Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu
Planuję wymienić rozrząd w silniku o oznaczeniu EJ20BUG i szukałem w Intercars ale nie mają tam modelu auta z takim silnikiem. Stąd pytanie: czy będzie pasował komplet z Imprezy GT czy jakoś inaczej szukać i dobierać pasek, rolki, pompę wody?
- Soltys
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Ełk / Białystok
- Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu
Ostatnio kupowałem pasek rozrządu, to pan stwierdził, że wszystkie DOHC w Subaru mają ten sam pasek...Nie wiem ile w tym prawdy.
- TOMA52
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu
Pasek pasował, jakby ktoś potrzebował, to służę nr części, które poszły do Grześka. Trochę zabawy było z pompą wody (ile ma krućców, bo jest kilka pomp GMB, które ponoć zastępują tę samą OEM, a każda ma inną ilość króćców do węży
). No i ciężko było dostać napinacz hydrauliczny, ale się udało.

http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu
yyy? a przeciekał?TOMA52 pisze: napinacz hydrauliczny
- TOMA52
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu
Nie, ale byl sporo slabszy od nowego (lekko dalo sie go wcisnac). Poza tym po lekturze The Forum stwierdzilismy, ze lepiej zmienic niz nie zmieniac.
http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu
Standardowa część do wymiany.Bergen pisze:yyy? a przeciekał?TOMA52 pisze: napinacz hydrauliczny
Wolisz oszczędzić, a potem kupować nowy silnik?

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu
Wiem że to się w głowie może nie mieścić, ale niektórzy nie są aż takimi kawiorami, żeby wymieniać elementy które tego nie wymagają.
Ja i tak niedługo będę musiał silnik wymienić, bo przecież mi wybuchnie, pęknie i się zatrze zarazem, bo mam LPG.
Ja i tak niedługo będę musiał silnik wymienić, bo przecież mi wybuchnie, pęknie i się zatrze zarazem, bo mam LPG.
A to ok, ja swoje w imadle wciskałem.TOMA52 pisze: Nie, ale byl sporo slabszy od nowego (lekko dalo sie go wcisnac).
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu
Każdy jest kowalem swojego silni.... eee losu.
Cały rozrząd z definicji wymienia się profilaktycznie, jak na oko może nie wskazywać takiej potrzeby, bo ew koszty jego awarii są dopiero kawiorowe.
Ja uważam, że jak już się to rozgrzebuje, to nie wymienić przy tym i napinacza jest co najmniej hmmmmm powiedzmy.... mało rozsądne.
Ja wiem że się to w głowie może nie mieścić, ale niektórzy są takimi pasztetami, że wolą za małe pieniądze zabezpieczyć się przed koniecznością kupowania silnika za kilka/kilkanaście tyś zł. No ale kto bogatemu zabroni.

Cały rozrząd z definicji wymienia się profilaktycznie, jak na oko może nie wskazywać takiej potrzeby, bo ew koszty jego awarii są dopiero kawiorowe.
Ja uważam, że jak już się to rozgrzebuje, to nie wymienić przy tym i napinacza jest co najmniej hmmmmm powiedzmy.... mało rozsądne.
Ja wiem że się to w głowie może nie mieścić, ale niektórzy są takimi pasztetami, że wolą za małe pieniądze zabezpieczyć się przed koniecznością kupowania silnika za kilka/kilkanaście tyś zł. No ale kto bogatemu zabroni.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2011, o 23:27 przez jarmaj, łącznie zmieniany 1 raz.
- TOMA52
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu
Pompa wody teoretycznie tez nie jest wymieniana podczas rozrzadu. Ale z doswiadczenia Darka od nas z Lublina z ASO lepiej ja wymienic od razu, bo moze pasc za 20 tys. Km, a koszt robocizny bedzie podobny.
Napinacza nie zamawialem dla Grzeska (naLesnik) od razu, tylko jak juz sie okazalo, ze ledwo co napina. Co ciekawe kola na walkach po jednej stronie silnika byly przed wymiana przestawione o 1 zabek. Podobno silnik nierowno pracowal...
ps. Sorki za brak ogonkow, z fona klepie
Napinacza nie zamawialem dla Grzeska (naLesnik) od razu, tylko jak juz sie okazalo, ze ledwo co napina. Co ciekawe kola na walkach po jednej stronie silnika byly przed wymiana przestawione o 1 zabek. Podobno silnik nierowno pracowal...
ps. Sorki za brak ogonkow, z fona klepie
http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu
Jarmaju drogi, gdzieś musi leżeć granica pomiędzy wymianą tego, co konieczne, a bezsensownym wymienianiem wszystkiego jak leci, łącznie z zębatkami wału korbowego, wałków rozrządu i śrub mocujących, "bo akurat jest rozgrzebane" a jak się zepsuje to remont silnika. Może niech każdy z nas sobie sam tę granicę ustali, kierując się stanem własnej wiedzy, portfela, doświadczenia, wiary, gwiazd, fusów czy co mu aktualnie odpowiada.
Wałek pompy wody intensywnie niszczy tarcie a wirnik jeszcze intensywniej kawitacja cieczy chłodzącej. Mało rozsądne jest tego nie wymienić, jak już się to rozgrzebuje
TOMA52 pisze: Pompa wody teoretycznie tez nie jest wymieniana podczas rozrzadu.
Wałek pompy wody intensywnie niszczy tarcie a wirnik jeszcze intensywniej kawitacja cieczy chłodzącej. Mało rozsądne jest tego nie wymienić, jak już się to rozgrzebuje

