Mam pewien kłopot z leśnikiem SF 2.0 na..
Mimo sprawnego termostatu i sprawnego wiatraka, oraz nowego czujnika temperatury silnika wiatrak bardzo niechętnie się załącza. W zasadzie chyba - muszę to dokładniej sprawdzić jak się zrobi cieplej - ustrojstwo załączać się nie chce. Wygląda to tak,że podczas normalnej (płynnej) jazdy w mieście czy na szosie/autostradzie, z dowolnymi prędkościami, temperatura silnika jest w normie i ani drgnie. Natomiast podczas powolnej jazdy miejskiej w korkach lub "piłowaniu" na reduktorze w terenie temperatura silnika ostro rośnie a wiatrak nie załącza się.. Muszę w takich sytuacjach albo odkręcać grzanie na full, albo włączać klimatyzacje, której wiatrak działa prawidłowo i dość szybko schładza silnik.
Chłodnica wyczyszczona, nie przecieka, płyn w normie..
Jakieś pomysły co to może być?
Problem z załączaniem się wiatraka chłodnicy
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Problem z załączaniem się wiatraka chłodnicy
a sam wiatrak sprawny?? jego połączenie elektryczne?? sprawdź miernikiem czy kiedy powinien już działać leci prąd do niego-mógł sam wiatrak pasc, termostat moze masz nie do konca sie otwierajacy? sprawdz temp otwierania jesli dobrze pamietam 78 stopni, czujnik hmmm potrafi byc nowy i zepsuty-taka ich uroda. u mnie bylo inaczej odrobine ale sprawdz calosc tzn komplet-termostat, czujnik-czujniki ( sa dwa a jesli jest jeden to powininen byc trzy pinowy) oba sa w magistrali wodnej pod przepustnica. ewentualnie lec do yacoserwis.pl i szukaj wsparcia:D
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: Problem z załączaniem się wiatraka chłodnicy
Hej.
Wiatrak jest sprawny - przy włączonej klimie chodzą oba. Termostat sprawdzony i - wg. mojego mechanika - jest ok.. Nie wiem o co chodzi, bo, gdy w lecie miałem problem z podnoszeniem się temp. silnika w czasie normalnej jazdy to wymiana czujnika temp. wystarczyła i wiatrak się załączał prawidłowo. Może faktycznie czujniki są dwa i teraz zastrajkował ten nie zmieniany wcześniej. Sprawdzę to.
Wiatrak jest sprawny - przy włączonej klimie chodzą oba. Termostat sprawdzony i - wg. mojego mechanika - jest ok.. Nie wiem o co chodzi, bo, gdy w lecie miałem problem z podnoszeniem się temp. silnika w czasie normalnej jazdy to wymiana czujnika temp. wystarczyła i wiatrak się załączał prawidłowo. Może faktycznie czujniki są dwa i teraz zastrajkował ten nie zmieniany wcześniej. Sprawdzę to.
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Problem z załączaniem się wiatraka chłodnicy
Jestem po za domem tak to bym Ci foto wysłał czujników. Jeśli okaże się że masz jeden ale trzy pinowy możesz mieć od nie tego auta. Głównie 3piny były w ponoć w imprach turbo o formach XT. Ale jak życie uczy czujniki w autach co tydzień produkcyjny potrafią być inne. U mnie forek my99 2.0na 3 pinowy a z katalogu i VIN w serwisie subaru wychodzi ze są dwa oddzielne montowane obok siebie.
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Problem z załączaniem się wiatraka chłodnicy
U mnie dokładnie temp stała w miejscu a wiertoloty zasuwaly non stop. Termostat I czujniki wymieniłem i po problemie
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: Problem z załączaniem się wiatraka chłodnicy
Problemów ciąg dalszy..
Nie podłączałem go jeszcze do kompa - brak czasu.
Z obserwacji ostatnich dwóch dni sprawa wygląda tak,że raz temperatura wędruje sobie wyraźnie do góry i wiatrak ani drgnie, a raz wiatrak się załącza i silnik schładza. Jeździłem dużo w "terenie", tzn. wolna jazda, częste zatrzymywania i ruszania. Mam takie wrażenie,że w jednym cyklu jazdy, tzn od włączenia do wyłączenia silnika, wiatrak albo działa normalnie albo w ogóle, tzn. tak, jakby coś załączało się - bądź nie - w momencie przekręcania stacyjki. Nie wiem, czy rozumiecie co mam na myśli.. Kolejna obserwacja jest taka,że nawet wtedy, gdy wiatrak załącza się prawidłowo, to - po schłodzeniu przez wiatrak - temperatura znów dość szybko rośnie. Nie wiem kompletnie co jest przyczyną... Pompa wody?Spadek wydajności chłodnicy? Przy jeździe ze stałą prędkością, czy to 50, czy 150 km/h wszystko jest zupełnie OK, temperatura ani drgnie..
