Pękniety korbowód Subaru Forester Deisel 08
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Pękniety korbowód Subaru Forester Deisel 08
Witam serdecznie
Do środy byłem szczęśliwym posiadacz Subaru Forestera Diesla 08 przebieg 180 tys .. Niestety w trakcie jazdy - wyprzedzania ciężarówki przy 120/h autem wstrząsnęło , potem nic nie działało, hamulce , wspomaganie, mały poślizg , walka . Udało się szczęśliwie wyhamować . Udało mi się przeżyć , to ważne ale to bandytyzm że w takich okolicznościach się popsuło . Koledzy mam prośbę , czy ktoś może pomóc a może ktoś reperował . Diagnoza : pękł korbowód , silnik stanął Dęba . W serwisie powiedziano mi że naprawa to rząd około 22000 km..
Auto mam od nowości serwisowane , głównie długo trasy..
Może można by go sprzedać w takim stanie ? i opuścić na naprawę .
Będę wdzięczny z góry za każdą pomoc
Do środy byłem szczęśliwym posiadacz Subaru Forestera Diesla 08 przebieg 180 tys .. Niestety w trakcie jazdy - wyprzedzania ciężarówki przy 120/h autem wstrząsnęło , potem nic nie działało, hamulce , wspomaganie, mały poślizg , walka . Udało się szczęśliwie wyhamować . Udało mi się przeżyć , to ważne ale to bandytyzm że w takich okolicznościach się popsuło . Koledzy mam prośbę , czy ktoś może pomóc a może ktoś reperował . Diagnoza : pękł korbowód , silnik stanął Dęba . W serwisie powiedziano mi że naprawa to rząd około 22000 km..
Auto mam od nowości serwisowane , głównie długo trasy..
Może można by go sprzedać w takim stanie ? i opuścić na naprawę .
Będę wdzięczny z góry za każdą pomoc
Re: Pękniety korbowód Subaru Forester Deisel 08
nokius, nie wiem gdzie mieszkasz
Ale na pewno P. Marek z MTS Dzierżoniów jest specjalistą w Dieslach ( jest to serwis ASO - bardzo dobry i polecany przez forumowiczów ) i będzie mógł Ci pomóc , ma rozsądne ceny .
Mówiąc krótko dzwoń

Mówiąc krótko dzwoń

https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Pękniety korbowód Subaru Forester Deisel 08
ja bym dziada sprzedał i dał sobie spokój! jak taka marka może na coś takiego pozwolić, jak nie umie robić diesli to niech dadzą sobie spokój!dlatego jestem zwolennikiem starszych subaru, te nowe to śmiech na sali
niczym się nie różnią od innych niemców i francuzów i tego typu marek. Japończycy do diesli są bardzo słabi od 10 lat to wiem i nic się nie zmieni!

-
michal2r
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Wroclove
- Auto: Subaru Legacy 2.0D my09
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Pękniety korbowód Subaru Forester Deisel 08
zadzwoń do MTS i porozmawiaj z Markiem, jeżeli robiłeś wszystkie przeglądy w ASO to podobno jest szansa na partycypację w kosztach naprawy przez SIP.
powodzenia i czekamy na info z silnikiem
MR
powodzenia i czekamy na info z silnikiem
MR
Re: Pękniety korbowód Subaru Forester Deisel 08
darecki1981 pisze: Japończycy do diesli są bardzo słabi od 10 lat to wiem i nic się nie zmieni!
Na czym ten sąd opierasz, pisząc Japończycy?
Wszystkie japońskie marki robią złe diesle?

