AP Ryking WTF??

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
krejzoool
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Białystok / Mońki
Auto: e60 535i
Polubił: 0
Polubione posty: 0

AP Ryking WTF??

Post 7 lip 2013, o 18:34

Ap ryking , czyli zaciski od cayenne, Q7...tyle wiem, ale przednie czy tylne??
Tarcze hamulcowe ?? Jak to zamontować , czy są potrzebne jakieś specjalne adaptery??
przybliżcie mi temat....


Subaru SVX -> Audi a4 1.8t -> Lexus IS300 -> Mazda 6 3.0 v6 ->Mazda rx8 -> Subaru Impreza WRX -> Toyota GT86->e60 535i

mzy
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Gdańsk
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: AP Ryking WTF??

Post 8 lip 2013, o 08:23

No raczej przednie, na tyle powinny Ci wystarczyć seryjne dwutłoczki. Generalnie sprawa do obgadania - czego konkretnie potrzebujesz, pod jaki setup ma to podejść itd. z tego, co się orientuję raczej oferują komplety - zacisk, klocki, tarcze. Dystanse - może będą potrzebne (i być może do tego dłuższe szpilki). Najlepiej zorientować się u źródła: http://www.m-drive.pl/am-brakes/index.html

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 9 lip 2013, o 23:38

Ludzie sami to robią, przednie zaciski 6tłoczków z Q7/Cayenne/Touareg(czy jak to się pisze), do tego jakaś(nie wiem jaka) tarcza i klocki w zależności od potrzeb...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

Boombastic
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AP Ryking WTF??

Post 10 lip 2013, o 10:10

A czy ktoś może mi powiedzieć o co chodzi z tymi hamulcami w Q7? Użytkownicy strasznie narzekają na szybkie zużycie klocków i konieczność częstej wymiany razem z tarczami. Czy to wina dużej masy auta, układu hamulcowego o dużej wydajności i przez to nietrwałego? Czy też zwykłego naciągania ASO?

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 10 lip 2013, o 11:00

A co to ma do tematu? Q7 waży 2-2,5 tony...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

Boombastic
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AP Ryking WTF??

Post 10 lip 2013, o 11:19

siewcu pisze: A co to ma do tematu?

Nie wiem, może treść postu pytającego się o układ hamulcowy z Q7?

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 19 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: AP Ryking WTF??

Post 10 lip 2013, o 22:18

Kiedys czytalem, ze podobny problem wystepuje w mercedesach ML (czy jakos tak, no chodzi o te wieksze) przy kazdej probie dynamicznej jazdy. Kontrola trakcji wczesnie reaguje przyhamowujac poszczegolne kola, stad szybkie zuzycie hamulcow. Moze w Q7 jest podobnie.

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: AP Ryking WTF??

Post 11 lip 2013, o 00:24

Boombastic pisze:
siewcu pisze: A co to ma do tematu?

Nie wiem, może treść postu pytającego się o układ hamulcowy z Q7?
Temat nie jest o awariach i szybkim zużyciu klocków w aucie które waży 2-2,5 tony, tylko jak zamontować te zaciski do Subaru...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: AP Ryking WTF??

Post 11 lip 2013, o 02:20

oraz czy to ma sens, bo np. mogą się zużywać jak głupie (bo oprócz masy auta, z którego pochodzą, mogą mieć taką właściwość) ;-)
a, że to nie jest szczególnie egzotyczny mod w Subaru, to człowiek pyta.

Ja np. do WRX01 jeżdzonego w miarę normalnie poleciłbym hebelki w miarę normalne (u mnie gładkie tarcze ebc(?) i ferrodo 2.5k).
Do latanego jak Jarmaj, trzeba by pytać Jarmaja, ale zdaje się był w stanie jeździć na seryjnym zacisku.

Oczywiście lepszy to lepszy, tylko czasami może to przysporzyć dużo niepotrzebnych kosztów - jak D2 w aucie jeżdżącym lajtowo.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: AP Ryking WTF??

Post 11 lip 2013, o 12:07

Alan, Alan, Alan! pisze:Do latanego jak Jarmaj, trzeba by pytać Jarmaja, ale zdaje się był w stanie jeździć na seryjnym zacisku..
No nie bardzo.
Non stop bicie tarcz (a w zasadzie napier....lanie takie, że kierownicę chciało wyrwać z rąk przy hamowaniu) – krzywiły się niemal zaraz po wymianie, raz nawet obie tarcze (!) mi pękły na pół po zjeździe z Jodłownika.
Ogólnie z WRXa byłem bardzo zadowolony, ale te hamulce to była dla mnie klęska....

Natomiast w estijaju hamulce są dla mnie w sam raz – przy mojej jeździe nigdy ich nie zabiłem, więc też nie czuję potrzeby zmieniania na jeszcze mocniejsze.

ODPOWIEDZ