Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa

-
geos
- 4 gwiazdki
- Auto: Forester 2.0X 2003
-
Polubił:
18 razy
-
Polubione posty:
43 razy
Post
20 sty 2016, o 00:14
tak sobie czytam nt. Subaru Forester tu i ówdzie, i natrafiłem na artykuł
http://magazynauto.interia.pl/uzywane/o ... Id,1420922. napisali w nim m.in, że:
Kilka rzeczy niemile zaskakuje, np. brak kontrolki włączonych świateł, niefortunna lokalizacja włącznika spryskiwacza reflektorów, niezwykle ograniczona regulacja prędkości wycieraczek i kolumna kierownicy przesuwana tylko w pionie. To w sumie drobne mankamenty, ale w aucie tej klasy są irytujące. Nachylenie oparć foteli przednich zmienia się skokowo, a nie płynnie, natomiast fabryczne radio ma obsługę daleką od intuicyjnej. Trudna, a nawet niemożliwa jest też wymiana żarówki reflektora.
czy w generacji II też są takie upierdliwe niuanse? czy coś jeszcze możecie dodać z własnego doświadczenia? :)
pozdrawiam
geos
geos
-
piotruś
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Auto: Giulietta Veloce / Hyundai I30N Performance / Ioniq 6 / był Forester 2,5XT
-
Polubił:
320 razy
-
Polubione posty:
202 razy
Post
20 sty 2016, o 08:30
Tak, ale moim zdaniem, istotnym może być jedynie brak pełnej regulacji kierownicy i ta regulacja fotela ale nie na pewno ... Przymierz się do Forestera i ustaw sobie miejsce za kierownicą. Jeśli będzie Ci wygodnie, to po co ta regulacja?

Nie wiem czy brak tej kontrolki świateł to wada. Szybko można się przyzwyczaić (jak masz włączone światła to widać po podświetleniu licznika i położenie włącznika świateł jet bardzo dobrze widoczne) a o jedną kontrolkę, która w nocy raczej może przeszkadzać, mniej. Regulacja prędkości wycieraczek jest 4 stopniowa i to nie jest wcale mało. Spryskiwacze reflektorów uruchamiają się gdy dłużej wciśniesz przycisk od spryskiwaczy szyb. Też kwestia przyzwyczajenia; dla mnie od początku nie było to problemem. nie jest prawdą, że nie jest możliwa wymiana żarówek. Jedynie z lewej strony trzeba wyjąć akumulator. Już wymieniałem i uważam, że to nie jest problem. Zresztą, to wszystko w zestawieniu z zaletami tego auta, to zwykłe pierdoły
Pozdrawiam

piotruś
-
Kubik1
- 5 gwiazdek
- Auto: impreza 2,0
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
20 sty 2016, o 11:03
piotruś pisze:Tak, ale moim zdaniem, istotnym może być jedynie brak pełnej regulacji kierownicy i ta regulacja fotela ale nie na pewno ... Przymierz się do Forestera i ustaw sobie miejsce za kierownicą. Jeśli będzie Ci wygodnie, to po co ta regulacja?

Nie wiem czy brak tej kontrolki świateł to wada. Szybko można się przyzwyczaić (jak masz włączone światła to widać po podświetleniu licznika i położenie włącznika świateł jet bardzo dobrze widoczne) a o jedną kontrolkę, która w nocy raczej może przeszkadzać, mniej. Regulacja prędkości wycieraczek jest 4 stopniowa i to nie jest wcale mało. Spryskiwacze reflektorów uruchamiają się gdy dłużej wciśniesz przycisk od spryskiwaczy szyb. Też kwestia przyzwyczajenia; dla mnie od początku nie było to problemem. nie jest prawdą, że nie jest możliwa wymiana żarówek. Jedynie z lewej strony trzeba wyjąć akumulator. Już wymieniałem i uważam, że to nie jest problem. Zresztą, to wszystko w zestawieniu z zaletami tego auta, to zwykłe pierdoły
Pozdrawiam

A czy Ty piszesz o tym samy rocznikowo?
Dla mnie nie wszystko co napisane jest prawdą. Światła mijania ma cały czas zapalone, więc gasną po wyłączeniu stacyjki i włączają po zapaleniu silnika. Nie muszę o tym myśleć i tym zajmować. Tylko po włączeniu drogowych włączała się kontrolka świateł
Nie miałem problemu z dobraniem pozycji za kierownicą.
W starszych modelach włącznik spryskiwaczy reflektorów był na konsoli środkowej pod radiem i dla mnie to wygodna pozycja ( nigdy nie włączyłem przypadkowo).
Wymiana w żarówki w XT jest trochę problematyczna, ale w starszych modelach nie ma problemu z wymianą.
Kubik1
-
ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
-
Polubił:
2268 razy
-
Polubione posty:
137 razy
Post
20 sty 2016, o 11:23
Dokładnie, jedynie trudna wymiana żaróweczek jest wadą. Cała reszta to zaleta tego auta np. bardzo szybka regulacja foteli, brak zbędnych kontrolek, czy fakt, że światła gasną gdy gasimy auto.
Z tymi żarówkami to forek nie jest szczególnie gorszym autem niż inne marki. W mało którym współczesnym aucie jest tak łatwo jak w starych autach z lat '90-tych gdzie były stosowane żarówki H4.
Jest ryzyko, musi być wybór.
ptk22
-
zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
-
Polubił:
1 raz
-
Polubione posty:
0
Post
20 sty 2016, o 18:58
Wymień żarówkę w pt cruiser na drodze w Czasie deszczu a poznasz czym jest trudna wymiana... Albo mazda 323f BG z unoszonymi lampami, ewentualnie focus mk1...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
zinc
-
ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
-
Polubił:
2268 razy
-
Polubione posty:
137 razy
Post
20 sty 2016, o 20:49
zinc, albo postojową w imprezie blob

Jest ryzyko, musi być wybór.
ptk22
-
mark
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: foryś, volviś
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
27 sty 2016, o 23:18
Jak dla mnie to mój FXT mógłby mieć dwa dodatkowe "cósie": lampkę wskazującą na niski poziom płynu do spryskiwania szyb oraz regulację podparcia lędźwiowego w fotelu. Ale to drobiazgi ...
mark