę.
Boję się, że tak dalej jeżdżąc mogę narobić coś gorszego, chyba, że już jest.
Proszę o jakieś diagnozy.
Re: Dziwne tarcie podczas hamowania silnikiem.
falcoo pisze: d jakiegoś czasu zacząłem słyszeć dziwne dźwięki tarcia, szorowania czy coś w tym stylu. Dźwięk słyszę jak hamuję silnikiem tylko na piątym biegu, może delikatnie też na czwórce, ale nieznacznie. W momencie gdy delikatnie dotykam gazu dźwięk słabnie lub znika.
po podobnych objawach w Foresterze stawiłem sie w stosownym warsztacie który rozebrał skrzynię biegów, wymienił jakies łożyska i problem minął
finansowo bolesne
Re: Dziwne tarcie podczas hamowania silnikiem.
U mnie przyczyną "szurania" przy hamowaniu silnikiem (na większości biegów, może na wszystkich, ale silnik trochę zagłuszał
) było też padnięte łożysko:

Ale nie ma pewności, że u Ciebie jest to też spowodowane zajechanym łożyskiem.


Ale nie ma pewności, że u Ciebie jest to też spowodowane zajechanym łożyskiem.
Re: Dziwne tarcie podczas hamowania silnikiem.
Rozumiem, że na zdjęciu widać owe padnięte łożysko?
Gdzie dokładnie znajduje się to łożysko?

Gdzie dokładnie znajduje się to łożysko?
Re: Dziwne tarcie podczas hamowania silnikiem.
U mnie to było OIDP nr 16:
http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... tration_2/
http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... tration_2/
Re: Dziwne tarcie podczas hamowania silnikiem.
tego nigdy nie wiadomo, wyjęcie i otwarcie skrzyni biegów - robocizna ca.1000 pln- to najwiekszy koszt jeżeli tylko jedno łożysko do zmiany,
Re: Dziwne tarcie podczas hamowania silnikiem.
falcoo, jak masz czas i miejsce to sam wymień łożysko. Oszczędzisz kasę i się nauczysz nowej rzeczy.
Re: Dziwne tarcie podczas hamowania silnikiem.
Akurat to łożysko kosztuje ok. 180zł w oryginale. Prawie na bank jest to jakieś NSK za 1/3 tej ceny, ale oznaczenia (jeśli są) to na bieżni, której jeszcze nie wyrywałem z obudowy. Rozebrać skrzynię to prawie żaden problem, gorzej ją dobrze złożyć po wymianie gratów - w iluś miejscach są podkładki dystansowe, które trzeba dobrać co do 0,1mm
Jak już pomierzysz wszystkie, to pewnie będziesz czekał parę tygodni (oby tylko), aż ASO je ściągnie. Ja mam ten komfort, że w samochodzie mam niezłą skrzynię, a w garażu kumpla dwie "trochę nieteges", więc mogę sobie dłubać sam bez ciśnienia.

Re: Dziwne tarcie podczas hamowania silnikiem.
Witam,
mam podobny problem z dziwnymi odglosami podczas skretu w prawo/ lewo.
Z konsultacji z mechanikiem wynika ze jest to przekladnia kierownicza.
W zwiazku z tym, szukam używanej przekładni kierowniczej do Subaru Legacy 2005 rok , silnki 3.0 H6 . Czy ktoś moze mi w tym temacie pomóc .
Chce takze sprzedać to moje autko.. więc moze ktoś jest zainteresowany. 2005 rocznik , przejechane 160 000 km, silnki 3.0 H 6 ,automat , jasne skóry w środku ...
pozdrawiam i prosze o pmoc.
mam podobny problem z dziwnymi odglosami podczas skretu w prawo/ lewo.
Z konsultacji z mechanikiem wynika ze jest to przekladnia kierownicza.
W zwiazku z tym, szukam używanej przekładni kierowniczej do Subaru Legacy 2005 rok , silnki 3.0 H6 . Czy ktoś moze mi w tym temacie pomóc .
Chce takze sprzedać to moje autko.. więc moze ktoś jest zainteresowany. 2005 rocznik , przejechane 160 000 km, silnki 3.0 H 6 ,automat , jasne skóry w środku ...
pozdrawiam i prosze o pmoc.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Dziwne tarcie podczas hamowania silnikiem.
esilon pisze: robocizna ca.1000 pln- to najwiekszy koszt jeżeli tylko jedno łożysko do zmiany,
wymieniałem kilka łożysk na raz w skrzyni w Wiśni i nie było to bardzo bolesne finansowo. Zamknęło się w kwocie trochę wyższej niż powyżej

Łożyska OEM od dealera Subaru.
Re: Dziwne tarcie podczas hamowania silnikiem.
Alan, Alan, Alan! pisze: kilka łożysk na raz w skrzyni w Wiśni i nie było to bardzo bolesne finansowo
no to tanio bo u mnie grubo dwa tysie pękły a właściwie prawie trzy, tez kilka łożysk
Re: Dziwne tarcie podczas hamowania silnikiem.
Mówicie, że to skrzynia? A ja odnoszę wrażenie, że to z okolic dyfra dźwięk dobiega. Bo ten sam problem mam i ja.
A może być to problem w dyfrze, czy jest to mało prawdopodobne? I przy okazji - gdzie we Wrocławiu lub jego okolicach można cacko swoje oddać do takich napraw?
Świeży jestem na tym terenie i trochę zagubiony
A może być to problem w dyfrze, czy jest to mało prawdopodobne? I przy okazji - gdzie we Wrocławiu lub jego okolicach można cacko swoje oddać do takich napraw?
Świeży jestem na tym terenie i trochę zagubiony

Kierunek wschód, tam musi być jakaś cywilizacja!!!
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Dziwne tarcie podczas hamowania silnikiem.
no bo misio, nie wystarczy zadzwonić do pierwszego lepszego warsztatuesilon pisze: no to tanio bo u mnie grubo dwa tysie pękły a właściwie prawie trzy, tez kilka łożysk

Ja zdiagnozowałem najpierw co jest. Później wycena w dwóch warsztatach i miałem jasność

W jednym proponowano mi wymianę skrzyni na używaną, ale uznałem, że moja jest zbyt dobra (oprócz łożysk, które przecież mają prawo, nic jej do tej pory nie dolega) żeby ją wymieniać na "coś".
Ważnym też tutaj czynnikiem było to, że tym razem nie dopuściłem do sytuacji: jeździj spokojnie a ja zadzwonię jak się miejsce zwolni

Re: Dziwne tarcie podczas hamowania silnikiem.
Miałem podobny objaw w forku. Przy hamowaniu silnikiem coś jakby brzęczało, dość lekko ale wyczuwalnie. Odgłos pochodził raczej z przedniej części auta. Gdzieś spotkałem się z opinią, że może rezonować osłona wydechu. Nie sprawdzałem, ale w międzyczasie zmieniałem też wiskozę w skrzyni, bo moja niedomagała. PO tej zmianie nie mam tych odgłosów. NIe mogę jednak stwierdzić czy powodem odgłosów była wiskoza, czy stary olej w skrzyni, czy wspomniana osłona wydechu, bo wszystko mogło podczas demontażu/montażu zostać poruszone i dźwięki zniknęły.

Re: Dziwne tarcie podczas hamowania silnikiem.
no to w Forku podobnie, coś jakby tarło w przednim prawym kole przy hamowaniu silnikiem, podczas dodania gazu dźwięk znika, pojawiają się dodatkowe piski przy skręcie kołami. Najdziwniejsze jest to , że dźwięki nie pojawiają się zawsze, czasem są a czasem nie
i zazwyczaj są na rozgrzanym silniku
ot, taki psikus


ot, taki psikus

- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Dziwne tarcie podczas hamowania silnikiem.
Mam to samo w WRXie, diagnoza to padnięte łożysko/a w skrzyni. Nie mam żadnych kłopotów z biegami, po prostu rzęzi przy hamowaniu silnikiem w zakresie 3,5-2tys obrotów. Najchętniej naprawił bym skrzynię ale nie mam możliwości odstawić auta na tyle dni. Czekam aż się pojawi jakaś skrzynka okazyjnie to wymienię, choć to nieco ryzykowne. Na razie śmigam na tym co jest 
