Jakiś czas temu kupiłem Imprezę GC (MY'99 2.0 125KM) w której po awarii wiskozy została założona skrzynia od Legacy II (razem z tylnym dyfrem, bo poprzedni właściciel nie był pewien przełożeń).
Oryginalna skrzynie (razem z tylnym dyfrem) dostałem razem z samochodem. Obecnie założona skrzynia (czyli ta od Legacy) jest dość mocno zużyta, dyfer wyje.
Chce wrócić do oryginalnej skrzyni, która oprócz uszkodzonej wiskozy jest w dobrym stanie.
Sprzedawca twierdził, że wystarczy przełożyć wiskozę z tej legasiowej skrzyni do oryginalnej i będzie ok.
Zanim to jednak rozgrzebię chciałbym się upewnić, że to rzeczywiście będzie pasowało?
Oznaczenie na oryginalnej skrzyni: H7-TY754XR1AA
Oznaczenia na zamontowanej skrzyni: brak naklejki - czy jest inny sposób na identyfikację?
Kompatybilność wiskozy
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
stormy
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Izabelin
- Auto: OBK, VW T4 Californa, Samurai "Zmota"
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Kompatybilność wiskozy
Subaru Outback 2,5 MY'05,
VW T4 California MY'03
Suzuki Samurai "Zmota" 1,6 MY'92
VW T4 California MY'03
Suzuki Samurai "Zmota" 1,6 MY'92
Re: Kompatybilność wiskozy
Legacy II będzie miało raczej skrzynię 752, ewentualnie ostatnie wypusty mogły mieć 754.
Wiskozy między skrzyniami 752 i 754 nie pasują.
752.... ma tylnej górnej części ma tak jakby stolik, a 754.... tego nie ma.
Tak najłatwiej można rozpoznać.
Poprzeglądaj zdjęcia, będziesz wiedział o co chodzi.
Wiskozy między skrzyniami 752 i 754 nie pasują.
752.... ma tylnej górnej części ma tak jakby stolik, a 754.... tego nie ma.
Tak najłatwiej można rozpoznać.
Poprzeglądaj zdjęcia, będziesz wiedział o co chodzi.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
-
stormy
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Izabelin
- Auto: OBK, VW T4 Californa, Samurai "Zmota"
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Kompatybilność wiskozy
Skrzynia w samochodzie ma stolik, czyli jak rozumiem jest to 752.ryjeks pisze:Legacy II będzie miało raczej skrzynię 752, ewentualnie ostatnie wypusty mogły mieć 754.
Wiskozy między skrzyniami 752 i 754 nie pasują.
752.... ma tylnej górnej części ma tak jakby stolik, a 754.... tego nie ma.
Tak najłatwiej można rozpoznać.
Poprzeglądaj zdjęcia, będziesz wiedział o co chodzi.
Więc pozamiatane - muszę szukać wiskozy lub regenerować starą :( .
Subaru Outback 2,5 MY'05,
VW T4 California MY'03
Suzuki Samurai "Zmota" 1,6 MY'92
VW T4 California MY'03
Suzuki Samurai "Zmota" 1,6 MY'92
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Kompatybilność wiskozy
Prędzej czy później każdy z wiskoza będzie walczył...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
-
stormy
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Izabelin
- Auto: OBK, VW T4 Californa, Samurai "Zmota"
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Kompatybilność wiskozy
To chyba zależy jak kto eksploatuje. Jeżeli się uważa na średnicę opon, ciśnienie w kołach itp. to wiskoza się odwdzięcza długim życiem.zinc pisze:Prędzej czy później każdy z wiskoza będzie walczył...
Mój OBK którego kupiłem przy przebiegu 100kkm dochodzi teraz do 240kkm i wiskoza cały czas fabryczna bez śladów usterek.
Pogooglałem jeszcze i potwierdzam, że masz rację. Zmiana była w 99 roku.ryjeks pisze: [...]
Wiskozy między skrzyniami 752 i 754 nie pasują.
[...]
Dla potomnych: tutaj jest zdjęcie porównujące stary i nowy typ: http://forums.drom.ru/subaru/t1152068463.html
Jak widać różnice są znaczne. Tłumaczyć strony nie ma po co, nic ciekawego, po prostu się pokłócili (jak to zazwyczaj na forach bywa

A ja teraz staję przed dylematem: kupić używkę czy regenerować i jeżeli tak to gdzie.
Subaru Outback 2,5 MY'05,
VW T4 California MY'03
Suzuki Samurai "Zmota" 1,6 MY'92
VW T4 California MY'03
Suzuki Samurai "Zmota" 1,6 MY'92
- Soltys
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Ełk / Białystok
- Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Kompatybilność wiskozy
Jak masz skrzynie na wierzchu to odkręć tył, wyjmij wiskozę i daj do regeneracji. Regenerowałem swoja we Wrocku i oprócz tego, że fatalny z nimi kontakt to wisko póki co (tfu, tfu) pracuje ok. Zrobiłem ok. 20 kkm od regeneracji. Dają fakturę z pisemną gwarancję na 3 lata.
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Kompatybilność wiskozy
dokladnie jak masz na wierzchu to mozemy Ci zrobic ( ale my to nie Ci od zlego kontaktu) a jak nie masz to po umowieniu sie podjedz rano wieczorem zrobione -wyjmiemy zrobimy zlozymy-cena tel
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
-
stormy
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Izabelin
- Auto: OBK, VW T4 Californa, Samurai "Zmota"
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Kompatybilność wiskozy
Tak, skrzynia jest na wierzchu, tak jak pisałem - dostałem ją razem z samochodem, więc z demontażem nie ma problemu.zinc pisze:dokladnie jak masz na wierzchu to mozemy Ci zrobic ( ale my to nie Ci od zlego kontaktu) a jak nie masz to po umowieniu sie podjedz rano wieczorem zrobione -wyjmiemy zrobimy zlozymy-cena tel
Czy możesz podać numer telefonu na PW?
Subaru Outback 2,5 MY'05,
VW T4 California MY'03
Suzuki Samurai "Zmota" 1,6 MY'92
VW T4 California MY'03
Suzuki Samurai "Zmota" 1,6 MY'92