Impreza WRX STI - awaryjność
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Impreza WRX STI - awaryjność
Witam
Pytanie do użytkowników Imprezy GH WRX w wersji STI 300KM. Jak wygląda awaryjność silnika w tym modelu? Pytam, gdyż od roku jestem użytkownikiem Forestera SH rocznik 2008 2.5 turbo 230KM z przebiegiem 160.000 km i zdążyłem już zaliczyć remont kapitalny silnika, wymianę pompy oleju, chłodnicy i sprzęgła.
Czy silniki WRX STI też czeka podobny los w okolicach tego przebiegu? Na co warto zwrócić uwagę przy zakupie takiego auta? Budżet - ok. 70.000 zł
Czy zakuty silnik daje gwarancję bezawaryjności jednostki ?
Z góry dziękuję za wszelkie uwagi.
Pytanie do użytkowników Imprezy GH WRX w wersji STI 300KM. Jak wygląda awaryjność silnika w tym modelu? Pytam, gdyż od roku jestem użytkownikiem Forestera SH rocznik 2008 2.5 turbo 230KM z przebiegiem 160.000 km i zdążyłem już zaliczyć remont kapitalny silnika, wymianę pompy oleju, chłodnicy i sprzęgła.
Czy silniki WRX STI też czeka podobny los w okolicach tego przebiegu? Na co warto zwrócić uwagę przy zakupie takiego auta? Budżet - ok. 70.000 zł
Czy zakuty silnik daje gwarancję bezawaryjności jednostki ?
Z góry dziękuję za wszelkie uwagi.
Re: Impreza WRX STI - awaryjność
Zwrocic trzeba uwage na wszystko.
2.5l silniki sa, jakie sa - wszystko sie moze zdarzyc.
Zakucie silnika nie daje zadnej gwarancji na nic.
2.5l silniki sa, jakie sa - wszystko sie moze zdarzyc.
Zakucie silnika nie daje zadnej gwarancji na nic.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Impreza WRX STI - awaryjność
Moze jeszcze tytulem dodatku - chcesz miec jakas pewnosc czegokolwiek, to najlepiej kupic auto z uszkodzonym silnikiem i samemu zawiezc do zrobienia w zaufanym dla siebie warsztacie, tak, zeby bylo wiadomo co bylo zrobione, jak, na jakich czesciach itp.
No i mimo wszystko nadal silnik po tym wieczny raczej nie bedzie. Ale ile pojezdzi - to juz zalezy od wielu roznych czynnikow.
No i mimo wszystko nadal silnik po tym wieczny raczej nie bedzie. Ale ile pojezdzi - to juz zalezy od wielu roznych czynnikow.
Jacek "AMI" Rudowski
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Impreza WRX STI - awaryjność
lub kupić auto, które było remontowane w znanym warsztacie gdzie powiedzą co i jak było robioneAMI pisze: Moze jeszcze tytulem dodatku - chcesz miec jakas pewnosc czegokolwiek, to najlepiej kupic auto z uszkodzonym silnikiem i samemu zawiezc do zrobienia w zaufanym dla siebie warsztacie, tak, zeby bylo wiadomo co bylo zrobione, jak, na jakich czesciach itp.
No i mimo wszystko nadal silnik po tym wieczny raczej nie bedzie. Ale ile pojezdzi - to juz zalezy od wielu roznych czynnikow.

Przy takim przebiegu jest całkiem prawdopodobne, że już było naprawiane.
Wieczny nie będzie, ale z tego co wiem, to po dobrym remoncie awaryjność uzależniona jest dużo bardziej od właściciela. Jeżeli lata po dwie paczki po autostradzie to będą kłopoty.
Mój Lanos dobił do 170kkm. Nic niepokojącego się nie dzieje.
Jeśli nie będziesz podnosić mocy to kucie raczej nie ma sensu.
Przy zakupie zwróć też uwagę na pompę wspomagania. Jest dość droga (2.5kpln), ale można zaleźć taniej. Regenerację z tego co wiem ciężko ogarnąć, ale muszę zapytać, bo akurat jak wymieniałem swoją to zaprzyjaźniony warsztat robił jakieś próby.
Srebrne plastiki w środku pewno będą podrapane, np. uchwyty w drzwiach. W każdym znanym mi lanosie są.
Przednia szyba piaskuje się chyba nawet od spryskiwacza. Poszerzenia na tylnich drzwiach też się piaskują.
Grilla pstryknij czarnym plastidipem, będzie ładniejszy

- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Impreza WRX STI - awaryjność
Mało TobiePytam, gdyż od roku jestem użytkownikiem Forestera SH rocznik 2008 2.5 turbo 230KM z przebiegiem 160.000 km i zdążyłem już zaliczyć remont kapitalny silnika, wymianę pompy oleju, chłodnicy i sprzęgła.