- TOMA52
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu
a no właśnie, ale w procedurze w ASO (a przynajmniej w kalkulacji ceny przeglądu po 105 tys. km) pompy nie ma ...Bergen pisze: Mało rozsądne jest tego nie wymienić, jak już się to rozgrzebuje
http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu
No tak, ale jakbyś taką pompę zobaczył z przebiegiem 300.000, to byś się za głowę złapał. Z wirnika nie ma co zbierać, tak zeżarty przez kawitację.
Jeśli o mnie chodzi to w Subarach wymieniam pompę co 200.000.
W dełu na ten przykład co 80.000
Jeśli o mnie chodzi to w Subarach wymieniam pompę co 200.000.
W dełu na ten przykład co 80.000

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu
ja nie jestem ani pasztet ani kawior - ja jestem naleśnik
Ta wymiana gratów w rozrządzie to przeca nie kosztowała milion dolców a że nie znam historii silnika to co będę ryzykował, no nie?

Ta wymiana gratów w rozrządzie to przeca nie kosztowała milion dolców a że nie znam historii silnika to co będę ryzykował, no nie?

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu
Wtrące się z pytaniem : dlaczego ostatnimi czasy pisze się i mówi : wymiana rozrządu ???? Chodzi przecież o wymianę samego paska rozrządu, rolek napinaczy i ewentualnie pompy cieczy nie zawiązanych z samym rozrządem 

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu
Artur pisze: pompy cieczy nie zawiązanych z samym rozrządem
Ale pąąpa jest związana z rozrządem paskiem nierządu.

Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu
Pisałem o rozrządzie sensu strictoleon pisze:Artur pisze: pompy cieczy nie zawiązanych z samym rozrządem
Ale pąąpa jest związana z rozrządem paskiem nierządu.

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu
pewnie z oszczędności miejsca, zamiast pisać "wymiana napędu rozrządu" lub podobnych wypracowańArtur pisze:Wtrące się z pytaniem : dlaczego ostatnimi czasy pisze się i mówi : wymiana rozrządu ???? Chodzi przecież o wymianę samego paska rozrządu, rolek napinaczy i ewentualnie pompy cieczy nie zawiązanych z samym rozrządem

