WRX-a Walnela focha.
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
WRX-a Walnela focha.
MY01 WRX. Na początku bylo lekkie szarpanie miedzy 2-3tys. Powyzej zaczynalo to jakos jechac . Zrobilem reset ECU i nic. Do przepustnicy tez zajzalem- czysta. Pozniej pomyslalem ze to knoc sensor. Pociagnalem pare razy do odcinki i wywalilo check-a. Silnik pracuje normalnie, ale szarpanie co bylo poprzednio, jakby momentami zanikalo. Teraz mysle ze to moze pierwsza sonda. Jak myslicie co to moze byc ? Wiem ze to wrozenie z fusow, ale tak z ciekawosci czy ktos zgadnie. Jak podepne do zczytania bledow to dam znac co bylo. Pozdrawiam i Zycze Wesolych Swiat.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2012, o 21:07 przez jur, łącznie zmieniany 1 raz.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: WRX-a Walnela focha.
Mam identyczne objawy w Legacy 94 ej20. Wymienilem przeplywke i nie pomoglo. Sonde rowniez. Cewka i przewody wn nowe. Jutro bede zmienial przepustnice bo ciagle wywala blad tps a za cholere nie da sie tego ustawic jak sie to raz zruszy. Bynajmniej ja nie umiem ani zaden z mechanikow ktorzy auto ogladali. Udalo mi sie jednak dorwac cala przep. z prawdopodobnie nie ruszanym od nowosci tpsem. Do tego w mojej obecnie zalozonej caly mechanizm ciegna gazu jest rozklekotany i ma luzy co tez moze sie przekladac na odczyty tpsa. Dam znac czy wymiana pomogla moze Tobie sie tez to przyda.
Re: WRX-a Walnela focha.
I co...... KICHA, po podłaczeniu kompa, bład na 1 cylindrze-cewka. Ale po wymianie to samo czyli dupa. Nowe swiece, nowe sondy. Wymieniony tez wtrysk, profilaktycznie, i dalej wywala blad. Wymiana cnoka to samo- blad. Zalozona inna przeplywka - blad. Pompa paliwa sprawdzona, podaje ok. Zostalo tylko sprawdzic czujnik na wale. Juz sam nie wiem moze luz na ktoryms kole rozrzadu ?????????????
Brakuje mi juz wiedzy i zdrowia.

Re: WRX-a Walnela focha.
Jaki konkretnie błąd Ci wywala? Missfire na 1. cylindrze?
Jeszcze raz napiszę WYMIENIANIE LOSOWYCH CZĘŚCI NIE MA SENSU I GENERUJE BEZSENSOWNE KOSZTY. Usterkę należy zdiagnozować!
Jeszcze raz napiszę WYMIENIANIE LOSOWYCH CZĘŚCI NIE MA SENSU I GENERUJE BEZSENSOWNE KOSZTY. Usterkę należy zdiagnozować!
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 146 razy
Re: WRX-a Walnela focha.
Obstawiam czujnik położenia wałka rozrządu - miałem bardzo podobne objawy i taki błąd w takim samym WRX i był padniety ten czujnik.
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
Re: WRX-a Walnela focha.
u mnie podobne objawy na początku powodował czujnik położenia wału korbowego. później się nasiliło i walił większe kangury
Re: WRX-a Walnela focha.
Azrael, dokładnie wywalilo Missfire na 1. Ide krok po kroku bo cały czas swieci ten sam bład. Tak teraz mysle ze moze w kolektorze ssacym, zacina sie klapka, ta co przymyka sie na ssaniu.
Re: WRX-a Walnela focha.
To może być dużo rzeczy, ale zwykle jak nie jest to cewka, świeca itp. to jest to mechaniczny problem - albo z wypalonymi zaworami, albo z tłokiem.
Pomiar szczelności/kompresji prawdę CI powie.
Najbardziej jednak polecam Tobie i wszystkim kompetentnego diagnostę, który zrobi odpowiednie testy i odpowie na pytanie, a nie będzie wymieniał losowe części za kupę kasy. Do każdego takiego błędu jest procedura w manualu krok po kroku wg. której 99,999% przypadków można zdiagnozować.
Pomiar szczelności/kompresji prawdę CI powie.
Najbardziej jednak polecam Tobie i wszystkim kompetentnego diagnostę, który zrobi odpowiednie testy i odpowie na pytanie, a nie będzie wymieniał losowe części za kupę kasy. Do każdego takiego błędu jest procedura w manualu krok po kroku wg. której 99,999% przypadków można zdiagnozować.
Re: WRX-a Walnela focha.
Diagnostyka zostala zrobiona, nie pokazuje zadnych bledow. Wymienione zostaly czujnik na wale korbowym i na walku rozrzadu, profilaktycznie. W rozrzadzie ktos kiedys zalozyl kolo prowadzace z kołnierzen od wersji wolnossacej. Myslalem ze napina czasami pasek i troche przestawia stopnie. Zostalo zalozone na takie ja powinno byc. Ogolnie auto jedzie jak powinno, ale przy rownym gazie po kilko minutach (np 110/120km/h autustrada), zaczyna blyskac check. Noga z gazu i po chwili gasnie. Po podlaczeniu kompa w pamieci brak zapisu. Moze druga lambda chwilowo glupieje,(motor po progranie na 270km) wydech 3" .Podczas jazdy na krotkich dystansach przy podlaczonym kompie wszystkie parametry sa w normie.