Re: Impreza WRX STI - awaryjność
Alan, Alan, Alan! pisze: lub kupić auto, które było remontowane w znanym warsztacie gdzie powiedzą co i jak było robione
Przy takim przebiegu jest całkiem prawdopodobne, że już było naprawiane.
Wieczny nie będzie, ale z tego co wiem, to po dobrym remoncie awaryjność uzależniona jest dużo bardziej od właściciela. Jeżeli lata po dwie paczki po autostradzie to będą kłopoty.
To wszystko prawda - ale dlatego tez, nawet jesli zrobione przez zaufany warsztat, nigdy nie wiesz, co potem wlasciciel z tym robil ;)
Przede wszystkim szukac w miare sensowny ezgemplarz i w razie czego nie dramatyzowac, jak jakas awaria sie przydarzy.
Nowe auta tez sie psuja (no, ok, niby na gwarancji, wiec niby bezkosztowo - ale w praktyce tez roznie to bywa, a nerwow tez szkoda ;))
Jacek "AMI" Rudowski
- arkadius 73
- 1 gwiazdka
- Auto: sti prodrive
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Impreza WRX STI - awaryjność
Alan ja zapier..............lam po autobanach ponad 200 od 20000 od remonta ale remonta bez oszczędności = modyfikacje bloku i
głowic o reszcie modów nie wspomnę , auto budowane na street i nie uważam iż subem nie można popier......lać non stop 200 , temp oleum max 105
głowic o reszcie modów nie wspomnę , auto budowane na street i nie uważam iż subem nie można popier......lać non stop 200 , temp oleum max 105
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Impreza WRX STI - awaryjność
a co szkodzi subarynie latac hmm 180kmh-200kmh przez jakies powiedzmy 50km autobany??
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: Impreza WRX STI - awaryjność
arkadius 73 pisze: 20000 od remonta ale remonta bez oszczędności = modyfikacje bloku i
Jak zrobisz tak 150000 to bedzie mozna mowic o trwałości

arkadius 73 pisze: temp oleum max 105
Tłoki nie płyną z powodu wysokiej temperatury oleju

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Impreza WRX STI - awaryjność
arkadius 73, u Ciebie widzę Bug (STI?).
Ja Bug WRX latałem z Bielawy do Katowic po 220.
A tu mamy 2.5T STI.
50km pewno nie szkodzi.
Ja Bug WRX latałem z Bielawy do Katowic po 220.
A tu mamy 2.5T STI.
50km pewno nie szkodzi.
Re: Impreza WRX STI - awaryjność
Najczęściej bezpośrednią przyczyną padu UPG jest przegrzanie głowicy. Czasem wystarczy raz przegrzać, czasem trzeba kilka razy... W 2.5T z uwagi na zbyt cienkie tuleje znacznie łatwiej doprowadzić do tego zjawiska niż w innych samochodach. Przy 200kmh np. u mnie EGT to około 920 stopni i to mierzone w uppipe czyli prawie metr od głowicy (w tym samym czasie płyn chłodniczy 80st a olej poniżej 100st). Więc strach pomyśleć jaka jest temperatura w komorze spalania szczególnie na cylindrze nr 4 przy seryjnym, nierównoodległościowym kolektorze i seryjnych listwach paliwowych które lubią płatać figle. A jesli ktoś się jeszcze skusił na jakąś mapę "za tysiaka" to i 50km może być wyzwaniem.zinc pisze:a co szkodzi subarynie latac hmm 180kmh-200kmh przez jakies powiedzmy 50km autobany??
Re: Impreza WRX STI - awaryjność
pb2004 pisze: Przy 200kmh np. u mnie EGT to około 920 stopni i to mierzone w uppipe
Nie wiem w ktorym miejscu i po jakim odcinku, ale ja jeszcze na kolektorze (za polaczeniem wszystkich rur) widzialem przy 200 ok 840st jak pamietam. Silnik 2.0T + mapa (wtryski od STI + wydajna pompa). Z tego co wiem 2.5T powinien miec mniejsza temperature.
Pzw,
MCC
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Impreza WRX STI - awaryjność
ja na działaniu tego wszystkiego to się słabo znam, ale użytkowałem przez parę lat 2.0T i 2.5T WRXy. Jak jechałem po piwo na Statoila to 2.0T miał temp roboczą pod stacją, 2.5T w połowie drogi. W zimie wolałem 2.5mcc pisze: Nie wiem w ktorym miejscu i po jakim odcinku, ale ja jeszcze na kolektorze (za polaczeniem wszystkich rur) widzialem przy 200 ok 840st jak pamietam. Silnik 2.0T + mapa (wtryski od STI + wydajna pompa). Z tego co wiem 2.5T powinien miec mniejsza temperature.

no ok, wiem, że nie do końca o tej temp. mówisz.
80 stopni? U mnie 90-94 przy normalnej jeździe (np. 140 autostrada). Ponoć dobrze. Cholera, może za wolno jeżdżępb2004 pisze: Przy 200kmh np. u mnie EGT to około 920 stopni i to mierzone w uppipe czyli prawie metr od głowicy (w tym samym czasie płyn chłodniczy 80st a olej poniżej 100st).

Re: Impreza WRX STI - awaryjność
Dokładnie. Temperatura oleju i płynu chłodniczego może sugerować, że samochód pracuje w komfortowych warunkach a tymczasem UPG resztkami sił walczy o życie..Alan, Alan, Alan! pisze: ja na działaniu tego wszystkiego to się słabo znam, ale użytkowałem przez parę lat 2.0T i 2.5T WRXy. Jak jechałem po piwo na Statoila to 2.0T miał temp roboczą pod stacją, 2.5T w połowie drogi. W zimie wolałem 2.5
no ok, wiem, że nie do końca o tej temp. mówisz.
Mam zimny termostat dlatego tak nisko.Alan, Alan, Alan! pisze: 80 stopni? U mnie 90-94 przy normalnej jeździe (np. 140 autostrada). Ponoć dobrze. Cholera, może za wolno jeżdżę
- Soltys
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Ełk / Białystok
- Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Impreza WRX STI - awaryjność
Baa 2.0T nagrzewa sie odczuwalnie sporo dluzej niz 2.5 N/A. Ciekawe jak EGT w obydwu przypadkach.
Re: Impreza WRX STI - awaryjność
nie wiem jak N/A - ale pewien jestem, ze 2.0T ma wyzsze odczyty EGT niz 2.5T przy tej samej predkosci.
Pzw,
MCC
Pzw,
MCC