Wibracje na wyższych obrotach
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Wibracje na wyższych obrotach
Cześć,
wiem, ze temat wibracji i drgań pojawia się regularnie, ale ja męczę się ze swoimi jakiś już czas, a wszyscy mechanicy mówią, mi ze jest ok. Problem w tym, ze wychwycić je można tylko po dłuższej trasie, a takie zazwyczaj robię w weekendy, kiedy warsztaty są zamknięte.
Postaram się je opisać najdokładniej jak mogę:
wibracje/terkotanie pojawiają się przy >2500-3000 RPM niezależnie czy na biegu czy na luzie (jakby silnik rezonuje),
wibracje pojawiają się TYLKO po przebyciu odcinka z prędkością autostradowa (bylem umówiony z mechanikiem, pojeździłem po osiedlu z pol godziny żeby rozgrzać silnik i nie było tych wibracji - ewidentnie pojawiają się one po zrobieniu nawet krótszego odcinka, ale z większymi prędkościami)
wibracji nie ma na 4 i 5 biegu nawet przy >3000RPM, są tylko w zakresie biegów od świateł do świateł - 1-2-3, może niewielkie na 4. Na autostradzie zupełny spokój, samochód przyspiesza dynamicznie,
nie wiem czy tak ma być, ale czuje dość wyraźnie drgania na drążku zmiany biegów, ale nie mam żadnych problemow ze sprzęgłem, nie ślizga się, bierze nisko (było wymienione 40000 mil temu, ale nie wiem czy z kołem dwumasowym). Czy to możliwe ze na przykład zużyte jest kolo dwumasowe przy sprawnej tarczy sprzęgła ? Czy to raczej może być poduszka silnika i drgania przenoszą się na skrzynie? Drgania bym zrozumiał, miałem wybita poduszkę w golfie, ale nie było tam tego terkotu zależnego od obrotów silnika.
I jeszcze ostatnia rzecz, czy to normalne, ze Subaru po zaparkowaniu tak cyka, jakby rozprężały się elementy metalowe ? Słysze to z przodu, z komory silnika przez kilka minut, kiedy elementy są jeszcze gorące po jeździe.
Podajcie proszę jakieś wskazówki, za 750 mil mam wymianę oleju i filtrów to bym może nakierował na cos moich majstrów.
Pozdrawiam,
Kamil
wiem, ze temat wibracji i drgań pojawia się regularnie, ale ja męczę się ze swoimi jakiś już czas, a wszyscy mechanicy mówią, mi ze jest ok. Problem w tym, ze wychwycić je można tylko po dłuższej trasie, a takie zazwyczaj robię w weekendy, kiedy warsztaty są zamknięte.
Postaram się je opisać najdokładniej jak mogę:
wibracje/terkotanie pojawiają się przy >2500-3000 RPM niezależnie czy na biegu czy na luzie (jakby silnik rezonuje),
wibracje pojawiają się TYLKO po przebyciu odcinka z prędkością autostradowa (bylem umówiony z mechanikiem, pojeździłem po osiedlu z pol godziny żeby rozgrzać silnik i nie było tych wibracji - ewidentnie pojawiają się one po zrobieniu nawet krótszego odcinka, ale z większymi prędkościami)
wibracji nie ma na 4 i 5 biegu nawet przy >3000RPM, są tylko w zakresie biegów od świateł do świateł - 1-2-3, może niewielkie na 4. Na autostradzie zupełny spokój, samochód przyspiesza dynamicznie,
nie wiem czy tak ma być, ale czuje dość wyraźnie drgania na drążku zmiany biegów, ale nie mam żadnych problemow ze sprzęgłem, nie ślizga się, bierze nisko (było wymienione 40000 mil temu, ale nie wiem czy z kołem dwumasowym). Czy to możliwe ze na przykład zużyte jest kolo dwumasowe przy sprawnej tarczy sprzęgła ? Czy to raczej może być poduszka silnika i drgania przenoszą się na skrzynie? Drgania bym zrozumiał, miałem wybita poduszkę w golfie, ale nie było tam tego terkotu zależnego od obrotów silnika.