-
Sławek
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Forester 2.0XT,Justy G3,Outback H6
- Polubił: 2 razy
- Polubione posty: 0
Re: WRX-a Walnela focha.
Niestety ale nie każdy mieszka w W-wie gdzie jest pełno lepszych lub gorszych serwisów. Mam problem bo od czasu do czasu zapala się lampka poduszki. Byłem w 3 serwisach (w tym i ASO) i nic . Było podejrzenie o akumulator. Wymieniłem go i dalej od czasu do czasu się zapala. Dlatego jak ktoś pisze że naprawy (i związane z tym koszty) są podobne jak w innych samochodach to się z lekka denerwuję. Sorry za OT.Azrael pisze: Najbardziej jednak polecam Tobie i wszystkim kompetentnego diagnostę, który zrobi odpowiednie testy i odpowie na pytanie, a nie będzie wymieniał losowe części za kupę kasy. Do każdego takiego błędu jest procedura w manualu krok po kroku wg. której 99,999% przypadków można zdiagnozować.
Re: WRX-a Walnela focha.
Sprawdź sobie wtyczki pod fotelami i sprawdź czy lampka zapala się gdy przesuwasz fotelami przód, tył. Kolejna opcja do sprawdzenia to czujniki uderzeniowe przykręcone do podłużnic wiem z doświadczenia, że lubią się z czasem psuć i dziwnie reagować np: na ostrzejszy wjazd na chodnik lub na głębszą dziurę w drodze.. . . .Sławek pisze:Niestety ale nie każdy mieszka w W-wie gdzie jest pełno lepszych lub gorszych serwisów. Mam problem bo od czasu do czasu zapala się lampka poduszki. Byłem w 3 serwisach (w tym i ASO) i nic . Było podejrzenie o akumulator. Wymieniłem go i dalej od czasu do czasu się zapala. Dlatego jak ktoś pisze że naprawy (i związane z tym koszty) są podobne jak w innych samochodach to się z lekka denerwuję. Sorry za OT.Azrael pisze: Najbardziej jednak polecam Tobie i wszystkim kompetentnego diagnostę, który zrobi odpowiednie testy i odpowie na pytanie, a nie będzie wymieniał losowe części za kupę kasy. Do każdego takiego błędu jest procedura w manualu krok po kroku wg. której 99,999% przypadków można zdiagnozować.
Pozdrawiam
-
Figo
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Czarnów/Konstancin-Jeziorna
- Auto: Tribeca b9/forester 20XT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: WRX-a Walnela focha.
Witam,
pacjent sturbo i tez szarpie
a zaczelo sie wszystko po wyminie rozrzadu i regulacji luzow zaworowychy, szarpi i muli w zakresie 2500 do 4000 i na benzynie i na gazie
ic szczelny
swiece nowe
przewody wn nowe
przeplywka sprawdzona
przepustnica czyszczona
wszystkie podcisnienia wymienione
czujnik walu nowy
masa ok
cisnienie doladowamia stale
paliwo 98 i gaz
sonda nowa
Co jeszcze moge zrobic zeby pozbyc sie problemu?
pacjent sturbo i tez szarpie
a zaczelo sie wszystko po wyminie rozrzadu i regulacji luzow zaworowychy, szarpi i muli w zakresie 2500 do 4000 i na benzynie i na gazie
ic szczelny
swiece nowe
przewody wn nowe
przeplywka sprawdzona
przepustnica czyszczona
wszystkie podcisnienia wymienione
czujnik walu nowy
masa ok
cisnienie doladowamia stale
paliwo 98 i gaz
sonda nowa
Co jeszcze moge zrobic zeby pozbyc sie problemu?
Re: WRX-a Walnela focha.
Sprawdzić czy rozrząd dobrze ustawiony? Dość łatwo zrobić błąd o jeden ząbek, dużo takich samochodów przyjeżdża.
-
Figo
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Czarnów/Konstancin-Jeziorna
- Auto: Tribeca b9/forester 20XT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: WRX-a Walnela focha.
Ale na przestawionym rozrządzie zamulał by w całym zakresie obrotów a on od 4000 idzie normalnie
-
Figo
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Czarnów/Konstancin-Jeziorna
- Auto: Tribeca b9/forester 20XT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: WRX-a Walnela focha.
jeszcze jedno,
byłem u Jako, po sprawdzeniu stwierdził ze nie dopala paliwa, tylko nie bardzo pamiętam na którym z cylindrów
kompresja była sprawdzona i jest ok
byłem u Jako, po sprawdzeniu stwierdził ze nie dopala paliwa, tylko nie bardzo pamiętam na którym z cylindrów
kompresja była sprawdzona i jest ok