Mam pewne pytania dotyczące skrzyni automatycznej w moim Legacu oraz układu chłodzenia.
Najpierw zacznę od tego, że mój samochód przechodził wymianę chłodnicy, z czego po jej założeniu i odpowietrzaniu, zaszło dziwne zjawisko po raz kolejny, czyli wytworzyło się podciśnienie. Wyglądało to tak:


To wszystko wyglądało mniej- więcej tak, że po zalaniu chłodnicy wraz ze zbiorniczkiem wyrównawczym i odpowietrzeniu, po zagrzaniu został wyrzucony płyn ze zbiorniczka, a następnie stworzyło się podciśnienie, co ilustrują to zdjęcia powyżej, kiedy silnik został wyłączony, to podciśnienie zassało płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. Myślę, że może być przyczyną tego termostat, lecz nie wiem czy jestem dobrej myśli i proszę o opinię i/lub porady na ten temat. Póki co jeśli chodzi o te podciśnienie, to jak na razie nie ukazuje się, jest okay.
Druga sprawa tyczy się skrzyni biegów.
Nie ukrywam, że auto stało pewien czas, ze względu na uszkodzoną chłodnicę i od tego momentu rozpoczęły się pewne problemy.
Wygląda to tak, że po odpaleniu samochodu i wrzuceniu biegu R auto natychmiast rusza, czyli tu jest dobrze, a po włączeniu biegu D Subara rusza, dopiero po podwyższeniu obrotów silnika - wcześniej tak nie było. Następny punkt, mianowicie trzymając samochód na hamulcu, na biegu D, po dłuższej chwili spada ciśnienie oleju i nie rusza samodzielnie, tylko po zwiększonych obrotach silnika.
Ostatnio zauważyłam, że podczas wolnej jazdy pod górkę, stworzył się "tak jakby" uślizg na sprzęgle, czyli brak wzrostu prędkości, przy wzroście obrotów silnika. Czasami bywa też tak, że podczas zmiany biegu z 1 na 2 występuje przyhamowanie i szarpnięcie, zaznaczam, że nie zawsze.
Czy może to być związane z niskim poziomem oleju w skrzyni ?
Proszę również o własne spostrzeżenia/opinie na ten temat.
I mam jeszcze takie banalne pytanie, jak sprawdza się olej w skrzyni biegów?
Pytam, ponieważ gdzieniegdzie w internecie piszą różne sposoby sprawdzania, np. " Olej należy sprawdzać na ciepłej skrzyni i włączonym silniku" lub " Olej można sprawdzać na wyłączonym silniku" i teraz rodzi się pytanie, które jest prawidłowe, a które nie.