WRX bugeye kody ABS
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
WRX bugeye kody ABS
Witam, odczytałem błędy abs i wyszły następujące:
31 Koło prawe przednie - Uszkodzenie obwodu(ów) elektrozaworu w module hydraulicznym
51 Uszkodzenie przekaźnika zaworu
56 Użycie niewłaściwego modułu sterowania ABS lub uszkodzenie czujnika przyspieszenia
Czy ktoś pomoże od czego zacząć? Czujniki wyczyściłem jeszcze przed odczytaniem błędów, prawy przód był zasyfiony, po wyczyszczeniu kontrolka nie zgasła, czasami się świeci a czasami nie, ale w większości tak. Jakieś wskazówki co mogę zrobić we własnym zakresie? Z góry dzięki.
31 Koło prawe przednie - Uszkodzenie obwodu(ów) elektrozaworu w module hydraulicznym
51 Uszkodzenie przekaźnika zaworu
56 Użycie niewłaściwego modułu sterowania ABS lub uszkodzenie czujnika przyspieszenia
Czy ktoś pomoże od czego zacząć? Czujniki wyczyściłem jeszcze przed odczytaniem błędów, prawy przód był zasyfiony, po wyczyszczeniu kontrolka nie zgasła, czasami się świeci a czasami nie, ale w większości tak. Jakieś wskazówki co mogę zrobić we własnym zakresie? Z góry dzięki.
błędy wskazują wyraźnie na uszkodzenie pompy abs i zły sterownik, jakby ktoś zmienił na niewłaściwy - to po co czujniki czyścić?
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
Re: WRX bugeye kody ABS
Przecież napisałem że czyściłem przed odczytaniem błędów. A w którym miejscu znajduje się sterownik?
Re: WRX bugeye kody ABS
Czy to że mam na przodzie 2 różne opony tzn. ten sam rozmiar, podobna wysokość bieżnika ale różne marki może powodować wywalanie błędu 31 (koło prawe) bo właśnie na tym kole jest opona inna niż wszystkie?
- rafik555
- 2 gwiazdki
- Auto: Subaru STI my05, Subaru SVX, bugeye 2.0gx, forester 2011, OBK 2008, Impreza 08
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: WRX bugeye kody ABS
Takich rzeczy w subaru nie powinno się robić... może to być przyczyną
Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców
Re: WRX bugeye kody ABS
Opony takie były jak kupiłem samochód, wiem że nie powinno tak być choćby ze względu na napęd. A jak można sprawdzić czy to ta opona jest powodem wywalania błędu?
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: WRX bugeye kody ABS
Założyć 4 jednakowe?tomo81 pisze: A jak można sprawdzić czy to ta opona jest powodem wywalania błędu?
Re: WRX bugeye kody ABS
Po długiej przerwie wracam do tematu mojego ABS. Okazało się że 2 błędy były stare, zachowane w pamięci, po wykasowaniu zostaje tylko błąd 31 Koło prawe przednie - Uszkodzenie obwodu(ów) elektrozaworu w module hydraulicznym. Wszystko wskazuje że to pompa, tylko zaciekawiła mnie jedna rzecz: za każdym razem jak podnoszę podnośnikem przód auta (obojętnie która strona) to w trakcie a także po opuszczenia auta do momentu odpalenia kontrolka ABS się nie świeci. Normalnie świeci się non stop. O co kaman??
- SubaruGARAGE
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: WRX 04MY
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: WRX bugeye kody ABS
Nie bardzo rozumiem, w jakich okolicznościach świeci się kontrolka ABS?tomo81 pisze: tylko zaciekawiła mnie jedna rzecz: za każdym razem jak podnoszę podnośnikem przód auta (obojętnie która strona) to w trakcie a także po opuszczenia auta do momentu odpalenia kontrolka ABS się nie świeci. Normalnie świeci się non stop. O co kaman??
Podnosisz samochód/odpalasz silnik/ kontrolka abs się pali?
Re: WRX bugeye kody ABS
Nie, pali się na codzień non stop a jak podniosę przód, obojętnie którą stronę i w trakcie lub po opuszczenia auta włączę zapłon to kontrolka normalnie gaśnie. Odpalam auta i po chwili znowu się zapala...
- SubaruGARAGE
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: WRX 04MY
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: WRX bugeye kody ABS
Ja osobiście bym jeszcze sprawdził jakie sygnały (prędkości) są generowane przez poszczególne koła - może być tak, że czujnik będzie ok, ale koło sygnałowe już nie (jest pęknięte) 
Oczywiście jak napisałeś nie należny wykluczać modułu ABS. Niemniej jednak moim zdaniem w pierwszej kolejności należny wykluczyć mniej kosztowne elementy

Oczywiście jak napisałeś nie należny wykluczać modułu ABS. Niemniej jednak moim zdaniem w pierwszej kolejności należny wykluczyć mniej kosztowne elementy

Re: WRX bugeye kody ABS
Masz na myśi pierścień abs? Tylko czy ma to związek jeśli kontrolka się zapala na postoju? Oscyloskopem się to sprawdza?
- SubaruGARAGE
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: WRX 04MY
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: WRX bugeye kody ABS
Jeżeli czujnik jest sprawny i samochód stoi to koło sygnałowe (pierścień abs) nie ma znaczenia. Oczywiście jeżeli błąd z pamięci ECM był wcześniej wykasowany.
Sygnały z czujnika jak najbardziej sprawdzisz oscyloskopem.
Sygnały z czujnika jak najbardziej sprawdzisz oscyloskopem.
Re: WRX bugeye kody ABS
Sprawdzałem rezystancje czujników miernikiem i jest ok. Obstawiam pompę albo jakiś przewód nie łączy, masa jest ok.
- SubaruGARAGE
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: WRX 04MY
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: WRX bugeye kody ABS
Sprawdź wtyczkę modułu ABS/popsikaj styki odpowiednim sprayem/kilkakrotnie załóż i zdemontuj wtyczkę/sprawdź czy nadal występuje błąd 

Re: WRX bugeye kody ABS
Wtyczka wygląda ok, styki czyste, przewody całe, ale dobry pomysł z tym sprayem kontaktowym, spróbuję choć podświadomie stawiam na pompę :/
Re: WRX bugeye kody ABS
Spróbuj odłączyć "podejrzany" czujnik ja u siebie miałem co prawda inne objawy zawsze jak wilgotno było to wywalało kontrolkę, komputer nic nie pokazywał, więc kupiłem czujnik sprawny i zmieniałem po kolei (np. dziś wywalam lewy przód i wkładam sprawny używany i obserwuje), okazało się że prawy przód wywalał błędy, a po zmianie problem ustał od tamtej pory do dziś nie wracałem do tego tematu.
Re: WRX bugeye kody ABS
I dalej lipa... potraktowałem wtyczkę kontaktem i nic to nie dało. Oporność na czujniku właściwa, sprawdziłem czy jest przepływ prądu między czujnikiem a wtyczką modułu abs i też jest ok, masa spradzona, patrzyłem wiązkę za błotnikiem i nie widać żadnych uszkodzeń... Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły czy zamawiać pompę??