Czy ktoś orientuje się gdzie znajduje się odpowietrznik sprzęgła w Imprezie WRX Bug ?
Zapowietrzyło mi się sprzęgło, w zbiorniczniu pusto, dolałem płynu ale nie wróciło więc pasuje pewnie odpowietrzyć i zobaczyc czy będzie ubywało płynu.
Problem ze sprzęgłem! PILNE PROSZE O POMOC
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- pablonas
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
- Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Problem ze sprzęgłem! PILNE PROSZE O POMOC
Na wysprzęgliku pod intercoolerem.
Idz po przewodzie od pompy sprzęgła (tam gdzie płyn wlałeś) w dół -> znajdziesz tam wysprzęglik i odpowietrznik na nim :)
Pozdro.
Idz po przewodzie od pompy sprzęgła (tam gdzie płyn wlałeś) w dół -> znajdziesz tam wysprzęglik i odpowietrznik na nim :)
Pozdro.
Re: Problem ze sprzęgłem! PILNE PROSZE O POMOC
Pewnie uszkodzony jest gumowy przewód od wysprzeglika. Musisz zdjąć ic żeby sprawdzić
- NADZIOS
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: B-stok
- Auto: Impreza wrx. Legacy 2.5 my99
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Problem ze sprzęgłem! PILNE PROSZE O POMOC
Nie koniecznie może być też sam wysprzeglik , od srodka rdzewieje uszczelniacz parcieje i zaczynać brac lewe powietrze puzniej zaczyna cieknąć w miom przypadku tak było .
Re: Problem ze sprzęgłem! PILNE PROSZE O POMOC
Dolałem płynu, odpowietrzałem z 15 razy i niestety pedał do połowy ma dalej luz.
Działa praktycznie dopiero od drugiej połowy skoku pedału sprzegla.
Nie da się odpowietrzyć zeby od samej góry było czuć opór. Ktoś wie co to , przez co to może być? Sprzęgło działa dobrze, nie slizga, nie zrywa, pedał odbija do konca po odpowietrzeniu z tym że pierwsze centymetry przy wciskaniu są takie bez żadnego oporu, dopiero od połowy czuć że zaczyna ruszać łapą w skrzyni.
Działa praktycznie dopiero od drugiej połowy skoku pedału sprzegla.
Nie da się odpowietrzyć zeby od samej góry było czuć opór. Ktoś wie co to , przez co to może być? Sprzęgło działa dobrze, nie slizga, nie zrywa, pedał odbija do konca po odpowietrzeniu z tym że pierwsze centymetry przy wciskaniu są takie bez żadnego oporu, dopiero od połowy czuć że zaczyna ruszać łapą w skrzyni.
- Shabat
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Subaru Impreza STI V4 JDM 1998 rok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Problem ze sprzęgłem! PILNE PROSZE O POMOC
Zdemontuj i wyczyść wysprzęglik w środku papierem fi 1000 albo 2000 - być może się zastał/podrdzewiał. Przy odpowietrzaniu możesz spróbować umieścić go dużo poniżej pompy kontrolując jednocześnie poziom jego wysunięcia żeby środek nie wyleciał - może być tak, że robi się korek powietrzny, który tak powinno udać się wyeliminować.
Najważniejsze - luz, o którym piszesz można kasować regulując stopień wysunięcia trzpienia naciskającego na pompę - sprawdź to też.
Najważniejsze - luz, o którym piszesz można kasować regulując stopień wysunięcia trzpienia naciskającego na pompę - sprawdź to też.
- NADZIOS
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: B-stok
- Auto: Impreza wrx. Legacy 2.5 my99
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Problem ze sprzęgłem! PILNE PROSZE O POMOC
Odpowietrz dobrze sam wysprzeglik wez kogoś do pomocy jeden trzyma pedal w pozycji dolnej a drugi powoli wciska tloczek wysprzeglika palcem w dół na odkręconym odpowietrzniku ja u siebie to robilem z 10 razy aż pedal zaczął wracac i wysprzeglac prawidlowo . Ps. Jak tloczek bedzie przyrdzewiały pedal może zostać w podlodze podczas jazdy umnie niestety to był podstawowy problem .
Re: Problem ze sprzęgłem! PILNE PROSZE O POMOC
Zaczęły się ciepłe dni, to i w moim Forku zaczęło się wpadanie sprzęgła, ja już się na to wyczuliłem i potrafię z tym walczyć, czyli kiedy pedał sprzęgiełka wpadnie i nie chce odbić, pomagam mu czubkiem buta, w korkach jest trudniej, ale jakoś daję rade, najgorsze jednak jest to szarpanie...
Kiedy auto się wystudzi, wszystko jest piękne i twarde, nawet bardzo twarde i słyszalne :).
Stawiam że za tym wszystkim stoi tłoczek pompy sprzęgła który nie ogarnia rozgrzanego płynu mającego inną lepkość w wyższej temperaturze, czyli przepuszcza ten płyn po prostu, drugą opcją jest wysprzęglik który tez może być zużyty. Cały układ mam odpowietrzony, płyn jest w normie, nie ma przecieków.
Kiedy auto się wystudzi, wszystko jest piękne i twarde, nawet bardzo twarde i słyszalne :).
Stawiam że za tym wszystkim stoi tłoczek pompy sprzęgła który nie ogarnia rozgrzanego płynu mającego inną lepkość w wyższej temperaturze, czyli przepuszcza ten płyn po prostu, drugą opcją jest wysprzęglik który tez może być zużyty. Cały układ mam odpowietrzony, płyn jest w normie, nie ma przecieków.
- Shabat
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Subaru Impreza STI V4 JDM 1998 rok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Problem ze sprzęgłem! PILNE PROSZE O POMOC
Zdemontuj wysprzęglik, wyczyść go porządnie albo wymień na nowy i przepompuj świeży płyn przez układ przy okazji odpowietrzając go porządnie i problem zapewne zniknie.