Przygotowania do zmiany silnika

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 16 kwie 2016, o 01:03

Pomierzyłem ciśnienie. I na dwóch cylindrach w jednej głowicy jest równo 7,5 a w kolejnych dwóch w drugiej głowicy 5,5. Ta mniejsza wartość jest po tej stronie po której nie mogłem rozrządu ustawić. Czyli wniosek jest taki ze pewnie ten rozrząd jest źle złożony. Kurcze juz nie wiem jak on powinien być. Jak nie ustawie to i tak jest źle...

Tylko dopiero teraz się zorientowałem ze mierzyłem przy zamkniętej przepustnicy. I stąd mniejsze ciśnienia.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka



luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 16 kwie 2016, o 17:31

Zwycięstwo. Ustawione jak należy i wszystko śmiga idealnie ;) jednak wina rozrządu była

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

czlapus
2 gwiazdki
Lokalizacja: Piwniczna-Zdrój
Auto: Subaru Impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 16 kwie 2016, o 20:43

Tylko sie cieszyc ze wszystko dziala byle tak dalej :)

Panter
2 gwiazdki
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpacie
Auto: OBK III H6 2007. ex. Outback 2,0 +ICOM, '02 manual
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 17 kwie 2016, o 11:44

To widzę, że z rozrządem hece potrafią nadal być, a niby wszystko się oczywiste wydaje. Słyszałem że w 3,6l znaki się zgadzają raz na paredziesiąt obrotów - to już wyższa szkoła jazdy.
Szukałem dobrego silnika EJ251 lub tani do remontu, bo jeździłem na 2,0. Teraz podwoiłem moc - H6.

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 18 kwie 2016, o 16:32

Oj potrafią. Ale jeszcze mam jakiś problemik. Bo rozrząd ustawiłem już cacy a nadal napięcie z lambdy na wolnych obrotach jest 0,8V i korekty rosną do -32%. Jak podniosę obroty do przykładowo 2000obr/min to napięcie na lambdzie jest 0,5V a korekty oscylują wokół 0%.
Mi to wygląda że z ciśnienie paliwa jest coś nie halo. Założyłem regulator ciśnienia paliwa ale może on jest jakiś felerny...
A Wy? Co o tym myślicie?

SubaruGARAGE
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Kraków
Auto: WRX 04MY
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 19 kwie 2016, o 11:42

luki_man pisze: Mi to wygląda że z ciśnienie paliwa jest coś nie halo. Założyłem regulator ciśnienia paliwa ale może on jest jakiś felerny...
A Wy? Co o tym myślicie?
Zmierz proszę ciśnienie paliwa - wszystko będziesz wiedział.

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 19 kwie 2016, o 12:40

Mam taki nastawy regulator ciśnienia paliwa. Kiedyś dał mi go mechanik. Ma on wbudowany ciśnieniomierz. I niby ja reguluje ale lambda kompletnie nie zmienia swojej wartości. Jakby nie reagowała na zmiany ciśnienia. Porostu wartość lambdy oscyluje wokół 0,8V. Masz chyba racje. Ustawie regulator na zadane ciśnienie i sprawdzę innym ciśnieniomierzem co naprawdę jest w listwie.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 19 kwie 2016, o 15:05

A może ja po prostu źle go podłączam.

Ja podłączam kolejno według zdjęcia poniżej:
1 - podciśnienie
2 - do listwy przy pomocy adaptera
3 - do ostatniej wolnej rurki

https://photos.google.com/share/AF1QipP ... hoMU4yXzBB

Dobrze to jest?

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 22 kwie 2016, o 10:19

Nadal nie jestem pewny... ;)

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 13 cze 2016, o 21:16

Odświeżę nieco temat aby podzielić się moimi spostrzeżeniami co do całej podmiany.

Przejechałem forkiem na tym silniku już 10tyś km i stwierdzam że silnik jest w ekstra stanie. Co dziwne nawet piston slap-a nie słychać w nim. Pobór oleju znikomy. Około 0,5l na całe 10tyś km czyli od wymiany do wymiany. Elastyczność silnika rewelacyjna. Jedynie podcieka mi troszkę płyn chłodniczy przy tej rurce na silniku ale to tak kropla na dzień więc spróbuję lekko dokręcić śrubę. A jak nie to wymienię uszczelkę. Spalanie lpg wychodzi mi w okolicach 12l/100km, ale nogę mam ciężką. Na poprzednim silniku spalanie było podobne, ale osiągi nieporównywalne. Oczywiście na plus dla tego 2.2.
Jeżeli chodzi o regulację składu mieszanki to podjechałem do gościa który ma szerokopasmówkę i ustawił skład mieszanki na odpowiednim poziomie. Choć moja lambda nadal pokazuje że jest odrobinę za bogato. Jednak wolę wierzyć szerokopasmówce. Jednak czasem zastanawiam się na tym co pisał SubaruGARAGE. Mianowicie czy moja sonda działa prawidłowo. Będę jakoś na dniach zmieniał kolektor na różnoodległościowy to spróbuję wkręcić lambdę z tego legacy z którego mam silnik i zobaczymy.
Generalnie jeśli ktoś zastanawia się nad taką podmianą. To mówię zdecydowanie TAAAAAK.

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 14 cze 2016, o 00:23

a korzystajac z odpowiediego watku bo znalesc nie moge... ktos juz wkladal do forka sf 125hp silnik z nowszego ten 158hp bez turbo ? chodzi o zachowanie pojemnosci (kjs itd) a zwiekszenie mocy... oczywiscie wiem najlepiej kupic sti ale sek w tym ze chce pozostac poki co na wolnossacym silniku 2.0
ps tak wieeeemmm na kolejne subaru juz zbieram, impreza z wiatrakiem bedzie
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

ODPOWIEDZ