Witam
Zwracam się z prośbą o udzielenie wskazówki dotyczącej złej pracy silnika. Silnik (EJ20) pochodzi z Subaru Legacy (rocznik ~~95) i jest zamontowany w wiatrakowcu mojego znajomego.
Wszystko działa poprawnie , poza silnikiem. Pomimo zaadoptowania oryginalnych części: elementów zasilania i zapłonu (układ wtryskowy , wiązki , komputer ) występuje problem polegający na utracie mocy w 11 minucie od uruchomienia. Po spadku mocy wystarczy silnik zgasić , następnie odpalić ponownie i znowu będzie pracował z pełną mocą przez 11 minut... Co ciekawe , jeśli obroty ustawi się na nie więcej niż 2000 obr/min to pracuje bez problemów "do wyczerpania paliwa". Co może być przyczyną takiego zachowania? Dodam jeszcze , że silnik pochodzi z samochodu z automatyczną skrzynią biegów , a z wiązek elektrycznych zostały usunięte odcinki nie związane z pracą silnika. Czy w sofcie komputera są jakieś zabezpieczenia np: nie zapiętych pasów bezpieczeństwa , lub nie włączonego biegu?? Z góry dziękuję za sugestie , ponieważ w moim wiatrakowcu mam zamontowany silnik EJ22 i chciał bym pozostać na zasilaniu wtryskowym , a nie przerabiać go na gaźniki.
Scott
PS Adoptowanie silników Subaru do samolotów - motolotni - wiatrakowców jest bardzo popularne (są lekkie i dysponują dużą mocą). na załączonym filmiku zobaczycie jak pracuje mniejszy z posiadanych przezemnie silników (EA82)
Problem z zapłonem ?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania