Szybkie pytanko.
Znalazlem 2 watki na forum, ale bez konkretnych odpowiedzi. Chyba zaczyna mi pomalu przedmuchiwac wydech, wiec zastanawiam sie nad zrobieniem czegos. Pozostaje pytanie - czy do WRXa 04 2.0T lepiej zakupic uppipe od STI, czy korzystaniej zrobic na zamowienie i ta czesc wydechu? Jakie za i przeciw?
Dzieki z gory!
Pzw,
MCC
Uppipe
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Uppipe
Tylko cena. Zrób to, co wyjdzie taniej.mcc pisze:Jakie za i przeciw?
Pamiętaj tylko, że po wyrzuceniu prekata trzeba albo zestroić na nowo, albo przynajmniej sprawdzić ładowanie - może być za dużo.
Re: Uppipe
U mnie po wymianie uppipu turbina dmuchała 0.95 bara.Seryjnie dmucha 0.9.Nie robiłem żadnego remapu.Co innego jak wywalisz katy i założysz przelotowy wydech
Re: Uppipe
Seria wrx na seria sti?bujak27 pisze: U mnie po wymianie uppipu turbina dmuchała 0.95 bara.Seryjnie dmucha 0.9.
bujak27 pisze: Co innego jak wywalisz katy i założysz przelotowy wydech
czy mam rozumiec ze masz na mysli caty w down i mid pipe? Nie zdecydowalem jeszcze - na pewno chce zachowac w miare cicha prace...
BTW - czy ktos sprawdzal, czy po wywaleniu samego pre-cata/wymianie uppipe przejdzie przeglad bez marudzenia?
Pzw,
MCC
Re: Uppipe
Seria wrx 2.0 na serie sti(przelotowy nie ma gwintu do czujn,temp spalin)Uppipe jest połączony z kol.wydechowym.2 katy masz w dp za turbiną także o przegląd nie masz się co martwić
Re: Uppipe
Dzieki za info - widze, ze cos tam jest podlaczone w uppipe. Czy trzeba cos modzic, zeby nie wywalalo bledow?
O przeglad sie nie martwie, ze tak powiem konkurencja w okolicy robi swoje - klyent nasz pan
- pytanie z ciekawosci bardziej bylo... Bede musial wydech tak czy owak zmienic - rdza robi swoje. Tym niemniej szukam rozwiazania, zeby cos poprawic w osiagach, ale zeby dalo sie poruszac na codzien bez sluchawek...
Pzw,
MCC
O przeglad sie nie martwie, ze tak powiem konkurencja w okolicy robi swoje - klyent nasz pan

Pzw,
MCC
Re: Uppipe
Ja wymieniałem w moim dawno sprzedanym WRX`01 w Katowicach na taki robiony na zamówienie bez gwintowanego gniazda na czujnik temperatury.
Wobec tego zzujnik ten został zdemontowany i wycięty programowo z OBDII - żadnego dodatkowego remapu nie było.
Po wymianie było .... ciszej a nie głośniej (oryginalny "dzwonił" coś tak podobnie jak panewka bo przepalony prekat wewnątrz w postaci dziurkowanej rurki uderzał o zewnętrzną rurę).
Zmian w ciśnieniu doładowania nie zauważyłem (miałem dodatkowy zegar BOOSTa).
Po w/w operacji nie było już żadnego katalizatora ponieważ dalej w dół leciał przelotowy SUPERSPRINT a mimo to przegląd przeszedł bez uwag (nawet badano skład spalin).
Osobiście jeżeli nie masz nacisków na jakiś wyczyn, upalanka itp. polecałbym oryginalną używkę z jakiegoś rozbitka (szkoda kasy na kawałek rurki z STI, który niewiele wniesie to całokształtu przy normalnej jeździe) - byłe tylko ktoś ogarniający temat sprawdził stan tego komponentu bo w skrajnym przypadku może być spore "ała" z wiatrakiem turbiny jak się coś oderwie.
Po drugie, oryginalnego czujnika temperatury w WRX nie wsadzili Japończycy dla zabawy lub kaprysu - trzeba zatem liczyć się z tym, że jak się go wytnie a wydech się rozgrzeje nadmiernie to lampa pomarańczowa na tablicy wskaźników nie ostrzeże nas przed tym.
Tak BTW - jeden kierowca rajdowy z Krakowa kiedyś wodą z wiadra ratował płonący w tym miejscu wydech
Wobec tego zzujnik ten został zdemontowany i wycięty programowo z OBDII - żadnego dodatkowego remapu nie było.
Po wymianie było .... ciszej a nie głośniej (oryginalny "dzwonił" coś tak podobnie jak panewka bo przepalony prekat wewnątrz w postaci dziurkowanej rurki uderzał o zewnętrzną rurę).
Zmian w ciśnieniu doładowania nie zauważyłem (miałem dodatkowy zegar BOOSTa).
Po w/w operacji nie było już żadnego katalizatora ponieważ dalej w dół leciał przelotowy SUPERSPRINT a mimo to przegląd przeszedł bez uwag (nawet badano skład spalin).
Osobiście jeżeli nie masz nacisków na jakiś wyczyn, upalanka itp. polecałbym oryginalną używkę z jakiegoś rozbitka (szkoda kasy na kawałek rurki z STI, który niewiele wniesie to całokształtu przy normalnej jeździe) - byłe tylko ktoś ogarniający temat sprawdził stan tego komponentu bo w skrajnym przypadku może być spore "ała" z wiatrakiem turbiny jak się coś oderwie.
Po drugie, oryginalnego czujnika temperatury w WRX nie wsadzili Japończycy dla zabawy lub kaprysu - trzeba zatem liczyć się z tym, że jak się go wytnie a wydech się rozgrzeje nadmiernie to lampa pomarańczowa na tablicy wskaźników nie ostrzeże nas przed tym.
Tak BTW - jeden kierowca rajdowy z Krakowa kiedyś wodą z wiadra ratował płonący w tym miejscu wydech

Re: Uppipe
Mam wlasnie ten efekt - a na pewno nie z silnika, bo po kompletnej przebudowie byl nawet stetoskopem badany bo cos mi dzwolnilo... Padlo na wydech + jego przedmuchy.GUEST pisze: Po wymianie było .... ciszej a nie głośniej (oryginalny "dzwonił" coś tak podobnie jak panewka bo przepalony prekat wewnątrz w postaci dziurkowanej rurki uderzał o zewnętrzną rurę).
Planuje 3 zegary w slupku - boost, temp oleju (+ jego cisnienie jak znajde w jedym budziku) i EGT, wiec tak czy owak info o booscie i temp spalin bede mial :)GUEST pisze: Zmian w ciśnieniu doładowania nie zauważyłem (miałem dodatkowy zegar BOOSTa).
Po drugie, oryginalnego czujnika temperatury w WRX nie wsadzili Japończycy dla zabawy lub kaprysu - trzeba zatem liczyć się z tym, że jak się go wytnie a wydech się rozgrzeje nadmiernie to lampa pomarańczowa na tablicy wskaźników nie ostrzeże nas przed tym.
Pzw,
MCC