Ściąganie Forestera w prawo

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Hiacynt
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester XC 2.0 benzyna MY 2010
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Ściąganie Forestera w prawo

Post 10 lis 2013, o 02:17

W moim Foresterze benzyna 2.0 2010 MY ściąga w prawo wyraźnie, zwłaszcza na autostradzie przy wyższych prędkościach. Geometria była robiona we Wrocławiu i Dzierżoniowie, nic nie pomogło. Kto wie co może być jeszcze przyczyną? Gwarancja mi się kończy...



danikl
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
Polubił: 102 razy
Polubione posty: 168 razy

Re: Ściąganie Forestera w prawo

Post 10 lis 2013, o 03:19

Hiacynt pisze: Gwarancja mi się kończy...
No to dramat. Sprzedaj to badziewie szybko, zanim zaczniesz wydawać grubą kasę na naprawy :evilgrin:

8-)

subarutux
2 gwiazdki
Lokalizacja: Prawie Bieszczady
Auto: Forester 2.0D 09
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Ściąganie Forestera w prawo

Post 15 lis 2013, o 14:53

U mnie było podobnie, aczkolwiek nie wyrywało kierownicy z rąk, nie było tragedii. ASO i nie-ASO były bezradne. Problem zniknął po wymianie opon i felg na inne. Co ciekawe, gdy wcześniej zakładałem zimówki na fabryczne felgi, lekkie ściąganie w prawo zmieniało się na lewo :!: (proszę nie mylić z orientacją polityczną - tu jestem stały i niezmienny) ;-) . W zeszłym roku okazyjnie sprzedałem felgi i opony, i nabyłem dwa komplety, najpierw na zimę, a w tym roku na lato. Już od zeszłej jesieni nie ściąga w ogóle.

I'll be back
0 gwiazdek
Auto: Forester 2006 2,5 AT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Ściąganie Forestera w prawo

Post 15 lis 2013, o 16:12

do tych wyjaśnień mam jeszcze w pamięci kolegę który dopiero po korekcie punktów konstrukcyjnych miał spokój. auto po dzwonie i niechlujnie go ponaciągali, ale tak że geometria kół była OK. mam nadzieję że kombinacje z oponofelgami wystarczą bo korygowanie budy kosztuje.

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Ściąganie Forestera w prawo

Post 15 lis 2013, o 19:17

subarutux pisze: proszę nie mylić z orientacją polityczną
No właśnie miałem zasugerować, żeby wyłączyć Radio Maryja, a w razie potrzeby zaszarżować z "Międzynarodówką" na CD... powinno się ściąganie w prawo wyrównać ;-)

Jeśli to nie powody ideolo, to wysadzić grubasa z prawego siedzenia.

A gdy i to nie pomoże, to przed prostowaniem budy sprawdziłbym rzeczy trywialne: ciśnienie w kołach, hamulce (kiedyś, dawno, w Poldku :evilgrin: leciutko przycierał mi prawy przedni - im większa prędkość i im cieplej było, tym bardziej - i właśnie tak to się objawiało)...

Hiacynt
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester XC 2.0 benzyna MY 2010
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Ściąganie Forestera w prawo

Post 3 sty 2014, o 00:35

Po zmianie kół i opon na zimowe i korekcie geometrii w JM Auto nie ściąga. Nie wiem co zdecydowało:-). Zobaczymy na wiosnę.

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Ściąganie Forestera w prawo

Post 11 sty 2014, o 23:44

opony... duzy wplyw maja gumy... ja kiedys zalatwilem komplecik jezdzac okolo 1tys km bez zrobienia geometri po wymianie koncowek. jak zrobilem w koncu geometrie to za diabla auta utrzymac na drodze nie szlo... ciagnelo jak zle... dla testu przod na tyl poszedl i problem znikl... zanim zorientowalem sie zeby przelozyc gumy chcialem pol zawiechy wymienic...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Ściąganie Forestera w prawo

Post 11 sty 2014, o 23:44

opony... duzy wplyw maja gumy... ja kiedys zalatwilem komplecik jezdzac okolo 1tys km bez zrobienia geometri po wymianie koncowek. jak zrobilem w koncu geometrie to za diabla auta utrzymac na drodze nie szlo... ciagnelo jak zle... dla testu przod na tyl poszedl i problem znikl... zanim zorientowalem sie zeby przelozyc gumy chcialem pol zawiechy wymienic...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

ODPOWIEDZ