Re: Pękniety korbowód Subaru Forester Deisel 08
darecki1981 pisze: Japończycy do diesli są bardzo słabi od 10 lat to wiem i nic się nie zmieni!
FUX pisze: Wszystkie japońskie marki robią złe diesle?
Każdy pijak to złodziej


https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
Re: Pękniety korbowód Subaru Forester Deisel 08
Witam
Dzięki za odpowiedź i rady .. Mieszkam pod Warszawą .. To moje drugie Subaru , wcześniej miałem benzynę .. właśnie miałem kupować trzecie ale się ... pochrzaniło .
Serwisy robiłem w Aso ale 2 razy zmieniałem olej w zaprzyjaźnionym zakładzie , podobno może mi to przeszkodzić ..
Jutro kompletuje dokumentacje z tego zakładu, ocenią czy mogłem wymienić poza ASO.. Ponadto nawet jeżeli mi uznają to wymiana tej części może być zrobiona tylko w Aso i koszt na poziomie 6-7 tys zł ..
Też się dziwie dlaczego, jeżeli były awarie korbowodów. Nie wezwali użytkowników do wymiany short bloków .. myślę że np. w Niemczech by to nie przeszło... Rozumiem koszty ale mogłem przepłacić to życiem.
Nikomu nie życzę aby przy wyprzedzaniu wyłączył się zapłon, zrobił się poślizg a auto było tępe i nie wrażliwe na nic .. Byłem jak w skrzyni... Na szczęście nic z przeciwka nie jechało....
Będę informował o rozwoju sprawy...
Dzięki za odpowiedź i rady .. Mieszkam pod Warszawą .. To moje drugie Subaru , wcześniej miałem benzynę .. właśnie miałem kupować trzecie ale się ... pochrzaniło .
Serwisy robiłem w Aso ale 2 razy zmieniałem olej w zaprzyjaźnionym zakładzie , podobno może mi to przeszkodzić ..
Jutro kompletuje dokumentacje z tego zakładu, ocenią czy mogłem wymienić poza ASO.. Ponadto nawet jeżeli mi uznają to wymiana tej części może być zrobiona tylko w Aso i koszt na poziomie 6-7 tys zł ..
Też się dziwie dlaczego, jeżeli były awarie korbowodów. Nie wezwali użytkowników do wymiany short bloków .. myślę że np. w Niemczech by to nie przeszło... Rozumiem koszty ale mogłem przepłacić to życiem.
Nikomu nie życzę aby przy wyprzedzaniu wyłączył się zapłon, zrobił się poślizg a auto było tępe i nie wrażliwe na nic .. Byłem jak w skrzyni... Na szczęście nic z przeciwka nie jechało....
Będę informował o rozwoju sprawy...
-
sredniaq
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: 34-480, 54-134 Polska , 2054 Norway
- Auto: Turboforek i turbodziad
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Pękniety korbowód Subaru Forester Deisel 08
Straszny pech z tym silnikiem. trochę tych awarii już było, poczytaj na forum tutaj i równoległym forum SIP, dowiesz się więcej. Ja bym zrobił tak: negocjuj z ASO, może będą mieli tzw, gest handlowy i uda ci się naprawić auto. Jeżeli negocjacje nie przyniosą żadnych efektów, szukaj porządnego warsztatu - niekoniecznie ASO, choć doświadczenie w subaru MUST HAVE!, który poskłada Ci nowy silnik do kupy i dalej ciesz się autem. Chyba, że planujesz sprzedać, wtedy musisz pokalkulować, czy opłaca się robić. Współczuję awarii i życzę powodzenia.
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: Pękniety korbowód Subaru Forester Deisel 08
Czy poinformowałeś UOKiK fakcie kolejnej tego typu żenującej awarii?nokius pisze: Też się dziwie dlaczego, jeżeli były awarie korbowodów. Nie wezwali użytkowników do wymiany short bloków .. myślę że np. w Niemczech by to nie przeszło... Rozumiem koszty ale mogłem przepłacić to życiem.
Jeśli nie to czyjeś "życie" może być teraz w Twoich rękach...
Re: Pękniety korbowód Subaru Forester Deisel 08
Witam wszystkich .
Tak jak pisałem wcześniej napiszę o wyniku ..
Mogę podzielić się dobrymi wiadomościami . Dostałem informację iż dostanę tzw. gest handlowy czyli short blok + chyba zestaw uszczelek ... Koszt tych rzeczy to 15000 zł !!!! tyle zaoszczędzę . Muszę jednak zapłacić około 6000 zł za wymianę . Musiałem przetransportować auto do subaru Dukiewicz , ponieważ tylko tam można dokonać naprawy. Bardzo dziękuje temu serwisowi za szybką pomoc... Widać że dbają o klienta
Podniosło mnie to na duchu ponieważ auto było po gwarancji 190000 km .
Jednakże potwierdza się fakt iż w tym modelu był defekt silnika . Po analizie wiem że pękło tam gdzie pęka u wszystkich wszystkiemu winna jest 3 panewka ( nie wiem czy czegoś nie przekręciłem ponieważ nie jestem specjalistą ).
Tak jak napisał kolega nie życzę nikomu ale gdyby to zdarzyło się w innych okolicznościach.......
Dziwi mnie również fakt że nie dostałem żadnej odpowiedzi oficjalnej z Krakowa z centrali ..
Moim zdaniem powinni zaprosić wszystkich użytkowników Diesli z rocznika 2009-2011 aby wymienić wadliwe bloki....
Ps. Jako ciekawostkę dodam iż wymieniam również sprzęgło przejechałem na nim 190000 km i nie spaliłem, wykorzystam sytuację iż auto jest rozmontowane , podobno jestem jednym z niewielu , któremu wytrzymało....
Pozdrawiam wszystkich Subarowców i jeszcze raz dziękuję ASO Dukiewicz