I jeszcze ostatnia rzecz, czy to normalne, ze Subaru po zaparkowaniu tak cyka, jakby rozprężały się elementy metalowe ? Słysze to z przodu, z komory silnika przez kilka minut, kiedy elementy są jeszcze gorące po jeździe.
Podajcie proszę jakieś wskazówki, za 750 mil mam wymianę oleju i filtrów to bym może nakierował na cos moich majstrów.
Pozdrawiam,
Kamil
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: Wibracje na wyższych obrotach
prawdopodobnie cykają osłony od wydechu kiedy stygną
Jeździć nie umiem, ale się staram 
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Re: Wibracje na wyższych obrotach
dzixd pisze: prawdopodobnie cykają osłony od wydechu kiedy stygną
Czy to może wpadać w rezonans jak się rozgrzeje i elementy inaczej się układają ??
Re: Wibracje na wyższych obrotach
U mnie też cyka w analogicznej sytuacji, a wibracji żadnych nie mam, więc raczej te dwie sprawy nie mają związku.Kamil1987 pisze: czy to normalne, ze Subaru po zaparkowaniu tak cyka, jakby rozprężały się elementy metalowe ? Słysze to z przodu, z komory silnika przez kilka minut, kiedy elementy są jeszcze gorące po jeździe.
Re: Wibracje na wyższych obrotach
komor pisze: U mnie też cyka w analogicznej sytuacji, a wibracji żadnych nie mam, więc raczej te dwie sprawy nie mają związku.
Dzięki ! Jedno mniej do sprawdzenia :)
Re: Wibracje na wyższych obrotach
Ok,
Byłem u mechanika i jak na razie szukamy przyczyny przez eliminację. Na pewno zawieszenie przednie, półosie i osłony wydechu są ok. Miałem mały kłopot z parownikiem klimy (btw. Gdyby komuś kapało na nogi pasażera to niech się odzywa ;) ) i zapomniałem wspomnieć żeby sprawdzili poduszki silnika i skrzyni ale zrobię to za jakieś dwa tygodnie. Ogólnie to owe wibrację słyszę jak na razie tylko ja ;) i to pod dobrym rozgrzaniu silnika. Wydaje mi się że hałas/wibracja to albo obluzowala podpora skrzyni albo podpora wału. Dam znać niedługo.
Byłem u mechanika i jak na razie szukamy przyczyny przez eliminację. Na pewno zawieszenie przednie, półosie i osłony wydechu są ok. Miałem mały kłopot z parownikiem klimy (btw. Gdyby komuś kapało na nogi pasażera to niech się odzywa ;) ) i zapomniałem wspomnieć żeby sprawdzili poduszki silnika i skrzyni ale zrobię to za jakieś dwa tygodnie. Ogólnie to owe wibrację słyszę jak na razie tylko ja ;) i to pod dobrym rozgrzaniu silnika. Wydaje mi się że hałas/wibracja to albo obluzowala podpora skrzyni albo podpora wału. Dam znać niedługo.
Re: Wibracje na wyższych obrotach
Panowie i Panie,
szukam dalej przyczyny dziwnych wibracji. Zrobiłem ostatnio ponad 1500 km głównie po autostradach i rysuje mi się coraz wyraźniej ich przyczyna.
Wibracje tak jak pisałem pojawiają się po dobrym rozgrzaniu auta, są o wiele większe na niższych biegach (zjazd z autostrady na drogi lokalne), ale też odczuwalne pod dużym obciążeniem jak i podczas jazdy pod górę z wyższymi prędkościami. Sam fakt, że ich intensywność zmalała po wymianie uszczelniacza lewej przedniej półosi sprawia, że jednak chyba powinienem skoncentrować na półosiach. Ostatnio słyszę też taki skrzypiący dźwięk jak mocniej dodaję gazu na 1 i 2 biegu, typowo, jakby coś się kręciło z niewystarczającym smarowaniem.
"Najgorsze" jest to, że te wibracje nie przeszkadzają w jeździe typowo autostradowej i można spokojnie korzystać z samochodu, ale jednak jak trzeba zrobić coś dynamiczniej na niższych biegach, pod górę to nie chodzi wszystko jedwabiście.