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu
Nie wydaje mi się to prawdą. Bez wnikania w szeczogóły kupowałem różne paski do Subaru ,przynajmniej innąmiały ilość zębów to raczej wyklucza identyczność. Zresztą też przeglądałem książkę Gatesa. GT ma inną ilośc zębów odwolnego ssaka 2,5.Soltys pisze:Ostatnio kupowałem pasek rozrządu, to pan stwierdził, że wszystkie DOHC w Subaru mają ten sam pasek...Nie wiem ile w tym prawdy.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu
Z tego co wyszukałem to rozrządy Subaru do 08 można podzielić na te do DOHC i SOHC. Nie wiem jak wygląda sprawa z silnikiem 2.0 DOHC N/A, tzn. czy podejdzie rozrząd od turbo.
Wydaje mi się, że tak, ale jestem na etapie upewnienia się.
Wydaje mi się, że tak, ale jestem na etapie upewnienia się.
vel misza, Pozdrawiam!
- TOMA52
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu
Subaru Forester SG (2003-2007): 125 KM SOHC 03-05: 223 zęby, 158 KM DOHC 05-07: 281 zębów (taki jak do 2.0 turbo od 93 r wzwyż).
Intercars podaje (ale czasami łże jak pies, nie ufam mu), że ten 281 zębów ma zatosowanie w:
Model: FORESTER (SF)
Model: FORESTER (SG)
Model: IMPREZA coupe (GFC)
Model: IMPREZA hatchback (GR)
Model: IMPREZA kombi (GD, GG)
Model: IMPREZA kombi (GF)
Model: IMPREZA sedan (GC)
Model: IMPREZA sedan (GD, GG)
Model: LEGACY I (BC)
Model: LEGACY I kombi (BC, BJF)
Model: LEGACY II (BD, BG)
Model: LEGACY II kombi (BD, BG)
Model: LEGACY III (BE, BH)
Model: LEGACY III kombi (BE, BH)
Model: LEGACY IV kombi (B13_)
Intercars podaje (ale czasami łże jak pies, nie ufam mu), że ten 281 zębów ma zatosowanie w:
Model: FORESTER (SF)
Model: FORESTER (SG)
Model: IMPREZA coupe (GFC)
Model: IMPREZA hatchback (GR)
Model: IMPREZA kombi (GD, GG)
Model: IMPREZA kombi (GF)
Model: IMPREZA sedan (GC)
Model: IMPREZA sedan (GD, GG)
Model: LEGACY I (BC)
Model: LEGACY I kombi (BC, BJF)
Model: LEGACY II (BD, BG)
Model: LEGACY II kombi (BD, BG)
Model: LEGACY III (BE, BH)
Model: LEGACY III kombi (BE, BH)
Model: LEGACY IV kombi (B13_)
http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
-
tomunia
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: śląskie
- Auto: Ostatni z Foresterów, ktory nie przeleciał Brooke.
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu
witam
powoli zbliża się czas wymiany rozrządu, obecny przebieg 217000 km poprzednio wymieniany jak kupiłem przy przebiegu 135k km bo nie miałem wiedzy czy poprzedni właściciel wymieniał. Interwał wymiany rozrządu to około 100k km o ile dobrze wiem (części kupione identyczne jak na pierwszy montaż) Przy okazji chciałbym też profilaktycznie wymienić pompę wody - czy ktoś może mi powiedzieć na ile wyjść ma być pompa do forestera SG 2.0 slowsuck 125 KM bo na alledrogo są 3 typy, a nie chciałbym tracić czasu na wymianę pompy w trakcie roboty. pozdrawiam
powoli zbliża się czas wymiany rozrządu, obecny przebieg 217000 km poprzednio wymieniany jak kupiłem przy przebiegu 135k km bo nie miałem wiedzy czy poprzedni właściciel wymieniał. Interwał wymiany rozrządu to około 100k km o ile dobrze wiem (części kupione identyczne jak na pierwszy montaż) Przy okazji chciałbym też profilaktycznie wymienić pompę wody - czy ktoś może mi powiedzieć na ile wyjść ma być pompa do forestera SG 2.0 slowsuck 125 KM bo na alledrogo są 3 typy, a nie chciałbym tracić czasu na wymianę pompy w trakcie roboty. pozdrawiam
Zdecydowanie odmawiam walki na rozum z kimś nieuzbrojonym.
- NADZIOS
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: B-stok
- Auto: Impreza wrx. Legacy 2.5 my99
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu
TAK przy okazji żeby rozwiać wątpliwości ej20 BUG to blok otwarty z natryskiem na denko tłoka i rozrząd idze taki sam jak do jednotki 211HP do 96r. Do wymiany pompa wody , 2 rolki , pasek wszystko . 3 rolki sa już w gt po 97 .