Witam,
mam sti 2006, zalane olejem Shell Helix Extra Ultra 5W30
dolany został 1 litr 10W60
praktycznie od razu zwariował mi czujnik (Defi) ciśnienia oleju; wskazówka mocno się waha (potrafi skoczyć nagle na 6 a później spaść do 3-4) a na jałowym prawie od razu spada poniżej wartości min i świeci się kontrolka + sygnał dźwiękowy
czy to może mieć jakiś związek ?
czy można bezpiecznie dla silnika w STI łączyć te oleje o różnej lepkości ?
jestem zielony w temacie stąd moje pytania;
b.proszę o wsparcie
dolewka oleju 10W60 do 5W30 w STI 2006 - problem z Defi
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: dolewka oleju 10W60 do 5W30 w STI 2006 - problem z Defi
Zmieszanie olejów nie powinno aż tak bardzo zaszkodzić.
Dla mnie dużo gorszym pomysłem jest jeżdżenie w STI na czymś 5w30. No chyba że jazda arcy anemiczna.
Dla mnie dużo gorszym pomysłem jest jeżdżenie w STI na czymś 5w30. No chyba że jazda arcy anemiczna.

Re: dolewka oleju 10W60 do 5W30 w STI 2006 - problem z Defi
odebrałem auto wczoraj wieczorem z ASO i powiedziano mi, że wszystko sprawdzali (pomiar ciśnienia oleju, podłączenie Defi) a ponieważ ciśnienie oleju na zegarze Defi dalej świrowało,
to…spuścili cały olej i zalali na nowo już całość 10W60; w rozmowie w ASO usłyszałem też, że w sumie to może rzeczywiście nie powinni dolewać innego oleju.
dziś rano odpalam i z silnika dochodziły przez kilkanaście sekund dziwne piski (nigdy wcześniej tego u niej nie słyszałem);
zegar ciśn. oleju przestał jednak wariować; pokazuje ciśnienie od ok.1,8 na jałowym do 6; tylko przy samym włączeniu zegarów przed rozruchem silnika wskaźnik leży i kontrolka świeci się + sygnał dźwiękowy (czego wcześniej też nie było).
to…spuścili cały olej i zalali na nowo już całość 10W60; w rozmowie w ASO usłyszałem też, że w sumie to może rzeczywiście nie powinni dolewać innego oleju.
dziś rano odpalam i z silnika dochodziły przez kilkanaście sekund dziwne piski (nigdy wcześniej tego u niej nie słyszałem);
zegar ciśn. oleju przestał jednak wariować; pokazuje ciśnienie od ok.1,8 na jałowym do 6; tylko przy samym włączeniu zegarów przed rozruchem silnika wskaźnik leży i kontrolka świeci się + sygnał dźwiękowy (czego wcześniej też nie było).