Hamulce przód Forester 2.0X

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
elf_pomocnik
0 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Hamulce przód Forester 2.0X

Post 28 cze 2013, o 14:28

Mam pytanie.
Do cywilnej jazdy foresterem 2.0X 2003r. felga 15'' wybieramy zestaw:
1) Tarcze Brembo 09.5674.24 + klocki FERODO FDB1639
czy
2) Tarcze TRW DF1437 + klocki TRW GDB3328
Cena +- taka sama ( ok 400zł), chodzi o jakość i trwałość:)

Montujemy to osobiście, czy lepiej zostawić to w warsztacie?

Pozdro



lukasz_rider
1 gwiazdka
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Hamulce przód Forester 2.0X

Post 29 cze 2013, o 22:00

Wziąłbym zestaw TRW. Ostatnio kilka sztuk Brembo zakładałem i gięły się same z siebie. Klientom zakładam zwykle TRW i jeszcze nikt nie wrócił. Trwałość oceniam na podobnym poziomie. Klocki Ferodo są troszkę twardsze więc na dłużej wystarczą ale za to bardziej zjadają tarcze.
Jeżeli jesteś ogarnięty technicznie i jesteś pewien tego co robisz to możesz spróbować sam wymienić. Nie jest to takie trudne. Oprócz narzędzi wyposaż się w szczotkę drucianą i np. ścisk stolarski. Szczotka do wyczyszczenia prowadnic klocków i piast jeśli złapały rdzę. Piasta musi być idealnie równa i czysta. Ścisk do cofnięcia tłoczków. Można to zrobić dużym śrubokrętem ale wygodniej ściskiem.

Login jest zajęty
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Kraina ziemniaka
Auto: Forester SF5 JDM
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Hamulce przód Forester 2.0X

Post 4 lip 2013, o 21:08

Przykro pisać ale niezależnie co z tego wybierzesz to forek nadal hamować będzie słabo nawet w cywilnej jeździe. Od razu inwestuj w większą tarczę.
Metallica skończyła się na Kill'Em All a Forester na SF5.

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Hamulce przód Forester 2.0X

Post 4 lip 2013, o 21:14

Login jest zajęty pisze:Przykro pisać ale niezależnie co z tego wybierzesz to forek nadal hamować będzie słabo nawet w cywilnej jeździe. Od razu inwestuj w większą tarczę.
To prawda sam wymieniam całe zwrotnice,lipa te hamulce inż. nie żle dobrali moc do hamowni :o

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Hamulce przód Forester 2.0X

Post 22 lip 2013, o 16:12

a moj wolnossak jakos tam hamuje, choc moc nie ta i masa tez. Ale ja mam bebenki z tylu jeszcze wiec duzoooo zalezy od refleksu:D opuzniac hamowanie to zbrodnia, a latam na zestawie "busza" i jakos w miare ok. na bank lepiej niz brembo srembro ktore to wytrzymalo 8 tyskm...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

GT III
2 gwiazdki
Auto: Lanos 2,0 N/A MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Hamulce przód Forester 2.0X

Post 29 lip 2013, o 23:33

Z tymi tarczami Brembo też miałem kiepskie doświadczenia. Pogięły się po miesiącu jazdy. Z zestawów do dupowozów polecam firmę textar. Mam założone tarcze i klocki z przodu. Działa to lepiej niż oryginał, ATE i Ferodo Premier. Cena bardzo rozsądna. Niestety nie ma róży bez kolców, felgi po miesiącu jazdy są czarne.

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Hamulce przód Forester 2.0X

Post 27 sie 2013, o 23:51

obecnie zalozone ate i o dziwo wolnossacy lesnik hamuje jeszcze lepiej... niebawem do zrobienia bembenki beda... chyba tez ate wloze
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

ODPOWIEDZ