Twardy hamulec przy doładowaniu
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
majeszczak
- 1 gwiazdka
- Auto: Subaru Impreza STI JDM 96 | Subaru Impreza WRX JDM 02
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Twardy hamulec przy doładowaniu
Cześć, mam problem.. dziwna sytuacja po przełożeniu anglika, przy doładowaniu twardnieje mi hamulec. Po odpuszczeniu gazu.. chyba wszystko wraca do normy.. pojawia się to tylko przy pełnej pi*zdzie... i jest troche niebezpieczne bo nie wiadomo kiedy i gdzie trzeba dusić mocniej a kiedy zachowuje się normalnie..
pomysły?
a tu link do zabawki :
pomysły?
a tu link do zabawki :
Re: Twardy hamulec przy doładowaniu
Wężyk od podciśnienia do serwa. Sprawdzić o co chodzi, że nie chodzi jak powinno 
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: Twardy hamulec przy doładowaniu
Hm, a to nie jest normalne, że hamulec twardnieje przy doładowaniu, bo serwo chętne wyłącznie na ssanie z kolektora? 
Nie licząc oczywiście jakichś rozwiązań typu pompa podciśnienia na wałku czy też elektryczna.
Nie licząc oczywiście jakichś rozwiązań typu pompa podciśnienia na wałku czy też elektryczna.
-
smok
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Subaru Impreza WRX 2001 i Dodge W200 1976
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Twardy hamulec przy doładowaniu
A ja mam natomiast w drugą stronę - przy wzroście obrotów pedał od hamulca wpada głębiej. Wężyk sprawdzony i nic...
Na wężyku powinien być jeszcze zaworek jednokierunkowy...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
-
smok
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Subaru Impreza WRX 2001 i Dodge W200 1976
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Twardy hamulec przy doładowaniu
Jest. I jest sprawdzony i działa i nic nie lepiej. Sądzę, że problem może być zbliżony do problemu majeszczaka, dlatego napisałem w tym wątku.
-
majeszczak
- 1 gwiazdka
- Auto: Subaru Impreza STI JDM 96 | Subaru Impreza WRX JDM 02
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Twardy hamulec przy doładowaniu
do dupy... dalej,
chyba stało sie to po zamontowaniu korektora siły hamowania
chyba stało sie to po zamontowaniu korektora siły hamowania
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: To dziwne, ale mam Subaru, nawet dwa
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 153 razy
Re: Twardy hamulec przy doładowaniu
Serwo działa na podciśnienie. Dołądowanie jest jakby przeciwieństwem podciśnienia, chyba że na fizyce nie uważałem', to jak ma to serwo niby działać przy doładowaniu
Rajdówki z podtrzymaniem turbo nie mają zazwyczaj wspomagania hamulcy - myslisz że przez przypadek?
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
jest to do pogodzenia. akumulator podciśnienia, a jak dalej będzie za mało to już trzeba vacuum pompę podłączyć.
ps. jak już o fizyce mówisz, to nie doładowanie a nadciśnienie..
ps. jak już o fizyce mówisz, to nie doładowanie a nadciśnienie..
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: To dziwne, ale mam Subaru, nawet dwa
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 153 razy
Re: Twardy hamulec przy doładowaniu
Dołądowanie = powstanie nadciśnienia w kolektorze - taki skrót myslowy 
Oczywiście ze mozna to pogodzić, ale seryjnie w Imprezie nie ma ani akumulatora podciśnienia jak i vaku pompy, więc w momencie kiedy jest doładowanie to nie ma wspomagania hamulców
Oczywiście ze mozna to pogodzić, ale seryjnie w Imprezie nie ma ani akumulatora podciśnienia jak i vaku pompy, więc w momencie kiedy jest doładowanie to nie ma wspomagania hamulców
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
chwilę jest, dopiero po czasie twardnieje pedał...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
-
majeszczak
- 1 gwiazdka
- Auto: Subaru Impreza STI JDM 96 | Subaru Impreza WRX JDM 02
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Twardy hamulec przy doładowaniu
to dlaczego w bugeye'u moim drugim działa to dobrze? mogę dusić hampel jak ładuję pełny boost? (rajdowy styl jazdy) a w gc nie działa?
-
majeszczak
- 1 gwiazdka
- Auto: Subaru Impreza STI JDM 96 | Subaru Impreza WRX JDM 02
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Twardy hamulec przy doładowaniu
sprawdziłem to dzisiaj jeszcze raz, w bug eye tez to mam tylko nie az w takim stopniu :((
odpiąłem podcisnienie od serwa i stał się twardy, ale mi przynajmniej nie pływa juz
teraz dobra pompa i dobre hamulce i moze bedzie dzialal bardziej torowo
odpiąłem podcisnienie od serwa i stał się twardy, ale mi przynajmniej nie pływa juz
teraz dobra pompa i dobre hamulce i moze bedzie dzialal bardziej torowo
to jeszcze musisz wyrzucić serwo, pompę abs i położyć od nowa cały układ hamulcowy. powodzenia :)
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
-
majeszczak
- 1 gwiazdka
- Auto: Subaru Impreza STI JDM 96 | Subaru Impreza WRX JDM 02
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 86 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Twardy hamulec przy doładowaniu
majeszczak pisze:serwa nie ma, podobno pasują hamulce z vw Touareg ?
Touareg ma takie same hamulce jak Cayenne?
Bo te z Cayenne wiem że były zakładane. Nie jest to operacja plug&ply, trzeba trochę porzeźbić, ale jest to do zrobienia.
6 tłoczkowe zaciski z Touareg/Cayenne/Q7, można założyć ale p&p to to nie jest... jak się policzy koszty to wychodzi minimum 2k za zaciski z adapterami.
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
Re: Twardy hamulec przy doładowaniu
Po przekładce nie miałem zaworka i to była masakra! Dokładnie to co piszesz: pełen gaz a potem cegła pod hamulcem, a jak zapierałem się i przemogłem to blokowało koła (mam zestaw z sti). Napisałem do kolesi i mi wysłali jakiś taki zaworek zmęczony życiem i problem się zmniejszył ale nadal był.
Więc wymieniłem wężyk na nowy, nowe króćce i "wypożyczyłem" z hurtowni kilka zaworków na testy, jedne działały "lekko" a inne były w 100% sprawne. Zostawiłem ten który był najtańszy i wyglądał solidnie... z OPLA
Więc wymieniłem wężyk na nowy, nowe króćce i "wypożyczyłem" z hurtowni kilka zaworków na testy, jedne działały "lekko" a inne były w 100% sprawne. Zostawiłem ten który był najtańszy i wyglądał solidnie... z OPLA
WRX v2 JDM 1995 | EJ20GDW4NE | TY752VB3FA@TY752VB3AA | GF8C58D