Tak jak pisałem wcześniej napiszę o wyniku ..
Mogę podzielić się dobrymi wiadomościami . Dostałem informację iż dostanę tzw. gest handlowy czyli short blok + chyba zestaw uszczelek ... Koszt tych rzeczy to 15000 zł !!!! tyle zaoszczędzę . Muszę jednak zapłacić około 6000 zł za wymianę . Musiałem przetransportować auto do subaru Dukiewicz , ponieważ tylko tam można dokonać naprawy. Bardzo dziękuje temu serwisowi za szybką pomoc... Widać że dbają o klienta
Podniosło mnie to na duchu ponieważ auto było po gwarancji 190000 km .
Jednakże potwierdza się fakt iż w tym modelu był defekt silnika . Po analizie wiem że pękło tam gdzie pęka u wszystkich wszystkiemu winna jest 3 panewka ( nie wiem czy czegoś nie przekręciłem ponieważ nie jestem specjalistą ).
Tak jak napisał kolega nie życzę nikomu ale gdyby to zdarzyło się w innych okolicznościach.......
Dziwi mnie również fakt że nie dostałem żadnej odpowiedzi oficjalnej z Krakowa z centrali ..
Moim zdaniem powinni zaprosić wszystkich użytkowników Diesli z rocznika 2009-2011 aby wymienić wadliwe bloki....
Ps. Jako ciekawostkę dodam iż wymieniam również sprzęgło przejechałem na nim 190000 km i nie spaliłem, wykorzystam sytuację iż auto jest rozmontowane , podobno jestem jednym z niewielu , któremu wytrzymało....
Pozdrawiam wszystkich Subarowców i jeszcze raz dziękuję ASO Dukiewicz

Re: Pękniety korbowód Subaru Forester Deisel 08
Fajnie ale 6000 zł za robociznę to chyba lekka przesada 

Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: Pękniety korbowód Subaru Forester Deisel 08
Bo 5 to ta marża za blok, którego nie sprzedał, tylko dostał od SIP.


-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 146 razy
Re: Pękniety korbowód Subaru Forester Deisel 08
Dlaczego przesada?ryjeks pisze: ajnie ale 6000 zł za robociznę to chyba lekka przesada![]()
Trzeba wymontować cały silnik i rozebrać stary. Przełożyć cały osprzęt oraz głowice, które pewnie też trzeba było splanowac i odświeżyć, ustawić rozrząd, zalac nowy olej, płyny itd. Więc trochę tej roboty jest. Pewnie w nie ASO byłoby ciut taniej, ale raczej nie byłby to 1000zł za wszystko.
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: Pękniety korbowód Subaru Forester Deisel 08
Trzeba się cieszyć, że zaproponowali jakąkolwiek partycypację.
nokius, zbieraj dokumentacje i faktury, bo jak za rok-dwa będą mieli odgórny nakaz wymiany na swój koszt, to upomnisz się o swoje 6000 PLN.
To samo było z pompą sprzęgła w evo. Ludzie wymieniali na swój koszt wadliwy element, a MMC pajacowało, że problemu nie ma. 5 lat trwało, zanim rozpoczęli akcję serwisową na polecenie organu odgórnego.
Edit:
nokius, zbieraj dokumentacje i faktury, bo jak za rok-dwa będą mieli odgórny nakaz wymiany na swój koszt, to upomnisz się o swoje 6000 PLN.
To samo było z pompą sprzęgła w evo. Ludzie wymieniali na swój koszt wadliwy element, a MMC pajacowało, że problemu nie ma. 5 lat trwało, zanim rozpoczęli akcję serwisową na polecenie organu odgórnego.
Edit:

Ostatnio zmieniony 18 lut 2014, o 11:09 przez cyqan, łącznie zmieniany 1 raz.
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 146 razy
Re: Pękniety korbowód Subaru Forester Deisel 08
Musiałbym najpierw nabyć SBD, a na to nie zanosi się w ogóle. Więc faktycznie mogą nie chcieć w moim przypadku partycypowaćcyqan pisze: lukass, zbieraj dokumentacje i faktury, bo jak za rok-dwa będą mieli odgórny nakaz wymiany na swój koszt, to upomnisz się o swoje 6000 PLN.

był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
Re: Pękniety korbowód Subaru Forester Deisel 08
Witam
Tak jak pisał Lucas . Dostałem gest na short blok . Nie wiem jak tu się wstawia zdjęcia bo bym wam pokazał co trzeba zrobić żeby dostać się do short bloka . Aby go wyjąć trzeba wszystko rozłożyć .. złożyć dopasować i zalać.. Robię to w subaru na fakturę . W moim przypadku to duży plus bo auto mam na firmę . odliczę Vat i podatek...plus gwarancja . Czyli koszt całkowity net- net około 3600. dochodzi do tego jeszcze sprzęgło .... ale to sprawa dodatkowa..
Tak naprawdę samochód na siebie już zarobił 2 krotnie... przejechałem ponad 190000 km byłem nim nawet w Murmańsku .. to moje drugie subaru forester i 3 też będzie Foresterem ewentualnie outbackiem..... ale to będzie Benzyna..( policzyłem ale Diesel to dużo droższa eksploatacja ) ..
Poza wyrzuceniem DPF i tą awarią nic przez 4 lata się nie działo....
Pomimo wszystko polecam ten samochód . W moim kręgu 4 kolegów kupiło subaru z mojego polecenia wszystkie Forestery ale w Benzynie i nikt nie narzeka ....
Idzie wiosna tknie optymizmem
Tak jak pisał Lucas . Dostałem gest na short blok . Nie wiem jak tu się wstawia zdjęcia bo bym wam pokazał co trzeba zrobić żeby dostać się do short bloka . Aby go wyjąć trzeba wszystko rozłożyć .. złożyć dopasować i zalać.. Robię to w subaru na fakturę . W moim przypadku to duży plus bo auto mam na firmę . odliczę Vat i podatek...plus gwarancja . Czyli koszt całkowity net- net około 3600. dochodzi do tego jeszcze sprzęgło .... ale to sprawa dodatkowa..
Tak naprawdę samochód na siebie już zarobił 2 krotnie... przejechałem ponad 190000 km byłem nim nawet w Murmańsku .. to moje drugie subaru forester i 3 też będzie Foresterem ewentualnie outbackiem..... ale to będzie Benzyna..( policzyłem ale Diesel to dużo droższa eksploatacja ) ..
Poza wyrzuceniem DPF i tą awarią nic przez 4 lata się nie działo....
Pomimo wszystko polecam ten samochód . W moim kręgu 4 kolegów kupiło subaru z mojego polecenia wszystkie Forestery ale w Benzynie i nikt nie narzeka ....
Idzie wiosna tknie optymizmem