Nie podłączałem go jeszcze do kompa - brak czasu.
Z obserwacji ostatnich dwóch dni sprawa wygląda tak,że raz temperatura wędruje sobie wyraźnie do góry i wiatrak ani drgnie, a raz wiatrak się załącza i silnik schładza. Jeździłem dużo w "terenie", tzn. wolna jazda, częste zatrzymywania i ruszania. Mam takie wrażenie,że w jednym cyklu jazdy, tzn od włączenia do wyłączenia silnika, wiatrak albo działa normalnie albo w ogóle, tzn. tak, jakby coś załączało się - bądź nie - w momencie przekręcania stacyjki. Nie wiem, czy rozumiecie co mam na myśli.. Kolejna obserwacja jest taka,że nawet wtedy, gdy wiatrak załącza się prawidłowo, to - po schłodzeniu przez wiatrak - temperatura znów dość szybko rośnie. Nie wiem kompletnie co jest przyczyną... Pompa wody?Spadek wydajności chłodnicy? Przy jeździe ze stałą prędkością, czy to 50, czy 150 km/h wszystko jest zupełnie OK, temperatura ani drgnie..
- rafik555
- 2 gwiazdki
- Auto: Subaru STI my05, Subaru SVX, bugeye 2.0gx, forester 2011, OBK 2008, Impreza 08
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Problem z załączaniem się wiatraka chłodnicy
Miłałem też coś podobnego w imprezie przyczyną był zablokowany korek chłodnicy, sprawdź go czy działa ten zaworek (mały grzybek), u mnie się przykleił. Objawy były własnie takie, że na postoju auto się grzało, a podczas jazdy było ok.
Może to być również objaw przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą.... Może się układ zapowietrzać, zrobi się poduszka powietrzna przy czujniku i wentylatora nie włączy, mocniejsze przegazowanie odpowietrzy układ i temp spadnie.
Sprawdź też na odpalonym silniku czy nie bąbluje w zbiorniczku wyrównawczym.
Może to być również objaw przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą.... Może się układ zapowietrzać, zrobi się poduszka powietrzna przy czujniku i wentylatora nie włączy, mocniejsze przegazowanie odpowietrzy układ i temp spadnie.
Sprawdź też na odpalonym silniku czy nie bąbluje w zbiorniczku wyrównawczym.
Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców
Re: Problem z załączaniem się wiatraka chłodnicy
Dzięki Rafik za Twój głos.
Właśnie sprawdziłem - korek wydaje się być ok, grzybek pod korkiem można ruszać w górę z właściwym oporem (tam jest chyba jakaś sprężyna?), nie wygląda na zapieczony czy niesprawny.Właściwie wygląda jak nowy..
Włączyłem silnik i - przynajmniej na zimnym - w przedziale 1000-3000 obrotów nic nie bąbelkuje. Już sam nie wiem co z tym począć..
Na dodatek po raz trzeci w ostatnich 3tyś km zmieliły się łożyska w dupce skrzyni. Pierwszy raz ze starości, drugi raz prawdopodobnie z powodu wady fabrycznej (wymiana za free), a teraz to już nie wiem. Jak pech to pech.
Właśnie sprawdziłem - korek wydaje się być ok, grzybek pod korkiem można ruszać w górę z właściwym oporem (tam jest chyba jakaś sprężyna?), nie wygląda na zapieczony czy niesprawny.Właściwie wygląda jak nowy..
Włączyłem silnik i - przynajmniej na zimnym - w przedziale 1000-3000 obrotów nic nie bąbelkuje. Już sam nie wiem co z tym począć..
Na dodatek po raz trzeci w ostatnich 3tyś km zmieliły się łożyska w dupce skrzyni. Pierwszy raz ze starości, drugi raz prawdopodobnie z powodu wady fabrycznej (wymiana za free), a teraz to już nie wiem. Jak pech to pech.
- rafik555
- 2 gwiazdki
- Auto: Subaru STI my05, Subaru SVX, bugeye 2.0gx, forester 2011, OBK 2008, Impreza 08
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Problem z załączaniem się wiatraka chłodnicy
zostaje jeszcze taka prosta rzecz jak termostat ale czy on mi pasuje do tych objawów to nie wiem... W sumie mówisz, że czasami jest ok więc może się zacina...
Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców
Re: Problem z załączaniem się wiatraka chłodnicy
Kurcze może to on..Poproszę mechanika,żeby przy okazji robienia tych pier$%*onych łożysk go sprawdził.