Czy jest jakiś prosty test poprawnego działania półosi ? Obstawiam, że mogą tam być jakieś luzy, czy można to zdiagnozować samemu ? U mnie słychać lekkie pukanie przy skręcie pod górę z kołami maksymalnie w lewo, co ponoć sugeruje uszkodzenie prawej półosi, czy mam rację ??
Pozdrawiam,
Kamil
szukam dalej przyczyny dziwnych wibracji. Zrobiłem ostatnio ponad 1500 km głównie po autostradach i rysuje mi się coraz wyraźniej ich przyczyna.
Wibracje tak jak pisałem pojawiają się po dobrym rozgrzaniu auta, są o wiele większe na niższych biegach (zjazd z autostrady na drogi lokalne), ale też odczuwalne pod dużym obciążeniem jak i podczas jazdy pod górę z wyższymi prędkościami. Sam fakt, że ich intensywność zmalała po wymianie uszczelniacza lewej przedniej półosi sprawia, że jednak chyba powinienem skoncentrować na półosiach. Ostatnio słyszę też taki skrzypiący dźwięk jak mocniej dodaję gazu na 1 i 2 biegu, typowo, jakby coś się kręciło z niewystarczającym smarowaniem.
"Najgorsze" jest to, że te wibracje nie przeszkadzają w jeździe typowo autostradowej i można spokojnie korzystać z samochodu, ale jednak jak trzeba zrobić coś dynamiczniej na niższych biegach, pod górę to nie chodzi wszystko jedwabiście.
Czy jest jakiś prosty test poprawnego działania półosi ? Obstawiam, że mogą tam być jakieś luzy, czy można to zdiagnozować samemu ? U mnie słychać lekkie pukanie przy skręcie pod górę z kołami maksymalnie w lewo, co ponoć sugeruje uszkodzenie prawej półosi, czy mam rację ??
Pozdrawiam,
Kamil
- SubaruGARAGE
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: WRX 04MY
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wibracje na wyższych obrotach
..uszkodzenie przegubu.Kamil1987 pisze: co ponoć sugeruje uszkodzenie prawej półosi, czy mam rację ??
Re: Wibracje na wyższych obrotach
Dzięki wielkie,SubaruGARAGE pisze: ..uszkodzenie przegubu.
poszedł dziś do mechanika. Czy ta część jest naprawialna, czy wymienia się cale półosie ? Jeśli to ostatnie to jaka firma jest polecana ? Słyszałem ze tańsze zamienniki są nieraz gorsze niż używane oryginały w dobrym stanie.
Dam znać co wyszło z tej naprawy.
Pozdr.
Re: Wibracje na wyższych obrotach
Przepraszam za spamowanie,
dzwonili z warsztatu, rzeczywiście jest luz na prawym przegubie. Zaproponowali mi wymianę prawej półosi, czy tak się robi, ze wymienia się tylko jedną ? Bylem gotowy na wymianę obu, a tu mi mówią, ze to niepotrzebne.
dzwonili z warsztatu, rzeczywiście jest luz na prawym przegubie. Zaproponowali mi wymianę prawej półosi, czy tak się robi, ze wymienia się tylko jedną ? Bylem gotowy na wymianę obu, a tu mi mówią, ze to niepotrzebne.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Wibracje na wyższych obrotach
Jeżeli druga jest OK to nie ma powodu aby ją wymieniać.Kamil1987 pisze:czy tak się robi, ze wymienia się tylko jedną
Re: Wibracje na wyższych obrotach
Dzięki !! Wydawało mi się (mam Subaru dopiero 3 miesiące), ze to jest element Symmetrical AWD i musi być wszystko idealnie w tym samym stanie zużycia (cos jak opony). Dzięki za wyjaśnienie.jarmaj pisze:
Jeżeli druga jest OK to nie ma żadnego powodu aby ją wymieniać.
Re: Wibracje na wyższych obrotach
Nie chcę zapeszać, ale problem wydaje się rozwiązany. Nie ma dziwnych wibracji, nic nie stuka przy skręcaniu, kierownica jakby sztywniej trzyma koła. Jestem szczęsliwy. 
